Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik zit hier met een crappy Galaxy S, de stock ROM is toendertijd vervangen door Darky's ROM 10.2. Er is een probleempje mee, de ROM is relatief traag en sommige puntjes buggen echt de pan uit wat betreft bellen. Ik was het dus zat en wilde er iets anders opzetten, misschien zelfs weer naar standaard 2.3.4 die nu uit is en goed schijnt te zijn.

Dus ik hang m'n telefoon aan de datakabel, normaal gesproken vraagt hij dan of ik de USB-opslag in wil schakelen. Normaal gesproken... nu niet meer. Met geen mogelijkheid kom ik het geheugen in, ik heb geen externe SD-kaart dus werk op de interne 16GB. Als ik hem aansluit, zegt Windows botweg dat het USB-apparaat niet wordt herkend. Kies opnieuw geinstalled, de Samsung Mobile driver vervangen. Allemaal to no use. Ook intern wat gerommeld met settings, maar zowel met Mass Storage als Samsung Kies gebeurt er gewoon niets. Met de kabel laadt hij wel op maar data komt niet door. Een andere kabel heeft precies hetzelfde, al gaf hij nog 1x beeld. Toen viel de verbinding na 10s weg. Erg irritant, want ik zit nu met een buggende telefoon die niet doet wat ik wil. Wat is de beste tactiek om te volgen? Ik kan hem ook niet opsturen met garantie omdat de ROM niet hetzelfde is als standaard.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46

Wom

Er is geen factory reset optie oid? Geen ervaring met het herstellen van ROMS, dus ik gok maar :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 09:05
USB opslag mode is niet nodig. Gewoon backup maken en een andere rom flashen met Odin, dus booten in download mode.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik dacht dat ik vast iets aan de partitiestructuur moest veranderen, wilde ik van voren af aan beginnen? Jij zegt dus dat ik alles moet backuppen en kan laten staan? Liefst heb ik die backup sowieso nog ergens anders, mocht ie gedieft worden ofzo dan ben ik de hannes ;) Dus ROM binnenhalen over Wifi en gaan dus?

• JanRispens
Ja, Odin kun je 'repartition' aanzetten. Als je een rom flasht met Odin dan wordt echt alles overschreven. Je zou een nandroid backup kunnen maken naar het microsd kaartje, of een backup met titanium/my backup pro. Tenzij alles weg mag uiteraard, dan kun je die stap overslaan ;)

Rom moet je gewoon downloaden en flashen met odin uiteraard. Als je telefoon in download mode staat, dan is hij klaar om firmware te ontvangen. Dat doet hij niet zelf.

Ik gebruik zelf de simply honey rom (5.1), te vinden op XDA. Daar staan overigens ook wel handleidingen voor het flashen, verdiep je daar gewoon even in dan wordt het allemaal wel duidelijk.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
JanRispens schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:19:
Ja, Odin kun je 'repartition' aanzetten. Als je een rom flasht met Odin dan wordt echt alles overschreven. Je zou een nandroid backup kunnen maken naar het microsd kaartje, of een backup met titanium/my backup pro. Tenzij alles weg mag uiteraard, dan kun je die stap overslaan ;)
Jejking schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:38:
Met geen mogelijkheid kom ik het geheugen in, ik heb geen externe SD-kaart dus werk op de interne 16GB
Okee... even overnieuw? ;) De rest begrijp ik overigens, van je post :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 24-10-2011 15:29 ]

• JanRispens
MicroSD kaartje kopen/lenen? Met 1 GB ben je al een heel end... En anders backup maken en handmatig uploaden vanaf je telefoon ofzo... Of gewoon niet backuppen :)

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-11 19:15
Dit is gewoon een USB driver probleem?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
JanRispens schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:43:
MicroSD kaartje kopen/lenen? Met 1 GB ben je al een heel end... En anders backup maken en handmatig uploaden vanaf je telefoon ofzo... Of gewoon niet backuppen :)
Gewoon niet backuppen wordt 'm niet. Uploaden vanaf m'n telefoon? Ga ik even uitzoeken hoe dat moet. En/of een kaartje lenen.
Minaaj schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:10:
Dit is gewoon een USB driver probleem?
Hoe constateer je dit en vooral: hoe kan het van het ene op het andere moment misgaan?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
* Jejking is bijna klaar met het backuppen, alle files worden netjes op m'n pc geloosd per SwiFTP... dan wordt het erna spannend hoe alles gaat verlopen!

