Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Flatscreen tv 117 cm + monitor op je computer aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon heel graag mijn 117 cm sony bravia flatscreen tv op mijn computer aansluiten zodat ik op de flatcsreen kan internetten en pc games kan spelen. Ik heb nu op dit moment mijn computer al op de tv aangesloten, alleen lijkt het nu nergens naar omdat ik nu de pc en tv nu vlak naast elkaar heb te staan, de monitor van de pc heb ik op een buro te staan aangesloten op een usb toetsenbord en usb muis. Als ik op de tv ga computeren heb ik een draadloze muis en draadloos toetsenbord er bij en ik heb er ook een wirreless xbox controller voor windows er bij. Deze xbox controller is wel zo handig als je achterover op de bank voor de tv zit omdat je met toetsenbord en muis gewoon niet lekker achterover kunt zitten. Ik bestuur het muispijltje met de xbox controller met behulp van xpadder dan kun je de xboxcontroller zo programeren dat hij werkt als muis. Ik heb een His radeon hd6850 pci-e videokaart met een hdmi en dvi uitgang, ik heb mijn monitor nu op de dvi en mijn tv op de hdmi. En andere optie om de computer op de tv aan te sluiten zonder je hele huiskamer te hoeven veranderen is natuurlijk gewoon een 2e computer er bij kopen dan kun je die speciaal voor je tv gebruiken, alleen dan is het zo dat je 2 keer zo duur uit bent met upgraden van je computer omdat je 2 pc hebt. Ik heb ook een racestuurtje voor racegames en die kun je beslist niet goed gebruiken voor de tv omdat deze ook vast moet met klemmen aan het buro en het zit niet lekker met je racestuurtje voor de tv op de bank omdat je ook je gas en rem pedaal moet gebruiken met je voeten.
Anders zou ik mischien de pc weer op zijn oude plek neer kunnen zetten en dan een 10 meter lange hdmi kabel kunnen kopen en hem zo op de tv aan te sluiten. Maar dan heb ik de tv voor me te staan en mijn computer achter me en zou ik het geluid ook achter me horen.

Ik vraag me dus af hoe je de computer nu het handigst op de tv aan kunt sluiten en tegelijkertijd ook door kunt gaan met computeren achter het buro.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is je probleem nu precies? Je kunt toch prima je TV aansluiten, en die gebruiken als monitor als je wil gamen, en de rest gewoon op je PCmonitor doen.
Evt een verlengkabeltje van muis/keyboard (or wireless) en je bent er.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:49
Ik snap je verhaal ook niet helemaal.. Wil je op één computer twee dingen tegelijk doen? Bijvoorbeeld dat jij gamed op je tv en dat iemand anders kan internetten op de monitor? Dit is niet mogelijk, want iedere keer als hij klikt wordt jij uit je spel gehaald.

En anders is het gewoon een kwestie van Windows + P, en een HDMI kabel trekken.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel gewoon 1 ding tegelijk doen of de monitor aan of de tv aan. alleen het nadeel is nu dat ik mijn huiskamer helemaal aan heb moeten passen hieraan omdat ik de pc nu vlak naast de tv heb te staan,
omdat de kabels vrij kort zijn. het gaat me er vooral om hoe je er voor zit achter een buro met monitor zit je anders dan op de bank achter de tv. eigenlijk heb ik mijn probleem nu al opgelost maar ik heb mijn hele huiskamer hier voor moeten veranderen omdat ik de pc nu vlak naast de tv heb staan.

Verwijderd

Wij kunnen niet bepalen hoe jij je kamer/huis moet inrichten, ik zie een hoop vragen/problemen waar alleen TS een antwoord op kan vinden.

De tekst is ook behoorlijk ondoorgrondelijk, probeer eens wat meer witregels en regeleindes toe te passen.
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:09:
...het gaat me er vooral om hoe je er voor
vooral voor
zit achter
achter
een buro met monitor zit je anders dan op de bank achter
achter
de tv. eigenlijk heb ik mijn probleem nu al opgelost
opgelost, maar toch niet
maar ik heb mijn hele huiskamer hier voor moeten veranderen omdat ik de pc nu vlak naast de tv heb staan.
Wellicht is een tekening van de hele huiskamer handig.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar het werkt zo wel goed. Ik kan nu prima computeren op mijn monitor en ook mijn beeld op de tv is prima ik zie 2 muispijltjes tegelijk 1 op mijn tv en 1 op mijn monitor. En ik kan op mijn tv gewoon wisselen met hdmi aansluiting van de computer en tv decoder. Eigenlijk moet ik gewoon nog even wennen aan mijn nieuwe huisindeling. Een andere oplossing is er denk ik gewoon niet en is dit zo het beste. Mijn probleem is zo eerst denk ik wel opgelost.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zet toch gewoon het scherm uit dat je niet gebruikt, je zit toch met een clone te computeren, snap het grote probleem niet echt...

Verwijderd

Topicstarter
Bartjezz schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:02:
Zet toch gewoon het scherm uit dat je niet gebruikt, je zit toch met een clone te computeren, snap het grote probleem niet echt...
ja ik zet gewoon het scherm uit waar ik niks mee doe, het beeld is inderdaad een clone.

het werkt zo prima geen probleem

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Je koopt langere kabels?

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd deze kabels denk ik eerst even, de hdmi kabel naar de tv is lang genoeg.
En de muis en toetsenbord heb ik bij de tv draadloos en de xboxcontroller is ook draadloos werkt perfect.
bij de computer heb ik wel muis en toetsenbord met usb kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een tv kaart in mijn computer en daar heb ik 2 coax kabels voor 1 voor de tv en 1 voor de radio maar dat was snel klaar om dat ik daar vrij lange kabels van 10 meter daar voor heb.
Nu heb ik dus tv kaart via de computer op mijn tv. En daarbij ook tv via digitale decoder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me toch bedacht ik ben vandaag naar de winkel geweest om een langere hdmi kabel van 10 meter.
Ik zet mijn computer buro weer op zijn oude plek neer.
Ik was niet tevreden over hoe het er uit zag als mijn computer vlak naast mijn tv stond.
Straks heb ik het denk ik mooi voor elkaar, nu begin ik even met schuiven van mijn buro, om daarna alles opnieuw aan te sluiten. Het enigste nadeel is dat als ik voor de tv zit de computer en het geluid in de rug heb.
De kabel koste 34,95 euro 10 meter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles mooi voor elkaar ben er wel tevreden over.
Ik heb alles weer op zijn oude plaats terug gezet.
Alles werkt perfect, de kabels mooi onder het tapijt weggewerkt vlak naast de plint.
De zender van het toetsenbord en muis komt er ook wel aan toe, en de zender van de draadloze xboxcontroller ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch nog de usb toetsenbord en muis verlengt van mijn buro.
de computer heb ik nu verhuisd en staat nu naast de flatscreen als HTPC en mediacentrum.
Voor mijn tv gebruik ik draadloos toetsenbord en muis en voor mijn buro met usb toetsen en muis.

Alleen het probleem was om het usb toetsenbord en muis met 10 meter te verlengen.
Sommige winkeliers raden het me gewoon af om het te doen omdat de usb dan stroomgebrek krijgt.
Maar ik heb het opgelost om na de 10 meter usb kabel een usb hub te plaatsen met zijn eigen voeding.

Ik kan u prima computeren achter de tv op de bank en tegelijk ook achter het buro met dual screen.
En ik heb nu een usb tv tuner kaart voor mijn pc gekocht, Kan nu ook tv kijken via mijn pc op mijn tv en monitor.
Pagina: 1