Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Volgorde bij een nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik heb allerlei onderdelen besteld om een nieuw systeem te bouwen. Dit gaat de allereerste keer worden dat ik zoiets doe.
We zullen er even vanuit gaan dat het inbouwen me goed afgaat, zo niet heb ik daar nu ook meteen een topic voor ;)

Maar, wat moet er gebeuren bij het aanzetten?
Moet ik eerst Windows 7 installeren? En daarna drivers installeren van de desbetreffende website?
Moederbord, GPU en SSD? (voor de rest is er niks dat geïnstalleerd moet worden toch?)
Of moet de SSD geflashed worden ofzo voordat ik er een OS op zet? Zo ja, hoe dan.

En ik had ook iets gelezen dat bios instellingen veranderd zou moeten worden? Bus snelheden van moederbord bv (zoiets stond me bij), om op normale snelheden te komen.
Is dit waar, en waar zou dit allemaal bij moeten gebeuren?
Of zijn er programma's die je kunt laten draaien en zo dus ook kunt controleren of alles goed werkt en op juiste snelheden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 51,94€ 51,94
1Samsung SH-S222AB/BEBE Zwart€ 15,-€ 15,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced (Window Edition)€ 94,90€ 94,90
1Cooler Master V8€ 53,95€ 53,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 181,-€ 181,-
1Corsair Enthusiast TX650M€ 86,11€ 86,11
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,90€ 159,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue€ 43,99€ 43,99
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 228,-€ 228,-
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 116,-€ 116,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.030,79

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dit wil ook weleens helpen... http://www.google.nl/#scl...75cbc9bb&biw=1366&bih=673

Een beetje eigen inzet wordt hier wel verwacht! Ik zou zeggen, klik op de eerste paar links en kijk hoe je een pc in elkaar zet en installeert! En nog een tip: zo te horen ben je een nieuweling op dit gebied -> doe alles met iemand die er wel verstand van heeft!

• NeutraleTeun
Ja bedankt, Google heb ik al gebruikt!

En dat zijn allemaal links van 10+ jaar terug.
Bij je moederbord krijg je een diskette met RAID drivers erop.
Laat ik nu net geen diskette-drive gekocht hebben bij mijn systeem.
Ook staat er niks tussen van een SSD.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36

yzx

Je begint met W7 -> drivers van je Moederbord CD, dan anti virus er op om zo eventjes de laatste AMD drivers te installeren, nieuwe firmware voor SSD mss?

Dan alles instellen etc en dan rustig je software die je nodig hebt op dat moment installeren en de rest volgt wel

je kunt CPUz bekijken voor je CPU speeds als die goed zijn en MSI Afterburner voor je GPU speeds/OCing

[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 24-10-2011 19:14 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• NeutraleTeun
Oké, bedankt.

Dus SSD firmware updaten kan gewoon nadat het OS en andere drivers er opstaan?
En anti-virus heb ik niet/gebruik ik niet.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:28

Comgenie

Soms heb je dat

Ik raad je toch aan een virus scanner erop te zetten, zoals de gratis security essentials van Microsoft, die is goed en gebruikt weinig resources. Ook al weet jij zeker wat je allemaal doet op de computer. Tegen een hack op een site die je vaak bezoekt en een stukje code met toevallig een recente exploit voor je firefox/chrome/internet explorer/flash/adobe reader/java kan je vaak weinig beginnen. Een virus scanner houd misschien niet alles tegen, maar elke keer dat je iets hebt kunnen voorkomen is mooi mee genomen :).

Verder kan je eigenlijk altijd je hardware firmware later updaten. Dus ik neem aan dat bij je ssd dat niet anders zal zijn.

(Vergeet je geen Windows mee te bestellen? ;) )

No animals were harmed in the making of this comment.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
En wat is dit dan? http://www.bouweenpc.nl/artikel/15
Het is misschien een artikel uit 2007, maar alleen de hardware is nieuwer :S
Windows installeren: http://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_setup.html

Wat betreft andere software installeren, sorrie, dacht echt dat het weer één van de vele topics zou worden die allang uitgekouwd zijn...
Wat mijn installatievolgorde meestal is:
-Windows 7
-Drivers videokaart en andere hardware
-Virusscanner (Eset bij mij altijd, beste wat er is)
-Alle updates draaien die beschikbaar zijn
-Andere programma's zoals office, adobe enzo...
-Nogmaals updates draaien voor office en andere ondersteunde programma's.

Een ssd kun je (net zoals andere hardware) gewoon upgraden na installatie van Windows 7, vaak kan het alleen maar vanuit een besturingssysteem.

Als je tenslotte alles hebt geinstalleerd kun je erover denken om misschien wat aan de snelheden te doen...

• NeutraleTeun
Ik weet hoe je een pc op de normale manier moet formatteren/herinstalleren, maar niet vanaf een compleet nieuw gebouwd systeem.
Daarom vraag ik het hier heel even voor de zekerheid, ja ik had al gezocht maar kon niks specifieks vinden.
En prima dat alleen de hardware nieuwer is tov die site, maar dat is ook meteen mijn probleem.
SSD had ik voor kort nog nooit van gehoord, laat staan dat ik weet hoe/wanneer ik die kan/moet upgraden.

