Ik heb een wsus server opgezet en daarom wil ik nu een aantal settings instellen m.b.t. Windows update. Ik heb hier een AD draaien dus dat moet vrij simpel via een gpo te regelen zijn. Ik heb dit alles met een virtuele machine getest (winxp sp3 zonder updates). Daarin werkte alles probleemloos. De instellingen werden opgepakt vanuit de gpo en wsus werkte ook prima.
Het probleem is dat dit als ik deze gpo implementeer in de productieomgeving geen enkele pc dit oppakt (op 1 na gek genoeg). Nu heb ik wat zitten troubleshooten (op verschillende pc's, allemaal dezelfde resultaten).
- group policy modelling geeft aan dat hij is toegepast maar de specifieke instellingen zijn niet te vinden
- gpresult -r geeft aan dat hij netjes is toegepast
- gpresult -h geeft ook aan dat hij is toegepast maar de specifieke instellingen zijn weer nergens terug te vinden in dit rapport.
- group policy logging op de client ziet er ook prima uit.
- event log is ook helemaal netjes
Het gaat hier om winxp en win7 client machines. En die ene machine die wel de group policy toegepast heeft kan ik ook geen afwijkende instelling aan vinden. Gewoon winxp sp3.
Kijk ik nou iets volledig over het hoofd?
Het probleem is dat dit als ik deze gpo implementeer in de productieomgeving geen enkele pc dit oppakt (op 1 na gek genoeg). Nu heb ik wat zitten troubleshooten (op verschillende pc's, allemaal dezelfde resultaten).
- group policy modelling geeft aan dat hij is toegepast maar de specifieke instellingen zijn niet te vinden
- gpresult -r geeft aan dat hij netjes is toegepast
- gpresult -h geeft ook aan dat hij is toegepast maar de specifieke instellingen zijn weer nergens terug te vinden in dit rapport.
- group policy logging op de client ziet er ook prima uit.
- event log is ook helemaal netjes
Het gaat hier om winxp en win7 client machines. En die ene machine die wel de group policy toegepast heeft kan ik ook geen afwijkende instelling aan vinden. Gewoon winxp sp3.
Kijk ik nou iets volledig over het hoofd?