welk mobo is aan te raden voor athlon??

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• gekkejopie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:38
I need some HELP!!!!

Ik heb ff een vraag wie weet welk moederbord van goede kwaliteit is voor een amd athlon 1ghz??? liefst heb ik een asus maar die nieuwe blijken niet helemaal prima over weg te kunnen met een creative kaartje.....

wie kan mij helpen met meer info??

8-)grtz jopie8-)

Verwijderd

de mijne....

• gekkejopie
geen kl8en daarover dus??

8-) grtz jopie 8-)

Verwijderd

neem de asus , creative kaarten errors zijn opgelost op de a7v met het 1007 bios en met alle voorgaande biossen werkt het prima als je de kaart maar in het 3e pci slot stopt !!!. Das alles. Op de a7v133 zouden ze het ook allemaal moeten doen zowieso in het 3e pci slot. succes ( en de asus is verreweg het stabielste en snelst) heb ook een abit gehad en de asus vond ik wel wat stabieler.

• gekkejopie
is er iets van bekend of ie goed werkt met de g450 LE van matrox???

en met de creative dxr3 decoder kaart??

8-) grtz jopie 8-)

Verwijderd

nee geen klachten

• gekkejopie
wat is het max. cpu wat je er eigenlijk op kan plaatsen er staat 1ghz+....

8-) grtz jopi 8-)

• gekkejopie
dat is wel dat moederbord met dat rechtop staande voedings gedeelte of niet???

8-) grtz jopie 8-)

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Epox 8KTA3+ nemen....

Goede kwaliteit, goed om mee te overclocken en RAID... voor nog geen 400 piek!!!!!!!

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• gekkejopie
weet je daar zo de website van???

8-) grtz jopie 8-)

• gekkejopie
heb hem al gevonden sorry....

• gekkejopie
is die ep-8KTA3 lijkt me iets relaxter nie??

grtz jopie

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ik hoorde laatst dat de kt7 series (en meer abit borden) een hoop uitvallers hebben. ene zegt 2 op de 5, andere 2 op de 15.
dit is al mijn 3e kt7, dus er zit wel een kern van waarheid in.
voor de rest wel kick bord.

msi heeft last van irq problemen. als je je com poorten uit zet, kunnen je kaarten deze niet gebruiken. zelf instellen is er ook niet bij. kan wel bij abit.

epox heb ik nog nooit in het echt gezien, maar lijkt me wel een super bord. hardwareinfo was er ook wel over te spreken.

mijn 1e athlon bord was een asus a7v, en dat was een ramp! immidels schijnen alle problemen er van zijn opgelost, en ik heb het bij iemand anders ook geweldig zien draaien, dus ook opzich het overwegen waard.
kwaliteit van het bord is iniedergeval top.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
De A7V is zeker stabiel, ook in combinatie met een Matrox G450 (32 MB DDR, Dualhead) en een Soundblaster-kaartje. Ik heb er een 1.2 gig TB (@1200) met standaard Cooler Master op draaien en dat gaat perfect. Ik hoor wel 's dat er stabiliteitsproblemen zouden zijn met de Via-chipset, maar daar heb ik nog niets van gemerkt.

Systeem

• gekkejopie
nou ik heb een hoop sites afgestruimd om te meer te weten te komen over de mobo's.... De laatste site die ik bezocht was tom's hardware guide. In hun testen komt de asus A7V133 er over het algemeen het beste uit!

check zelf maar eens: http://www.tomshardware.com/mainboard/01q1/010221/kt133a-01.html

Een klasgenoot van mij zei dat die mobo's van asus met dat rechtopstaande voedingsgedeelte zeer snel kapot zouden gaan... hij had het over 1 op de 10 die er kapot gaan. Dus dat is wel minder... ook een nadeel aan dat mobo is dat ie maar 5 pci sloten heeft en geen isa. Geen isa betekent voor mij weer een nieuwe geluidskaart erbij kopen... en dat was eigenlijk niet ingeplanned.

de epox komt er bij tom trouwens niet echt goed uit!! over het algemeen zijn het de wat bekendere merken die het goed doen namelijk abit/asus en aopen. Msi staat over het algemeen onderaan.

8-) grtz jopie 8-)

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12

Verwijderd

neem de Asus A7V133 !
ik heb hem nu een maandje ofzo, en bevalt super!
heel simpel overclocken (fsb en multi in de bios)
en je kunt tot ver over de 1200 mhz overclocken. (ik draai dus 7.5x141 op dit moment) maar je kunt dus ook 12x141 doen ofzo :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MSI K7TPRO-2A
nooit gezeik mee. altijd draaien. goedkoop.

Verwijderd

Draait al 2 maanden op Epox Ep-8kta3.

Getest met verschillende AGP, Sound en netwerkkaarten, zelfs met mix merk memory.

Perfekt werkend en geen crashes.

• gekkejopie
Die asus lijkt me niets vanwege dat rechtopstaande voedings gedeelte blijkt nogal snel iets mis mee te zijn!!!

waar hebbie die Epox gekocht???

die Abit k7ta lijkt me ook wel wat

8-) grtz jopie

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Pricewatch... for availabiity

De vraag of een DC10 kon draaien was voor mij de reden om deze open te laten. Nu dat bijzaak blijkt
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.