Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Ik had 2 jaar (ondertussen alweer) een AKG K271 MK1 koptelefoon. Prachtig ding, helaas is deze gejat en zit dus nog al die tijd zonder. Nu ik weer aan de slag ben met programmeren e.d. wil ik toch weer muziek aan maarja 's nachts gaan dan toch de buurtjes klagen ;)

Dus het is ineens HEEL veel meer gaan kriebelen een nieuwe te kopen. Ik kan natuurlijk gewoon domweg de AKG K271 MK1 bestellen (ze zijn nog steeds verkrijgbaar) maar er zijn ondertussen natuurlijk (betere) koptelefoons op de markt.

Gezien mijn extreem goeie ervaring met de bouwkwaliteit van de AKG K271 MK1 kijk ik natuurlijk als eerste direct naar zijn grotere broertjes.

Even wat puntjes die ik enorm goed vond aan de AKG K271:
  • Metalen boog die de koptelefoon vasthoud die -echt- niet stukging (heb dat ding toch raar ingepakt in m'n tas)
  • Strap die de koptelefoon inschakelde als die op je hoofd zit door een klein kabeltje die uitschuift.
  • Grote oorpads die over m'n hele oor gingen waardoor ze niet begonnen te jeuken na een uurtje (heb dat ding 8+uur op gehad zonder enige problemen)
  • Verwisselbare kabel, wellicht een gekke plug maar de kabel was gewoon te vervangen
Ik heb dus even rondgekeken en kwam ook deze tegen:
AKG's:
Afbeeldingslocatie: http://eu.akg.com/system/html/Image%20-%20K%20272%20(3D%20View%20on%20Black)-6e827c4e.jpg
AKG K272HD: Ziet er het zelfde uit, impendantie en bereik is in ieder geval hetzelfde. Nadeel: geen afneembare kabel
Prijs: ~€150

Afbeeldingslocatie: http://eu.akg.com/system/html/Image%20-%20K%20601%20%20(Mirror%20Effect%20on%20Black%20Background%2002)-fd1b1745.jpg
AKG K601 Belachelijk hoge impendantie (120 Ohms), enorm bereik. Nadeel: geen afneembare kabel
Prijs: ~€160

Afbeeldingslocatie: http://eu.akg.com/system/html/Image%20-%20K%20701%20(3D%20View%20on%20Black)-5c2f527d.jpg
AKG K701 Nog groter bereik dan de K601 (10Hz - 39.8kHz) maar weer een 'normalere' impendantie (62 Ohms). Nadeel: opnieuw geen afneembare kabel.
Prijs: ~€210

Ik ben ook tegen gekomen de Quincy Jones lijn en kreeg gelijk een raar onderbuik gevoel... heeft AKG nou ook zoiets zoals Skullcandy en vriendjes van die gekke Beat by Dre onzin? Plak er een naam op en hoppa tis goud waard? Volgens de reviews niet...

Afbeeldingslocatie: http://eu.akg.com/system/html/Image%20-%20Q701%20Black%20(3D%20View%20on%20black%2001)-0e8af9de.jpg
AKG Q701: Deze ziet er vrijwel 1-op-1 uit als de AKG K701 afgezien dat die een afneembare kabel heeft. Volgens de reviews op Trusted Reviews, Cnet e.d. is het een hele goeie koptelefoon.
Prijs: ~€210

Maar natuurlijk verkoopt AKG ook nog de Pro lijn waar de oude van mij uit vandaan kwam:
Afbeeldingslocatie: http://www.akg.com/mediendatenbank2/pspic/image/36/image125304ab0c73122232.jpg
AKG K271 Mark II: voordeel, exact zelfde koptelefoon waar ik verliefd op was dus kan ik niet mee de mist ingaan.
Prijs: ~€160

Afbeeldingslocatie: http://www.akg.com/mediendatenbank2/pspic/image/13/image124934a76f8ae8db67.jpg
AKG K702 Groter bereik dan de K271 MKII, nadeel Open Back t.o.v. van de K271 MKII
Prijs: ~€350

