Mini Displayport naar DVI naar HDMI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 23:04
Beste Tweakers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een S22A350H monitor van Samsung, het ding heeft een VGA en een HDMI poort. Ik wil hier m'n 13" inch early 2011 macbook op aan sluiten dmv van de volgende configuratie:
code:
1
Mini Displayport op laptop -> | Apple Mini Displayport to DVI-D adapter | -> | DVI-D to HDMI adapter | -> | HDMI kabel | -> Monitor

De macbook ziet de monitor (ik zie hem als extra monitor in System Preferences) echter de monitor blijft zwart. Exact hetzelfde gebeurde met een el-cheapo mini displayport adapter (Ik heb de Apple variant gekocht in de hoop dat dat het probleem zou oplossen). Ook een andere monitor van Samsung werkt niet.

Wat gaat hier fout? In theorie zou dit toch moeten werken? Alles is DVI-D en DVI-D naar HDMI zou moeten kunnen voor zover ik weet.

Ik draai overigens Lion 10.7.2

[ Voor 9% gewijzigd door peterrus_ op 24-10-2011 14:48 ]

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

De fout zit 'm in de dubbele adaptercombinatie, dat werkt (vrijwel) nooit met Macs. Rechtstreeks aansluiten d.m.v. mini-dp --> hdmi-kabel dus! Als dat ook niet werkt, dan moet er haast wel wat fout zijn met je mini-displayport. Als het wel werkt, dan ligt het dus inderdaad aan die dubbele combi.

[ Voor 35% gewijzigd door tobiasvs op 24-10-2011 14:49 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
Komt er dus op neer dat ik nog een adapter moet kopen :/

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja, eentje van mini DP naar HDMI
je kan ze kopen op de website van Apple, dealextreme, amazon, ebay etc.
Prijzen variëren tussen de ±10 en 30 euro

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
Maar er zijn in ieder geval gevallen waar dit wel op werkt, Op mijn TV werkt bovenstaande configuratie wel, maar matig (op 720p werkt alles prima, op 1080 krijg ik heel trillerig beeld). Mocht iemand suggesties hebben voor een (goedkope) adapter met snelle levertijd en de garantie dat deze werkt, dan hoor ik dat graag (geen garantie waar ik je op vast kan pinnen he ;))

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
Ik zit zelf te denken aan deze, ook vanwege de levertijd van 1 dag ( Heb hem echt nodig nu ;) )

https://www.cdromland.nl/...=producten&prodnum=620479

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jahoor dat gaat werken, ik heb er eentje van ebay en dat werkt gewoon goed.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrus_
Oke het ding is besteld, we gaan het meemaken ;) morgen meer.

how do I computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Gaat ook werken heb er 2 thuis liggen 1 officiële van apple store en 1 weet ik veel van waar en werken beiden perfect.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Pagina: 1