Defecte subwoofer van HKTS 16 BQ-set

Pagina: 1
Acties:

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-01 17:03
ik heb het volgende probleem sub gaat niet aan
ik heb een onkyo 508 met Harman/kardon, HKTS 16 BQ speakers
hij heeft het altijd goed gedaan stereo aan sub aan sinds een enkele dagen gaat hij wel en dan weer niet
kabel van de stereo naar sub is al vervangen
de enekeer moet je sub uit zetten en dan weer aan dan doet hij het
en de andere keer kabeltje van de stereo na de sub
wie weet raad
er zit nog gerantie op alle bij
want ik heb geen zin om eerst de stereo weg te brengen en het blijkt dan de sub te zijn

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zit een auto-aan knop op de subwoofer, gaat (of blijft) hij ook uit als je deze op continue aan zet? Staat je sub niet op een (te) warme plaats zodat deze mogelijk te heet wordt? Ter info, ik heb dezelfde sub in bezit.
Het schijnt dat de voeding het wel eens vroegtijdig af laat weten maar mogelijk is dat nog niet aan de orde en zit het probleem elders.

Testing, one, two ...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De voeding van die HK subs is zwak, de mijne is na 1.5 jaar ook in het reparatiecentrum geweest voor het repareren van een defecte voeding. Begon inderdaad eerst ook met vage problemen (plopjes en niet aan of uit gaan) en uiteindelijk werkt hij helemaal niet meer. Het zou dus zomaar kunnen dat die van jou ook kapot aan het gaan is, ik zou deze subs met de reputatie die ze hebben in elk geval eerder verdenken dan de versterker.

/Edit: Was bij mij wel de sub van de HKTS 11BQ maar als ik een beetje google komt ik hetzelfde issue wel bij die hele reeks tegen.

[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 24-10-2011 19:17 ]

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-01 17:03
hij staat op automatisch
hij staat niet te warm hij staat helemaal vrij
het lampje gaat ook niet aan op de sub

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als het lampje op de sub helemaal niet aangaat (oranje in standby, wit indien actief) dan lijkt het probleem toch alleen in de sub te zitten.

Testing, one, two ...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Herian10,

Zou je alsjeblieft op je spelling en zinsbouw willen letten? Dit is echt zeer lastig en irritant lezen. Een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt of ander leesteken. Ook is een enter na elke zin niet bevorderlijk voor het lezen van je posts.

Als je nog garantie hebt zou ik met de subwoofer terug gaan, want zoals reeds aangegeven staan de subwoofers van Harman Kardon (en sommige series van KEF, maar dat terzijde) niet bekend om hun betrouwbaarheid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1