Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

W7 Mediaplayer geeft kopzorgen.

Pagina: 1
Acties:

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 22:36
Basis info:
-Sony Vaio VPCS13M1E
-Windows 7 Home Premium
-Alle updates geïnstalleerd.
-VLC mediaplayer speelt wel alles af.
-Mediaplayer speelt wel alle muziek bestanden probleemloos af

Windows mediaplayer geeft de volgende problemen. Bij MP4 bestanden loopt mediaplayer direct vast. Bij AVI bestanden word alleen geluid weergegeven of loopt ook vast. MKV bestanden worden helemaal niet weergegeven. Identieke problemen bij Live Moviemaker.

Zelf heb ik al aardig wat geprobeerd maar ik ben nu echt einde raad.
-Beide Fix Its gebruikt welke alle foutmeldingen hebben opgelost.
http://support.microsoft.com/mats/windows_media_player_diagnostic/nl
http://support.microsoft.com/mats/video_freezes_or_crashes/nl
-K lite codec full geïnstalleerd op default setting inclusief mediaplayer classic. Classic geeft de zelfde fouten.
- Xvid codec geïnstalleerd. Uiteraard nadat K lite verwijderd was.

Op dit moment is geen enkele codec geïnstalleerd.

• Oof
Niemand die weet hoe dit op te lossen is? Ook naar uren zoeken op andere forums kom ik er niet uit.

• Oof
Uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid en Windows opnieuw geïnstalleerd.
Dit nog nooit gedaan met Windows 7 en hulde hiervoor. Via Vaio Care systeemherstel gestart en binnen 5 muis klikken had ik weer een verse installatie. Vaio programma's als PMB gaven weer foutmeldingen. Dit deed me herinneren dat ik deze een paar weken terug verwijderd had en hierna de problemen begonnen.

Mocht je (bijna) alle standaard Vaio software dus verwijderen dan verwijder je dus ook bepaalde essentiële codecs en andere files. Naast dat Mediaplayer niet functioneerde was eigenlijk mijn hele computer instabiel.

Deze post geschreven zodat mensen met hetzelfde probleem weten wat een oplossing is.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Shark007 biedt met Windows 7 Codec Pack (aangevuld met 64-bits add-on pack) een naar mijn mening uitgebalanceerd Codec Pack wat goed met WMP werkt. Tevens biedt de installatie de mogelijkheid om conflicterende codecs te verwijderen.

En verder mijd ik bijgeleverde of voorgeïnstalleerde software als de spreekwoordelijke pest. Ik doe altijd een schone installatie met een standaard DVD voor het OS.