VPN server achter Experiabox

Pagina: 1
Acties:

• stegeman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-02 21:55
Een kennis van mij heeft een nieuwe bedrijfspand gehuurd. Hiervoor werkte hij vanuit huis. Nu wil hij graag zowel thuis als op de nieuwe locatie kunnen werken.

Hierdoor leek het mij verstandig om een vaste VPN verbinding te maken met de routers op beide locaties. Thuis is een Netgear router geïnstalleerd die beschikt over VPN Passtrough. Op de nieuwe locatie is KPN Internet en (I)TV - basis besteld. Voor de VPN verbinding wil ik een Draytek 2130n gebruiken. Deze komt op de nieuwe locatie te staan.

Het enige obstakel wat ik verwacht is de Eperiabox van KPN die ik krijg toegestuurd. Deze ben ik nodig voor de Interactieve tv. Heb een aantal topics gelezen over de box en die waren gematigd positief maar wel oud.

Kun je in de Experiabox de functie DMZ of Bridged aanzetten zodat de publieke adres op de Draytek router terecht komt? Of ontkom ik er niet aan om een tweede lijn te nemen of geen (I)TV te nemen zodat ik een eigen modem kan gebruiken.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 23:16
Ik ben zelf nu ook aan het vogelen met EB van KPN. En ik zie ook geen DMZ, geen Bridged connection oid. Die TV maakt het zeer lastig, dat klopt ja.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier geen problemen met VPN i.c.m. ExperiaBox (ZTE)
Werkt out of the box. (Had enkel UPnP aangezet in de ExperiaBox)
Overigens heeft de ZTE ExperiaBox ook een DMZ functie.

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-01 11:39
Dat blijft altijd aankloten bij KPN; al die afgeschermde gedeeltes in Experia Boxes.
Laatst heb ik bij iemand DHCP uit weten te zetten door Firebug te gebruiken op de pagina waar dit normaal gesproken uitgezet kan worden. Zoek in de HTML code naar 'hidden' en verander dat naar 'text' zodat je de verborgen onderdelen kunt zien.

Misschien ook wel iets voor jou DMZ configuratie of voor wat dan ook =)

• stegeman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-02 21:55
Gezien de reacties hier en elders, besloten om tv te kijken via Digitenne en internet via KPN zodat de Experiabox vervangen kan worden voor een eigen router/modem.

bedankt voor het helpen.