Ik heb expres niet alle AKG's neergezet van de profi lijn sinds ik niet echt direct het verschil zie.

beyerdynamics:
Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.de/shop/media/catalog/product/cache/2/image/x218/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/d/t/dt770pro_250.jpg
beyerdynamic DT770 Pro
Voordeel: waanzinnig stevig gebouwd, een bass die heel duidelijk is. Vele vele malen luider dan de AKG K271 MKII op dezelfde bron!
Nadeel: geen verwisselbare kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.de/shop/media/catalog/product/cache/2/image/x218/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/D/T/DT990PRO_250_3c_1.jpg
beyerdynamic DT990 Pro
Voordeel: Iets duidelijkere bass dan de DT770
Nadeel: Beetje zwak op de hogere tonen heb ik het idee. Geen verwisselbare kabel.

Ik heb eigenlijk ook nog een kleine amp nodig tussen m'n laptop (Macbook Pro) en de koptelefoon. Was vroeger geen ramp merkte wel dat ik enorm veel geluid miste maar klonk alsnog zoveeeel beter dan de andere troep die ik geprobeerd had.

Mijn vraag is heel simpel: Budget ligt rond de €200-300 (hoewel ik de K271 ook niet zo schokerend duur vind). Waar kijk ik overheen? Of gewoon niet zeuren voor wat nieuws en gewoon opnieuw aanschaffen waar ik al lyrisch over was en dan van het geld dat ik 'overhoud' t.o.v. de Q701 of K702 zelfs een leuk versterkertje kan aanschaffen?
Versterkertjes heb ik -helemaal- geen verstand van. Het hoeft geen speakers aantesturen (komende ja(ren) nog geen geld voor beschikbaar) dus alleen m'n koptelefoon. Mooiste zou inderdaad wel zijn voor rond de €300 in totaal een koptelefoon (dus bv. de K271MKII) + versterkertje te hebben dat ik weer vollop kan genieten van m'n muziek.

Mocht iemand hier zeggen: nee joh AKG is bagger, Sennheiser! Graag :) Maar wel waarom ;)

Extra info: ik luister voornamelijk metal en (hard) rock. Merk vooral bij artiesten als Devin Townsend -enorm- het verschil tussen goede en slechte koptelefoons. Luister soms wel iets als the Prodigy of Hanzel&Gretyl maar een dikke bass is voor mij geen must.

Alvast bedankt voor de reacties en hoop dat ik me binnen de guidelines heb kunnen houden in de trant van een 'wat moet ik kopen topic'.

*edit*
Ter verduidelijking de prijzen komen allemaal van eBay bij de "Buy Now" artikelen vandaan in Europa

*edit*
Kom net dit versterkertje tegen: http://www.ebay.com/itm/G...Gold-6922EH-/250876821169 Is zoiets eigenlijk wat?

[ Voor 15% gewijzigd door teh_twisted op 27-10-2011 21:06 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het verschil tussen de normale en "profi" lijn is alleen dat de profi lijn eigenlijk handiger is. De K701 en K702 bijvoorbeeld zijn qua geluid identiek, maar de K702 is zwart en heeft een afneembare mini-XLR kabel. De Q701 is dan weer hetzelfde maar dan in het zwart en groen en met de naam van een bekende producer erop.

Anyway. Niks mis met AKG, maar als iemand op zoek is naar gesloten, betaalbaar, goed klinkend en gebouwd als een tank, wijs ik altijd hiernaar.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 24-10-2011 03:24 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 16:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Met hem ^ de 770 is een dijk van een headset.