M'n vragen van hierboven staan nog trouwens :>

[ Voor 13% gewijzigd door Jejking op 26-10-2011 20:23 ]

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik heb zelf een S II met wel soortgelijke problemen gehad en op weten te lossten. Dit is een copy paste van een direct message conversatie met een andere S II gebruiker waarin ik uitlegde hoe ik het heb opgelost (zo hier en daar wat aangepast zodat hier past)

Je moet in apparaatbeheer alle Universal Serial Bus Controllers verwijderen (behalve bij mij en wellicht ook bij jou de Intel Host Controllers). Het samengesteld USB-apparaat is in ieder geval het van je telefoon, maar ik heb gewoon voor de zekerheid alles geuninstalled. Toen mijn muis het niet meer deed omdat ik die had geuninstalled heb ik deze in een andere USB poort gedaan zodat ie weer werd gevonden en ik verder kon werken. Misschien is dit te grondig, maar ik wilde de zekerheid hebben alles echt weg was.

In Kies zitten ook Samsung USB drivers. Die heb ik ook verwijderd en dat kan met een uninstall. Verder laat Samsung nog wat mapjes achter in je program files. Deze moet je ook vinden en verwijderen. Hierna reboot en dan moet je telefoon koppelen via instellingen\draadloos en netwerk\USB-hulpprogramma's\USB massaopslag. Kies hoef je overigens niet herinstallen. Dat kan alleen maar narigheid opleveren. Je gebruikt een custom ROM dus Kies is overbodig.

Ik hoop dat je wat aan hebt aan de S II guide. Je kan PM'en voor vragen, maar ik denk dat ik hier ook nog wel even kijk.

Dan nog wat anders, heb je al een andere PC geprobeerd? Bij mij had ik sterk het idee dat het een Windowsprobleem was en dat bleek ook zo te wezen omdat ik op andere computer (eentje zonder Kies en waar ik mijn telefoon nog aan had bevestigd) gewoon verbinding kreeg.

Specs

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Goed, ik heb dus na een backup die vijf uur duurde de boel omgegooid naar CM7. Ongelofelijk wat een snelheid en ook de games zijn nu goed.. Ik denk dat die Darky's 10.2 gewoon enorm vervuild is geraakt. Maar afgezien van een paar kleine bugfixes die ik heb moeten doen (Market fix etc) twijfel ik nu of ik niet terug moet gaan naar stock. Verbinden gaat namelijk nog steeds niet!

@ Kwak: ik heb namelijk je advies opgevolgd. Zal even een screentje draaien maar het deed meer kwaad dan goed. M'n USB-poortenlijst is nogal lang namelijk!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/4j5ffr.png

Die twee samengestelde USB-apparaten bleken dus tobo en muis te zijn. Voor de rest lijkt het allemaal op elkaar en gaan de poorten achter elkaar dood als je ze verwijdert/uitschakelt. Dat kwam me duur te staan en ook op een systeemherstel. Als je me een zetje in de goeie richting kan geven, graag, want deze lijst is me iets te generiek.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Wat je zei, probeer op een andere pc. Eerst werkte het niet op de laptop, nu wel! Hopen dat dat zo blijft :o

Even foutcontrole aan het doen daar op het geheugen, paar keer verkeerd afgekoppeld ofzo. I'll keep you posted.
Pagina: 1