• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-02 16:24

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb sinds vrijdag een probleem met mijn monitor, het betreft een AGNeovo E-19A (Link naar product)
ik was bad company 2 aan het spelen, toen viel het scherm plots uit, ''oké'' dacht ik, ik druk gewoon op het aan en uit knopje van het scherm, en het lichtje gaat niet meer branden dat hij aanstaat, ik heb daarop dus een e-mail gestuurd naar de klantenservice van Neovo, via mijn moeders pc (enorm traag..)
ik heb vandaag rond half 10 nog eens geprobeerd of hij het nu wel deed, en inderdaad het scherm en het aan en uit-knop lichtje gingen aan, maar na circa 10 seconden viel hij weer uit,

toen kreeg ik een reactie van Kimfung Hau van de klantenservice van neovo om 10:26 (ik checkte mijn email net rond 2 uur pas) (in het engels geschreven, terwijl ik neovo in het nederlands had aangeschreven, en Kimfung Hau mij niet echt een europese naam lijkt..)

Based on the provided description of the problem, 2 problems are mentioned on this e-mail.

1: speaker doesn’t work or produces a cracking sound.

2: the monitor can no longer be powered on.

There is a possibility that the AC adapter only is defective and not the monitor itself.
If you have another AC adapter (12V) available, please connect another AC adapter and check if the monitor is working or not.

If the problem is solved, an universal AC adapter for replacement can be purchased from us (located in Capelle A/D IJssel, NL).

If the problem still remains, our technician has determined that a hardware component is defective due to wear and tear.

This problem can only be solved by replacing the defective part.

For the possibility of having this monitor repaired, I am sorry to inform you that the request for repair service can no longer be provided for this monitor (s/n: C1E19E0653700825).

This due to the fact that spare parts are no longer available for this monitor model and therefore not possible to perform any repair.

However, we can provide you the service of replacing the whole defective monitor unit with a refurbished unit from stock (if available) at a cost.

If you are interested in this (swap) service, this case will be passed to another colleague for further handling and more detailed information.

Best regards,

Kim

punt 1 is een probleem waar ik al een week of 6 last van had, (mijn rechterspeaker doet het 9 van de 10 minuten niet, en als hij aanslaat, kraakt hij enorm!)

dit vindt ik verder niet zo'n probleem, aangezien ik toch g35 gebruik, maar het lijkt mij wel altijd verstandig om het erbij te vermelden aangezien er altijd een kans is dat het daaraan zou kunnen liggen.

het zou dus inderdaad aan de adapter kunnen liggen, maar ik heb gekeken, het gele lichtje van de adapter brand wel gewoon! Zou het kunnen zijn dat de adapter toch kapot is, en dat die dus 3 dagen heeft genomen voor het "opladen'' om de circa 10 seconden dat het scherm daarna heeft aangestaan?

*edit* bij optie 2, ik heb geen andere 12v adapter tot mijn beschikking, aangezien de belinea dezelfde kabel gebruikt als de voeding van een pc, en de laptop-adapter een 19v is *edit*

Wat zouden jullie in deze situatie doen?

P.S. als ik een nieuw scherm zou moeten kopen, zou het waarschijnlijk de dell alienware optx aw2310 worden, maar ik ben wel bang voor ''backlight-bleeding'' bij een nieuw scherm, dat heeft de belinea monitor van mijn moeders pc énorm! als er toch een nieuw beeldscherm wordt aangeraden, ik heb de sapphire hd 6950 dirt 3 edition (zonder dirt 3) 2gb

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:40
Ik zou neovo lekker links laten liggen, bij mij op school hadden we alleen problemen met die scherm. Vaak strepen in het beeld die alleen waren op te lossen met een paar klappen op het scherm.........Enigste voordeel dat ze hadden was dat ze makkelijk schoon te maken zijn met die glasplaat.

Waarom wil je die Dell beeldscherm?

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-02 16:24

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

Topicstarter
een goede vriend van mij heeft die dell ook, en ik heb daar geen strepen op het scherm gezien noch het ''backlight-bleeding'' en hij is 120hz, ik ben niet zo'n expert in beeldschermen, maar ik vond dit toch wel redelijk goed...
ik heb de neovo in juli 2006 gekocht (€499), en tot een week of 6 geleden nog geen enkel probleem ermee gehad! daar ben ik dus wel tevreden over, ik heb in de email opgemaakt dat ik inruilkorting zou kunnen krijgen, maar ik kan nou niet echt zeggen dat neovo verder nog mooie schermen heeft, als ik dan €100 compensatie zou krijgen op de neovo l-w27 dan begin ik toch wel te twijfelen, maar zoveel korting wordt nooit gegeven...

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:40
Bleeding ontstaat door de verlichting van het scherm. Led heeft hier minder last van dan ccfl's

Waarom ga je niet naar een media markt en bekijk een aantal scherm? Daar kan je ook binnen 14 dagen het scherm terug brengen indien het je niet bevalt.