Bedenk wel dat, als je voor de pro versies gaat, dat die (even kort door de bocht) zwaarder zijn uitgevoerd wat ten koste kan gaan van het draagcomfort. Ook hebben de pro versies (ja, weer kort door de bocht) hogere impedanties waardoor ze veel meer versterkervermogen nodig hebben; je zal dus een ampje moeten zoeken die met die hogere impedanties om kan gaan, mocht je voor een profi model kiezen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:48
teacher schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 04:01:

Ook hebben de pro versies (ja, weer kort door de bocht) hogere impedanties waardoor ze veel meer versterkervermogen nodig hebben; je zal dus een ampje moeten zoeken die met die hogere impedanties om kan gaan, mocht je voor een profi model kiezen.
Lagere impendanties toch juist? En ja, die hebben meer vermogen nodig.

Overigens zou ik direct dezelfde 271 terugkopen. Natuurlijk verandert er veel in een paar jaar tijd jaar (het weer, de regering en de layout van je favoriete krant), maar er is echt geen bijzondere ontdekking gedaan waardoor de 271 plotseling ouderwetsch is en er veel betere apparaten te krijgen zijn. De meeste veranderingen zijn cosmetisch en hebben alleen een marketing-doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:07
Voor die AKG K601 / K701 heb je sowieso een amp nodig, anders klinken ze (kort door de bocht :+ ) belabberd :) . Kijk anders ook naar de Denon AH-D2000 (die ik zelf heb :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

K701 is sowieso een die je eerst moet luisteren en vergelijken met DT880 en HD650 voordat je hem zomaar koopt vind ik. Mij deed het niet zoveel eigenlijk.

Zoek je een open of gesloten model? Voor onderweg, publieke ruimtes etc is gesloten een stuk socialer (en prettiger)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
CyBeR schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 03:21:
Het verschil tussen de normale en "profi" lijn is alleen dat de profi lijn eigenlijk handiger is. De K701 en K702 bijvoorbeeld zijn qua geluid identiek, maar de K702 is zwart en heeft een afneembare mini-XLR kabel. De Q701 is dan weer hetzelfde maar dan in het zwart en groen en met de naam van een bekende producer erop.
Dat is eigenlijk wel grappig sinds de Q701 van de 3 het goedkoopste is! Mischien door het naamsbekendheid dat ie wat meer geproduceerd is (ben hem al tegengekomen bij Apple resellers)
Anyway. Niks mis met AKG, maar als iemand op zoek is naar gesloten, betaalbaar, goed klinkend en gebouwd als een tank, wijs ik altijd hiernaar.
Een vriend van me zei ook al dat ik mischien even moest kijken naar Beyerdynamic alleen als ik zie dat ie 250 Ohms vreet... wat voor brute versterker moet ik dan wel niet 'extra' kopen?
Ik voeg hem sowieso toe aan m'n lijstje sinds ik hem er redelijk stevig uit vind zien. Nadeel vind ik alleen geen afneembare kabel... is best wel een must eigenlijk 8)7
teacher schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 04:01:

Bedenk wel dat, als je voor de pro versies gaat, dat die (even kort door de bocht) zwaarder zijn uitgevoerd wat ten koste kan gaan van het draagcomfort. Ook hebben de pro versies (ja, weer kort door de bocht) hogere impedanties waardoor ze veel meer versterkervermogen nodig hebben; je zal dus een ampje moeten zoeken die met die hogere impedanties om kan gaan, mocht je voor een profi model kiezen.
Amp heb ik sowieso nodig irrelevant welke van de AKG's ik neem die voorheen genoemd waren. Draagcomfort van de K271MKII zou precies het zelfde moeten zijn als de AKG271MKI (m'n vader heeft een MKII en is precies dezelfde koptelefoon alleen verpakking was anders) dus gewicht speelt tot 240gr sowieso geen rol!
Maar wel een goed punt ;)
blissard schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:25:
[...]

