Hallo,
Ik weet niet of dit onderwerp al ergens is geopperd maar ik kan het dan helaas niet vinden.
Ik ben nu al een paar dagen bezig met het samenstellen van een nieuwe pc.
Helaas is dit toch voor mij redelijk moeilijk. Je wilt toch het beste,want je kunt tenslotte het geld maar een keer uitgeven.
Eindelijk heb ik nu mijn keuze gemaakt en ben ik er volgens mij uit,of niet.
Ik sta op het punt om het volgende te bestellen:
AMD FX- 6100
Cooler Master GX 650
G.Skill 8GB PC3-14900 1866mhz
Cooler Master CM 690 II
Asrock 970 Extreme4
Leuk setje en nog betaalbaar ook.
Echter loop ik via de site van alternate toch op een klein probleempje.
Bij mijn mobo staat een zinnetje wat bij mij vragen oproept.
De kloksnelheid van het geheugen is afhankelijk van de geheugencontroller in de processor.
Dus ik bellen naar alternate en zei vertelde me dat de socket am3+ mobo aleen 1333mhz ondersteunt mits je gaat overclocken en dan zou je wel de 1866mhz kunnen gaan gebruiken.
Ok raar want op verschillende site staat gewoon aangegeven dat dit moederbord de 1866mhz wel ondersteund.
Dus mijn vraag aan jullie mede tweakers is wat hier waar van is.
Alvast bedankt.
Greetz
Ik weet niet of dit onderwerp al ergens is geopperd maar ik kan het dan helaas niet vinden.
Ik ben nu al een paar dagen bezig met het samenstellen van een nieuwe pc.
Helaas is dit toch voor mij redelijk moeilijk. Je wilt toch het beste,want je kunt tenslotte het geld maar een keer uitgeven.
Eindelijk heb ik nu mijn keuze gemaakt en ben ik er volgens mij uit,of niet.
Ik sta op het punt om het volgende te bestellen:
AMD FX- 6100
Cooler Master GX 650
G.Skill 8GB PC3-14900 1866mhz
Cooler Master CM 690 II
Asrock 970 Extreme4
Leuk setje en nog betaalbaar ook.
Echter loop ik via de site van alternate toch op een klein probleempje.
Bij mijn mobo staat een zinnetje wat bij mij vragen oproept.
De kloksnelheid van het geheugen is afhankelijk van de geheugencontroller in de processor.
Dus ik bellen naar alternate en zei vertelde me dat de socket am3+ mobo aleen 1333mhz ondersteunt mits je gaat overclocken en dan zou je wel de 1866mhz kunnen gaan gebruiken.
Ok raar want op verschillende site staat gewoon aangegeven dat dit moederbord de 1866mhz wel ondersteund.
Dus mijn vraag aan jullie mede tweakers is wat hier waar van is.
Alvast bedankt.
Greetz