Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Contact form - html-email response

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views

Verwijderd

Topicstarter
Is het makkelijk te realiseren om de contactform die ik op een website gebruik zodanig te wijzigen dat in plaats van een platte tekst email, er een html-email gegenereerd wordt, welke ik dan naar mij en de respondant kan versturen?

Ik las iets over PHPForm, maar daar snapte ik niets van.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:52
Ja, is vrij simpel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 24-10-2011 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik lui was... Maar ik heb mijn meerdere gevonden :-)

Zou je eventueel ook willen/kunnen vertellen hoe dat voor elkaar te krijgen?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:52
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:25:
Ik dacht dat ik lui was... Maar ik heb mijn meerdere gevonden :-)
Hoezo? Als je zélf eventjes de moeite had genomen om "PHP mail send HTML" in te tikken op Google had je direct meerdere hits gehad. Sterker nog, in de officiële documentation van PHP's mail() vind je bij voorbeeld #4 gewoon een kant-en-klaar stuk code waar HTML meegestuurd wordt.

In principe werkt HTML versturen gewoon hetzelfde als plain text versturen, je moet alleen even de header aanpassen door Content-Type: text/html mee te geven.

[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 24-10-2011 10:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier op het forum gekeken en daar las ik alleen maar dat het zo moeilijk was html-email vanuit een contact-form, en daar raden ze pPHPMail aan, wat voor mij een veel te uitgebreid en duur pakket is.

Zodoende dat ik niet verder heb gekeken, omdat Tweakers mijn meest betrouwbare hulp zijn met het oplossen van dit soort problemen, en als daar al wordt gezegd dat het ingewikkeld is....

Maar zo jouw antwoord lezend, valt het eigenlijk wel mee. Dank je wel!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmja, doe aub iets meer moeite voordat je een topic opent. Zelf even wat onderzoeken en uitproberen is iets wat we daadwerkelijk van je verwachten dat je al gedaan hebt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even door het slotje heen posten. :P
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:41:
Ik had hier op het forum gekeken en daar las ik alleen maar dat het zo moeilijk was html-email vanuit een contact-form, en daar raden ze pPHPMail aan, wat voor mij een veel te uitgebreid en duur pakket is.
Dat vind ik grappig, want het product dat in vrijwel élk topic over e-mail wordt aangeraden is PHPMailer en dat is gratis.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy mept NMe. Tssssk

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.