Administrator account activeren zonder gebruiker accounts.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
beste medetweakers,

Ik heb een hele domme fout gemaakt m.b.t. windows 7.

Ik heb het laatste bruikbare account op windows 7 verwijdert zonder dat ik de administrator account aan heb gezet. |:(

Nu is mijn vraag, is er een manier om het administrator account aan te zetten zonder dat ik de pc opnieuw moet installeren.

Ik hoop dat er iemand is met meer kennis dan mij over zoiets, en dat hij mij met deze kennis wil verrijken.

mvg,

Ollievssn

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:35
Hirens ultimate boot cd wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Twee keer op Ctrl+Alt+Del drukken op het welkomstscherm moet een inlogscherm geven waar je zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kunt invoeren.

Edit: oh, de administrator staat ook uit. Dan wordt het lastig ja. Misschien rebooten naar command prompt en dit proberen:

net user administrator /active:yes 

[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 24-10-2011 16:25 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:35
CodeCaster schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:23:
Twee keer op Ctrl+Alt+Del drukken op het welkomstscherm moet een inlogscherm geven waar je zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kunt invoeren.
Dit gaat niet werken, gezien het administrator account uitgeschakeld is......Je zult dus buiten Microsoft Windows om het admin account moeten in schakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Zit de PC in een domein?

Je kunt je actieve account toch niet verwijderen? Hoofdvraag is dus in eerste instantie: Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
Paul schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:24:
Zit de PC in een domein?

Je kunt je actieve account toch niet verwijderen? Hoofdvraag is dus in eerste instantie: Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
De laptop zit niet in het domein.

Ik heb via de command prompt als admin de account verwijdert en toen werd mijn pc opnieuw opgestart. waarna ik het welkoms scherm van windows krijg met een leeg foto plaatje en de invoerbalkje voor gebruikersnaam en wachtwoord.
CodeCaster schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:23:

Edit: oh, de administrator staat ook uit. Dan wordt het lastig ja. Misschien rebooten naar command prompt en dit proberen:

net user administrator /active:yes 
Hoe moet ik booten naar command prompt.

[ Voor 31% gewijzigd door Ollievssn op 24-10-2011 16:32 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Is Systeemherstel een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:59
met verschillende (al dan niet illigale) boot-cd's om windows passwords resetten, kan je ook nieuwe (admin) gebruikers aanmaken, of huidige users activeren als ADMIN.

mischien is dat een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ollievssn schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:28:
Hoe moet ik booten naar command prompt.
Google stuk?

Op F8 drukken bij het opstarten, kiezen voor "Repair Your Computer", dan "Command Prompt".

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat was niet zo handig he ;)

Anyway, ga even op zoek naar NTpasswd. Tootlje is freeware en kan (ook op Win7) ieder gewenst lokaal account Administrator maken. Werkt middels een linux bootcd of bootable USB stick.

Alleen vraag ik me als ik je zo lees af, of je uberhaupt nog wel lokale accounts op die machine hebt...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
Is Systeemherstel een optie? nee

Op F8 drukken bij het opstarten, kiezen voor "Repair Your Computer", dan "Command Prompt".

dit doet de laptop op 1 of andere manier niet.

Alleen vraag ik me als ik je zo lees af, of je uberhaupt nog wel lokale accounts op die machine hebt...

dat klopt er staat helemaal geen user account lokaal op.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google op: hiren boot cd retrieve admin account

en dan forevergeeks.com staat wel een handleiding. Heb hetzelfde gehad en met hiren boot weer kunnen activeren. Suc6 duurde bij mij ook ff om dit uit te vogelen, ben het ook alweer vergeten alle ins en outs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
Ik heb na vaak proberen toch in veilige modus met commandprompt kunnen komen, vraag niet hoe maar het is gelukt. Daar heb ik de admin account kunnen activeren.

Na een reboot kon ik inloggen als admin.

Ik wil nog wel ff iedereen bedanken voor de snelle reacties en het proberen te helpen.

groetjes Ollievssn

Steam

Pagina: 1