Zoals dit gegeven;
De ontbrekende drivers moeten dan tijdens de setup (op het moment dat wordt gevraagd op welke partitie Windows moet worden geïnstalleerd) met de optie Stuurprogramma laden vanaf diskette, CD of USB-stick worden geïnstalleerd.
Zoals in de lijst staat heb ik maar 1 dvd-station. Moet ik dan gewoon de Win7 schijf eruit halen en wisselen met de drivers cd?

En ik speel al 5 jaar zonder anti-virus, op de meest rare sites :+ , maar ik zal er eens naar kijken!

OS is al voorhanden ;)

• NeutraleTeun
Nou, daar heb je het al.

Assemblage ging oké, opstarten gelukkig ook.
Windows geïnstalleerd, alles prima. Daarna wou ik moederbord drivers cd erin doen.
Tjakka, computer reageerde nergens meer op, bleef maar laden en lezen en kwam niks tevoorschijn.
GPU cd geprobeerd en die werkte wel, dus lag niet aan een hard- softwarefout.
Onboard lan werkte dus ook niet. Ergens anders de lan driver gedl'd, bij mij erop gezet, etc etc.
Dat werkte, eventjes naar de site weer voor de rest van de drivers.

Maar, SSD firmware updaten gaat lukt. Geeft weer dat die geen geschikte devices kan vinden.
C400-0001-or-0002-to-0009-Crucial_00.iso
En, mijn HDD is nergens zichtbaar in windows.
De HDD moet goed aangesloten zijn, want hij stond wel aanwezig als optie Windows installatie bestemming.
En is ook te zien in UEFI.

Instellingen daar zijn IDE en SATA 0 Enchanced.

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 27-10-2011 18:49 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:47
Geef eens iets meer informatie met wat je allemaal gedaan hebt om je ssd te updaten.

Je geeft aan dat je hhd nergens in windows te zien is. Dit is toch vreemd omdat windows er op staat dus hij zal altijd de letter C moeten hebben. Mischien moet je de hdd opnieuw een drivee letter geven
ik neem aan dat je wel weet hoe je dit moet doen ? toch

[ Voor 54% gewijzigd door HKLM_ op 27-10-2011 19:01 ]

Cloud ☁️

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:50

Dennis1812

Amateur prutser

de SSD is C waarschijnlijk he.
Formatteer je harde schijf eens via schijfbeheer, daarna zul je hem wel zien.
Bij de crucial M4 moest je de nieuwe firmware erop flashen voor je je OS erop zette geloof ik trouwens.
Mobo drivers zijn ook wel van het internet af te pikken trouwens.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• NeutraleTeun
Stom! :F

Ik heb nog bij systeem- en schijfbeheer gekeken, maar waarschijnlijk ook totaal overheen gekeken :F
Had inderdaad nog geen letter toegewezen.

SSD:
Firmware (post terug) gedl'd van de site, gebrand op cd, reboot, starten vanaf cd, en dan krijg ik de melding dat hij skipped van hij vind niets passend (zoiets dergelijk, als je het precies wilt weten kan ook, maar dan moet ik even rebooten)

--

Tja dat was de reden van dit topic. Hoe moet ik firmware SSD veranderen, voor OS of kan dat ook erna.
Werd dus gezegd dat dat gewoon erna kon.
En ik weet dat je de mobo drivers kunt dl'e, maar gaat een beetje moeilijk zonder werkend lan op je mobo ;)

Searching for eligible SSD's.
This tool cannot update the following drive, so it will be skipped.
M4-CT128M4SSD2 :0009

[ Voor 33% gewijzigd door NeutraleTeun op 27-10-2011 19:18 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:50

Dennis1812

Amateur prutser

Geloof ook dat je hem van AHCI terug moet zetten naar IDE voor het flashen, na het flashen daarna weer terug naar AHCI uit mn hoofd.
En je kunt blijkbaar ook hier posten, dus je kan dan toch ook via je huidige internet verbinding die drivers downloaden en op USB sticky/CD zetten?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• magnus_ridolph
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-11-2024
NeutraleTeun schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:09:

Searching for eligible SSD's.
This tool cannot update the following drive, so it will be skipped.
M4-CT128M4SSD2 :0009
Zo te zien zit je SSD al op firmware 0009 ;)

• NeutraleTeun
denikids schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:20:
Geloof ook dat je hem van AHCI terug moet zetten naar IDE voor het flashen, na het flashen daarna weer terug naar AHCI uit mn hoofd.
En je kunt blijkbaar ook hier posten, dus je kan dan toch ook via je huidige internet verbinding die drivers downloaden en op USB sticky/CD zetten?
NeutraleTeun schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:47:
[...]

Onboard lan werkte dus ook niet. Ergens anders de lan driver gedl'd, bij mij erop gezet, etc etc.
Dat werkte, eventjes naar de site weer voor de rest van de drivers.

[...]
Maar moet het op AHCI staan dan? Toen ik die optie koos wou mijn pc niet meer opstarten, zat in een soort van closed loop. Staat nu gewoon op IDE weer.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:47
slagroombaard schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:04:
[...]

Zo te zien zit je SSD al op firmware 0009 ;)
Zoals hierboven al gezegt is staat je firmware al op 0009
http://www.crucial.com/support/firmware.aspx

Cloud ☁️

• NeutraleTeun
Klopt inderdaad.
Ging er alleen vanuit dat het standaard moest gebeuren, omdat ik het hier overal terug zie komen.
Pagina: 1