Toon posts:

MSI 6309 bios update 1.3 -- help

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn bios geupdate van V1.0 naar V1.3. Na de update kan er niet meer worden geboot vanaf elk device. De HDD word wel gezien, zoals ook de floppy en de cdrom. Na het testen van het geheugen gaat de bios zoeken naar een bootable device maar blijft steken bij IDE-0. Iemand een idee? Booten vanaf CD, HDD, FDD is dus nu niet mogelijk :(

Graag advies!!!!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:08
Vreemd. Ik heb hetzelfde mobo en ook de flash naar versie 1.3 uitgevoerd en geen problemen tegengekomen.

Heb je al "Load SETUP defaults" geprobeerd?

Als dat niet helpt, kun je nog proberen om m.b.v. de jumper op het mobo de CMOS helemaal te clearen en alles opnieuw in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Jouw optie had ik ook al geprobeerd. Ik heb nu alles op auto gezet en nu loopt het wat opzich weer fijn is. Het zit me alleen nog niet lekker.............

Verwijderd

nevyn, je hebt na de update wel de defaults eerst weer geladen?

Anders zet je de bootable HD op USER in het allereerste BIOS vak bovenaan.
Maar je kan ze ook op AUTO laten stan, wat op zuch verder haast geen vertraging oplevert, dat betekent wel dat de Update gelukt is!!!

Verwijderd

Topicstarter
Harry je bent een kei. Dat is precies wat er is mis gegaan. Ik weet dat je het zelfde mobo bezit(dacht ik). Hij gaf ook heel leuk aan UPDATE OK! na zijn bios check. Bedankt!!!