Overigens zou ik direct dezelfde 271 terugkopen. Natuurlijk verandert er veel in een paar jaar tijd jaar (het weer, de regering en de layout van je favoriete krant), maar er is echt geen bijzondere ontdekking gedaan waardoor de 271 plotseling ouderwetsch is en er veel betere apparaten te krijgen zijn. De meeste veranderingen zijn cosmetisch en hebben alleen een marketing-doel.
Nou daar heb je gelijk alleen waar het mij om ging is ik heb toen de AKG K271 gekocht omdat die beschikbaar was voor een schappelijke prijs (was toen orgineel €300 in de winkel, maar bij een audiozaak was die €200 en werkte bij de MediaMarkt en uiteindelijk voor €160 meegenomen)
Als ik kijk naar de verschillen tussen bv. de AKG K271 MKII en de AKG K702

AKG K271 MKIIAKG K702
closed-back, dynamic headphonesopen-back, dynamic headphones
16 to 28,000 Hz10 to 39,800 Hz
240 g235 g

(tjonge wat is een ubb table maken een pokkewerk :p hoewel, HTML is nie veel beter :p)

Op basis van dat zou ik zeggen: K702 produceerd bij elkaar 17,800 Hz meer aan 'geluid' (verschil). Gewicht is lager, alleen is een Open-Back (wat is daar het voordeel van?) t.o.v. Closed-Back
TheJVH schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:37:
Voor die AKG K601 / K701 heb je sowieso een amp nodig, anders klinken ze (kort door de bocht :+ ) belabberd :) . Kijk anders ook naar de Denon AH-D2000 (die ik zelf heb :) ).
Net eventjes gekeken, op de site van Denon staat er erg weinig over behalve marketing praat... Wat me een beetje skeptischer maakt. Ik kon dit vinden en daaruit blijkt:
5 - 45000 Hz op 25 Ohms.
Nu vraag ik me af... doet AKG nou net alsof hun neus bloed en er geen enkele koptelefoon van hun ook maar in de buurt komt (kan geen 'betere' vinden dan de K702 bij hun) qua reproductie van geluid? Of... is dit het zelfde als de 2x 500w die de mini-stereo doet van €40? NOFI: maar wordt beetje skeptisch van dit (ongeloofwaardige) getal.
mr.paaJ schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:58:
K701 is sowieso een die je eerst moet luisteren en vergelijken met DT880 en HD650 voordat je hem zomaar koopt vind ik. Mij deed het niet zoveel eigenlijk.

Zoek je een open of gesloten model? Voor onderweg, publieke ruimtes etc is gesloten een stuk socialer (en prettiger)
Vergelijken wil ik sowieso :) Maar als ik bv. besluit domweg weer de K271 te kopen is dat niet nodig en kan die gewoon blind besteld worden vanaf *random leverancier*. Maar mocht ik geinterreseerd raken in andere koptelefoons moet ik toch wel eventjes gaan kijken.

Open of gesloten is eigenlijk irrelevant. Ik werk als zelfstandige thuis en heb een eigen kantoor thuis dus val niemand lastig. Voor onderweg heb ik gewoon (goedkope) in-ear koptelefoontje dus is het niet voor nodig :) (is ook veels te groot om zo'n log ding meetenemen als je van plan bent straalsbezopen weer naar huis te zwalken, sinds ik in alle andere gevallen gewoon de auto pak en dan geen koptelefoon nodig heb :))

Nieuwe opgewekte vragen:

Mischien kan iemand dat uitleggen/vertellen uit -eigen- ervaring wat het voordeel/nadeel is van Open/Gesloten koptelefoons? De AKG K271 heb ik ook op kantoor gebruikt en heeft nooit iemand over geklaagt, waarschijnlijk omdat ik dus zonder amp nooit de volle volume heb kunnen aanspreken.

