Vorige week heb ik een tape library geplaatst in onze server ruimte omdat de oude library te langzaam werd. De nieuwe library is de Dell PowerVault TL2000. De library is aangesloten op een VMware ESX-server, een Dell R710, middels een 6Gbps SAS-HBA kabel. We maken gebruik van Symantec BackupExec 2010 welke we al een lange periode gebruiken.
Na de installatie van de SAS-kaart in de ESX-server kon ik de tape library gelijk herkennen in de VMware console. Even toekennen aan onze (virtuele) back-up server en gaan met die banaan... Dat zou je inderdaad zeggen, maar helaas heb ik dat gedeelte nu nog steeds niet werkend!
Zo kan ik géén back-up draaien, maar wél een inventory maken. Wanneer ik een back-up start, krijg ik de melding "Please insert overwritable media into the robotic library using the import command.". Wanneer ik onder het tabblad Devices kijk, dan lijkt BackupExec ook geen tapes te zien, maar er zitten er op dit moment toch vier nieuwe, ongebruikte tapes in.
Moet ik nog wat instellen in BackupExec? Doe ik wat fout? Ik heb geen flauw idee waarom het fout gaat!
Hieronder staan nog een aantal screenshots ter verduidelijking.

Het apparaatbeheer van de (virtuele) back-up server.

De configuratie van de hardware op de virtuele machine.
Na de installatie van de SAS-kaart in de ESX-server kon ik de tape library gelijk herkennen in de VMware console. Even toekennen aan onze (virtuele) back-up server en gaan met die banaan... Dat zou je inderdaad zeggen, maar helaas heb ik dat gedeelte nu nog steeds niet werkend!
Zo kan ik géén back-up draaien, maar wél een inventory maken. Wanneer ik een back-up start, krijg ik de melding "Please insert overwritable media into the robotic library using the import command.". Wanneer ik onder het tabblad Devices kijk, dan lijkt BackupExec ook geen tapes te zien, maar er zitten er op dit moment toch vier nieuwe, ongebruikte tapes in.
Moet ik nog wat instellen in BackupExec? Doe ik wat fout? Ik heb geen flauw idee waarom het fout gaat!
Hieronder staan nog een aantal screenshots ter verduidelijking.

Het apparaatbeheer van de (virtuele) back-up server.

De configuratie van de hardware op de virtuele machine.
Je ziet het, niets in de tape drive... Kijk nu eens naar de onderstaande afbeelding, dan zit er wel degelijk één in!