Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02
Het probleem waar ik mee zit is als volgt. Gezien het wireless bereik van de netgear 600 vrij beroerd is, is er op de 2e verdieping vrijwel geen resterend ontvangst. Als oplossing hiervoor wil ik een 2e router er tussen steken, een belkin N+ wireless.

Zo gezegd zo gedaan:

Netgear 600 192.168.1.1 (internal IP): DHCP .2 ~ 100
Belkin N+ 192.168.1.10 (external IP, static), 192.168.2.1 (internal IP): DHCP .2 ~ 100

PC 192.168.2.2 (static)

Nu heb ik Murmur (mumble server) draaiende op port 11111. Via netgear portforwarding TCP&UDP 11111 naar mijn voorheen PC IP 192.168.1.10 deed het zonder problemen.

Bij het tussen hebben geplaatst van de Belkin router (oude PC IP) en daarbij wederom portforwarding te hebben ingesteld port 11111 naar IP 192.168.2.2 echter is de mumble server niet langer te bereiken. Beide routers een reset gegegeven om te zien of dit verschil uit zou maken, echter blijvend geen resultaat.

Als alternatief heb ik toen geprobeerd of het werkt om op de Belkin router DMZ aan te zetten en alles naar mijn PC door te geven, echter blijvend geen resultaat. Firewall uitzetten op de Belkin router? Blijvend geen resultaat.

De netgear router blijft ondertussen vrolijk loggen dat hij de inkomende requests doorstuurt naar 192.168.1.10; dus daar lijkt het probleem niet te liggen. De belkin router heeft het bijhouden van logboeken nooit zozeer als een sterkste punt gehad, dus weergeeft ook nu weer helemaal niets.

Verder werkt internet, skype, etc zonder problemen. De verbinding lijkt er dus wel te zijn, enkel het forwarden loopt ergens vast.

Iemand hier die misschien vaker probeert te forwarden over meerdere routers, dit probleem eerder is tegen gekomen en mogelijk een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 13:29 . Reden: WTF geen auto parsing. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:34
Waarom zet je de dhcp van je tweede router niet gewoon uit? Laat hem als brug fungeren. Dan regelt de dhcp server van je eerste router alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
FireAge schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:25:
Waarom zet je de dhcp van je tweede router niet gewoon uit? Laat hem als brug fungeren. Dan regelt de dhcp server van je eerste router alles.
Had ik ook al aangedacht, maar bij het disabelen van de DHCP server op de Belkin router en deze een static IP mee te geven buiten de DHCP range van de netgear router, werd vervolgens helemaal geen verbinding meer verkregen op automatic.

Als ik vervolgens zelf een static IP probeer te maken op het 192.168.1.xxx domein tevens ook geen resultaat. Geef ik mezelf een static IP op het 192.168.2.xxx domein dan wordt er wel weer gewoon verbinding gemaakt. Geen idee waar het probleem daar in ligt.

Wederom daarbij de routers gereboot, maar maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heeft de 2de router 2 ip's? Gebruik je de wan poort, dit is niet nodig.
De 2 routers verbinden via een lan poort op beide, en de 2de router een ip geven in de range van de eerste, dhcp uit op de 2de en het zou moeten werken.

Poort stuur je op eerste router naar ip 2de router en op 2de router stuur je de poort naar ip computer/laptop/server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:17:
De 2 routers verbinden via een lan poort op beide, en de 2de router een ip geven in de range van de eerste, dhcp uit op de 2de en het zou moeten werken.

Poort stuur je op eerste router naar ip 2de router en op 2de router stuur je de poort naar ip computer/laptop/server.
Als je de LAN poorten gebruikt, waarom dan niet in 1 keer naar de pc/server?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skoozie schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:23:
[...]

Als je de LAN poorten gebruikt, waarom dan niet in 1 keer naar de pc/server?
Hier werkt dat niet 100% en op de manier die hier boven staat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:17:

Thanks, werkt als een zonnetje :). Zowel wired, als wireless bridged hij nu goed.
Pagina: 1