Amp is dus noodzaak, welke merken kan ik bv. naar gaan kijken? Dit limiteerd alleen wel weer een beetje het budget voor de koptelefoon hoewel... Ik ook eerst de koptelefoon kan kopen en 1-3maandjes later gewoon de amp...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:23

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Tsja, specificaties zijn leuk, maar dan moet je wel weten hoe ze het gemeten hebben (-3 dB, -6dB, -100dB?). Daarnaast is 40000Hz leuk, maar daar maakt je gehoorsysteem echt niks meer van hoor. Dat houdt echt rond 20k wel op hoor. Vervolgens is er nagenoeg geen enkele bron (bijna alles is 44,1/48 kHz) die boven de 20000 Hz iets produceert.
Een beetje ruimte aan de bovenkant is leuk natuurlijk. Als de respons tot 25000Hz doorloopt bij -3dB dan is de kans ruim aanwezig dat bij 20000 Hz het niveau nog binnen de -1dB ligt.

Jouw verschil van 17800 Hz is ook wel mooi gerekend hoor :P. 39790 - 27984 = 11806 Hz. Maar goed, het stukje hierboven is natuurlijk wel belangrijker.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
bartvl schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:20:
Tsja, specificaties zijn leuk, maar dan moet je wel weten hoe ze het gemeten hebben (-3 dB, -6dB, -100dB?). Daarnaast is 40000Hz leuk, maar daar maakt je gehoorsysteem echt niks meer van hoor. Dat houdt echt rond 20k wel op hoor. Vervolgens is er nagenoeg geen enkele bron (bijna alles is 44,1/48 kHz) die boven de 20000 Hz iets produceert.
Een beetje ruimte aan de bovenkant is leuk natuurlijk. Als de respons tot 25000Hz doorloopt bij -3dB dan is de kans ruim aanwezig dat bij 20000 Hz het niveau nog binnen de -1dB ligt.
Precies dat vond ik ook een beetje het probleem. Weet helaas te weinig van audio af om direct te snappen hoe dat allemaal te werk gaat. Komt mischien ooit nog is :) Maar ga er bij AKG vanuit dat alle koptelefoons op die manier vergelijkbaar zijn sinds ze allemaal op dezelfde manier gemeten worden...
bartvl schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:20:
Jouw verschil van 17800 Hz is ook wel mooi gerekend hoor :P. 39790 - 27984 = 11806 Hz. Maar goed, het stukje hierboven is natuurlijk wel belangrijker.
Ehrm... O-)

Ik heb eventjes zitten rondkijken naar voorversterkertjes en kwam deze tegen:
FIIO E9, vrij betaalbaar... €109 op eBay (€88 als'k em uit GB laat overkomen)
Is dit wat? Of gewoon troep? Als'k zo de specs lees zou die krachtig genoeg moeten zijn om elke koptelefoon die genoemt is te moeten aansturen...
Hij heeft ook een iPod dock en da's opzich wel handig, of die veel gebruikt wordt weet ik niet. Ben druk bezig m'n audio collectie opnieuw te rippen naar Apple Lossless (jaja Flac werkt voor geen meter op de Mac)

[ Voor 6% gewijzigd door teh_twisted op 24-10-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 16:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

blissard schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:25:
[...]

hoger :)
teh_twisted schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:04:

Een vriend van me zei ook al dat ik mischien even moest kijken naar Beyerdynamic alleen als ik zie dat ie 250 Ohms vreet... wat voor brute versterker moet ik dan wel niet 'extra' kopen?
Ze zijn er ook in lagere impedanties: 30, 80 en 250 uit mijn hoofd. Een 250 ohm op je ipodje... tja, dan mis je wat. :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
teacher schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:56:
[...]

hoger :)

[...]

Ze zijn er ook in lagere impedanties: 30, 80 en 250 uit mijn hoofd. Een 250 ohm op je ipodje... tja, dan mis je wat. :+
Zal niet direct worden aangesloten op de iPod maar direct op een Macbook Pro. In m'n Hackint0sh zou ik evt een geluidskaart kunnen kopen maar heb liever een losse extra versterker.

Wat is eigenlijk het voordeel van een hogere impendantie? Beter geluid? -dat- snap ik nog niet... En zou m'n zoektocht wel makkelijker maken. Want als ik weet welke 5-15 koptelefoons ik interesse naar heb ik kan rondbellen naar audio-winkels in Berlijn en gaan luisteren.

