[Excel 2007] Gecombineerde stapelgrafiek *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaSorcerer
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-08 11:31
Voor de duidelijkheid: In Office2007

Ik ben op zoek naar een methode om van de onderstaande grafiek de kolommen groen en rood te stapelen, zodat de hoogte van blauw naast die van rood&groen te vergelijken is.

http://bayimg.com/iAkBFAaDK

[ Voor 8% gewijzigd door ThaSorcerer op 24-10-2011 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Aangenomen dat het over Excel 2007 gaat: titel aangepast en ontdaan van typo.
Ik zie op die hoster geen plaatje, alleen ads. Misschien kan je een andere pic-hoster gebruiken. Ja ik weet dat dit komt door mijn browser (Firefox), maar ik ben zegmaar niet de enige die Firefox gebruikt :+

Het plaatje heb ik dus niet gezien. Sowieso is zo'n plaatje over een tijdje verdwenen dus goed om het (ook) even tekstueel te beschrijven: hoe ziet je data er uit / wat heb je nu gedaan? Ik neem aan dat je artiekelen zoals http://office.microsoft.c...mn-chart-HA010218663.aspx al hebt gelezen (en die NL term kent: gestapelde kolom): waar voldoet dat niet / waar loop je vast?

Als het om het combineren van velden gaat is er altijd de algemene tip van een verborgen hulpkolom.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 24-10-2011 09:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaSorcerer
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-08 11:31
Ik gebruik ook Firefox, dus daar ligt het niet aan, maar ik upload hem even ergens anders.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-I6sDcvFHoyI/TqUZgQwyXTI/AAAAAAAAAjc/5P8sxIHq0HU/s483/Grafiek.png

Het is de bedoeling dat in deze grafiek de kosten een staaf vormen en de inkomsten. Maar dat de staaf van de inkomsten verdeeld is in huur en overig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah. Je kunt de lasten aan een secundaire as hangen en voor A een gewone kolom gebruiken en voor B en C een gestapelde. Let op:
1) de min en maxwaarden van beide assen moeten identiek zijn (de tweede as hoef je niet weer te geven maar de eenheden moeten wel kloppen)
2) je wilt de inkomsten dan met een lijn weergeven, anders valt de bar over de opbrengsten.

Alternatief voor (2) is de kosten in een eigen tabel te zetten en op de X-as twee keer 2012 etc zetten.

edit, dus: maak een gestapelde kolom van A, B en C. Maak dan van de A-reeks een secundaire as (en zet voor beide Y-assen het min op 0 en het max op 900000) en maak daarna van die reeks een lijngrafiek en verwijder 'optisch' de tweede as weer.

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 24-10-2011 11:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)