MS Sync Center - bestanden lokaal cachen en uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
Hoi,

Ik heb thuis al mijn foto’s op een NAS staan. Via verschillende PC’s kunnen de foto’s beheerd/bekeken worden. Via het “Sync Center” in Windows 7 worden alle foto’s ook lokaal opgeslagen, zodat een PC/laptop die niet verbonden is met het netwerk verder kan.

Bepaalde PC’s staan niet op dezelfde fysieke locatie als de NAS. Door IPSEC-tunnels (opgezet door de routers) zitten ze wel in hetzelfde intranet, maar de doorvoorsnelheid is uiteraard beperkt door het traagste internetabonnement (ADSL). Hetzelfde geldt voor laptops die elders zijn, via een VPN-verbinding geraken ze zonder problemen op het intranet.

We merken echter het volgende:
  • Is een laptop/PC helemaal niet verbonden met het intranet, dan gaat het navigeren door foto’s (op \\DISKSTATION\FOTOS\) zeer vlot, om de eenvoudige reden dat de foto’s lokaal worden opgehaald (dankzij het MS Sync Center);
  • Is een laptop/PC wel verbonden met het intranet (maar remote, dus via IPSEC/VPN), dan gaat het navigeren door foto’s (op \\DISKSTATION\FOTOS\) zeer traag, om de eenvoudige reden dat de foto’s niet lokaal worden opgehaald, maar direct van de NAS worden uitgelezen, en dit ondanks het feit dat ze ook lokaal staan.
Ik vind het raar dat, ondanks de foto’s lokaal gecached zijn door MS Sync Center, de foto’s toch steeds remote worden opgehaald.

Weet iemand of je dit kan veranderen? Hij zou gewoon de nieuwe foto’s eenmalig moeten lokaal cachen (en dat doe hij netjes elk half uur), en dan steeds vanuit de lokale cache moeten werken.

Bedankt voor jullie feedback,

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Niemand?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ga eens spelen met linkspeed detectie om die offline folders te forceren?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat, en de cache is bij verbinding altijd als 'oud' gezien zodra je dus ook 'nieuw' (online) kan filen. Dus pas als een verbinding als offline gemarkeerd is kan je de 'cache' of Offline-bestanden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
alt-92 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:34:
Ga eens spelen met linkspeed detectie om die offline folders te forceren?
Ik vind hier niet meteen iets over terug. Kan je verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Hey,

De offline bestanden van Sync Center worden op deze locatie opgeslagen:
C:\Windows\CSC
Ik dacht eerst om altijd naar deze folder te navigeren (vb. door deze in de Picture-library toe te voegen), maar het loopt mis als je dingen probeert te wijzigen. De sync pikt dit niet op, waarschijnlijk omdat je het gehele MS Sync Center bypassed.

Vervolgens ben ik op de Windows 7 feature "Transparant Caching" gestoten. Ik heb nog niet de kans gehad om het te testen, maar het lijkt wel te doen wat ik nodig heb.

Pagina: 1