Qua prijs neig ik op moment toch het meeste domweg naar de K271 maaaaar zoals altijd heb ik zoiets van: als ik voor X bedrag meer X meer kwaliteit heb... is het 't waard (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

teh_twisted schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:52:
[...]

Zal niet direct worden aangesloten op de iPod maar direct op een Macbook Pro. In m'n Hackint0sh zou ik evt een geluidskaart kunnen kopen maar heb liever een losse extra versterker.
Een geluidskaartje op zich zal het niet doen, je moet dan een model kiezen met ingebouwde headphone versterker (Asus heeft er wel). Een losse headphone versterker is zoals je zelf zegt toch de betere keus, heb je bovendien ook geen gedoe met drivers etc voor je hackintosh omdat deze analoog werken of (ism DAC) drivervrij USB1.0 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

teh_twisted schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:04:
[...]

Dat is eigenlijk wel grappig sinds de Q701 van de 3 het goedkoopste is! Mischien door het naamsbekendheid dat ie wat meer geproduceerd is (ben hem al tegengekomen bij Apple resellers)
Mischien in de winkel, maar qua list price is de Q701 100 euro duurder dan de K701.
Niet heel spannend hoor. Ik gebruik m'n 250Ω hoofdtelefoons (DT880 en DT770 dus) zonder versterker en dat gaat eigenlijk ook prima. Direct uit m'n MacBook Pro. M'n iPhone heeft er wel wat moeite mee inderdaad.

Maar: de DT770PRO is tegenwoordig ook in 80Ω variant te krijgen :)
Ik voeg hem sowieso toe aan m'n lijstje sinds ik hem er redelijk stevig uit vind zien. Nadeel vind ik alleen geen afneembare kabel... is best wel een must eigenlijk 8)7
Dat valt wel mee. De kabel aan een DT770 is erg stevig, namelijk. Ik heb een keer een DT880 kabel vervangen, alleen omdat ik de plug verneukt had (dat voorste stukje van de mini-jack had ik afgebroken doorr een spastische actie met m'n laptop terwijl 'ie er nog precies dat stukje in zat). De kabel zélf is nog nooit gebroken. Mocht dat toch gebeuren is 't redelijk simpel te vervangen, alleen dan inderdaad wel met een soldeerbout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Chris5488 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:48:
Een geluidskaartje op zich zal het niet doen, je moet dan een model kiezen met ingebouwde headphone versterker (Asus heeft er wel). Een losse headphone versterker is zoals je zelf zegt toch de betere keus, heb je bovendien ook geen gedoe met drivers etc voor je hackintosh omdat deze analoog werken of (ism DAC) drivervrij USB1.0 werken.
Precies wat ik dacht en qua budget neig ik erg naar de FIIO E9i. Iemand hier ervaringen mee? Wat ik kan opmaken uit de specificaties zou die genoeg power moeten leveren voor elke van de bovengenoemde koptelefoons.
CyBeR schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:37:
Mischien in de winkel, maar qua list price is de Q701 100 euro duurder dan de K701.
Nou op eBay :) de Q701 is bij de meeste onlineshops in Duitsland gewoon €499 en dat vind ik beetje teveel van het goeie ;)
Niet heel spannend hoor. Ik gebruik m'n 250Ω hoofdtelefoons (DT880 en DT770 dus) zonder versterker en dat gaat eigenlijk ook prima. Direct uit m'n MacBook Pro. M'n iPhone heeft er wel wat moeite mee inderdaad.

Maar: de DT770PRO is tegenwoordig ook in 80Ω variant te krijgen :)
Ik had vroeger ook niet echt 'problemen' met m'n AKG K271 die aangestuurd werd vanaf m'n toenmalige Macbook. Alleen heb bij m'n vader gehoord hoe zijn AKG klinkt over een versterker (maar da's eentje voor speakers) en da's toch wel verbluffend veel beter.
Ik zal wel even kijken of ik ergens ook de DT770Pro kan beluisteren.
Dat valt wel mee. De kabel aan een DT770 is erg stevig, namelijk. Ik heb een keer een DT880 kabel vervangen, alleen omdat ik de plug verneukt had (dat voorste stukje van de mini-jack had ik afgebroken doorr een spastische actie met m'n laptop terwijl 'ie er nog precies dat stukje in zat). De kabel zélf is nog nooit gebroken. Mocht dat toch gebeuren is 't redelijk simpel te vervangen, alleen dan inderdaad wel met een soldeerbout.
Da's nou net het hele punt, ik kan niet solderen, wil het best wel leren maar vind het meer een design-failure voor een feature die er (in mijn optiek) al gewoon had moeten opzitten :)
Tot nu toe zijn elke koptelefoons, in-ear en full-blown elke keer stukgegaan door een kabel-failure. Hoewel 1x m'n Apple-supplied doppies het begaven door Strapping Young Lad maar da's... een ander verhaal ;)

Ik ben druk op zoek naar HiFi winkels hier in Berlijn maar de enige die ik vind zijn weer zo 'exclusief' dat AKG geen merk meer is dat ze verkopen.... Mischien toch maar naar de MediaMarkt, mischien hebben ze 'em daar en kan'k kijken of die lekker zit.
Klinkt mischien gek maar qua geluid vertrouw ik er eigenlijk (doof) op dat de K701/K702/Q701 alleen maar 'beter' kan klinken dan de K271 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

teh_twisted schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:21:
[...]

Da's nou net het hele punt, ik kan niet solderen, wil het best wel leren maar vind het meer een design-failure voor een feature die er (in mijn optiek) al gewoon had moeten opzitten :)
Tot nu toe zijn elke koptelefoons, in-ear en full-blown elke keer stukgegaan door een kabel-failure. Hoewel 1x m'n Apple-supplied doppies het begaven door Strapping Young Lad maar da's... een ander verhaal ;)
Hah, nouja 't is niet moeilijk en je kunt 't ook laten doen. Maar belangrijker: het is echt een stevige kabel. De Pro-variant heeft ook een gekrulde kabel (idee zijnde dat je als pro-er een mengtafel voor je neus hebt, en niet een versterker 2 meter van je af) dus je rijdt er ook wat minder snel met je stoel overheen.

Ik weet niet precies wat voor kabel je AKG had, maar mijn Sennheiser HD590 kabel past ongeveer 4x in die van een Beyer. (En inderdaad, die Sennheiser kabels gaan kapot als je er naar kijkt.)

Uiteindelijk wil ik je niet per sé dit model aanpraten ofzo hoor, maar wel je wereld iets uitbreiden van alleen AKG want in je TS zag ik niets anders ;) En Beyer is, hoewel niet zo bekend bij het grote publiek, onder audiomensen een zeer gerespecteerd merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
CyBeR schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:37:
Hah, nouja 't is niet moeilijk en je kunt 't ook laten doen. Maar belangrijker: het is echt een stevige kabel. De Pro-variant heeft ook een gekrulde kabel (idee zijnde dat je als pro-er een mengtafel voor je neus hebt, en niet een versterker 2 meter van je af) dus je rijdt er ook wat minder snel met je stoel overheen.
De AKG K271 wordt geleverd met een 3meter kabel en een gekrulde kortere kabel. Gekruldt was erg handig voor in de binnenzak op straat ;) Maar als dat permanent is wordt ik toch wel geirriteerd (staat toch constant spanning op!)
Ik weet niet precies wat voor kabel je AKG had, maar mijn Sennheiser HD590 kabel past ongeveer 4x in die van een Beyer. (En inderdaad, die Sennheiser kabels gaan kapot als je er naar kijkt.)
Uit herinnering was de kabel van de AKG K271 iets van 4-5mm dik. De gekrulde is uiteindelijk kapot gegaan ;)
Uiteindelijk wil ik je niet per sé dit model aanpraten ofzo hoor, maar wel je wereld iets uitbreiden van alleen AKG want in je TS zag ik niets anders ;) En Beyer is, hoewel niet zo bekend bij het grote publiek, onder audiomensen een zeer gerespecteerd merk.
Beyer ken ik wel als merk, alleen absoluut geen ervaring mee. Sennheiser heb ik wel is gehoord bij vrienden (hebben ook een lijn met wisselbare kabels en dan beide kanten zelfs jack-jack, opzich ook nice maar de koptelefoon zat niet lekker) en de rest zegt me eigenlijk redelijk weinig ;) Ja ok Denon ken ik wel maar da's meer van autoradio's e.d. (volgensmij...)

Ik ga morgen kijken of ik in de MediaMarkt/Saturn (tja toch de grote...) koptelefoons kan vinden/passen. Belangrijkste is dat ze na 4-5uur nog steeds comfortabel zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door teh_twisted op 25-10-2011 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-09 20:05
Het is nooit verkeerd om meerdere merken te checken.
Een Beyer DT 770 klinkt overigens wel heel anders dan een AKG K271; de AKG klinkt veel vlakker dan de Beyer. De laatste heeft een veel nadrukkelijker bass en treble. De AKG vind ik erg sterk in het middengebied en daar laat de Beyer het in mijn optiek afweten, simpelweg doordat er een sterke dip in het middengebied zit. De bass van een Beyer kan daarentegen wel weer heel lekker zijn, maar dat kan bij sommige muzieksoorten juist weer storend zijn.
Het comfort van beiden is erg OK, je kunt deze koptelefoons zonder problemen uren ophebben.
Bovenstaande is uiteraard mijn mening, altijd zelf proberen te luisteren.

Als je Beyer en AKG met elkaar wilt vergelijken, zou ik eens gaan kijken bij een grote muziekwinkel als Feedback o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:07
Stop met het kijken naar specificaties van fabrikanten en start met het lezen van gebruikersreviews, een goede plek om te starten is Headfi.

Zoek daar naar wat modellen en de ervaringen daarmee, op die manier kom je een heleboel te weten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
TheJVH schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:07:
Stop met het kijken naar specificaties van fabrikanten en start met het lezen van gebruikersreviews, een goede plek om te starten is Headfi.

Zoek daar naar wat modellen en de ervaringen daarmee, op die manier kom je een heleboel te weten :) .
Helemaal mee eens, en als je dan toch de specs in wilt duiken, dan kun je dat beter doen op een site als http://www.headphone.com/ daar kun je de frequentiekarakteristieken van heel veel koptelefoons nalezen, zij doen hun eigen metingen. Ook veel reviews/gebruikers ervaringen. Het is ook een webshop, dus sommige zaken moet je met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is beyerdynamic ipv Beyerdynamic, komop jongens, het komt zo amateuristisch over wanneer het constant fout wordt gespeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mwoah, een eigennaam van een hoofdletter voorzien wil ik niet onder fout gespeld laten vallen, zeker aangezien 't geen stylistisch onderdeel is van het merk (a la iPod, iPhone, etc.)

That said, ik zie dat ze zelf redelijk consistent in het gebruik zonder hoofdletter zijn, behalve hier (in hun e-mail signature):
beyerdynamic GmbH & Co. KG
Theresienstr. 8
74072 Heilbronn - Germany

Phone : +49 (0) 7131 / 617 – 119
Fax : +49 (0) 7131 / 617 – 499
Internet: www.beyerdynamic.com

Kommanditgesellschaft: Sitz Heilbronn
Registergericht : Amtsgericht Stuttgart, HRA 101400
Komplementärin: Beyer Dynamic Verwaltungs- GmbH, HRB 100279
Geschäftsführer : Wolfgang Luckhardt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers: YouTube: How It's Made Headphones

The making of.. van een k702.

Even ontopic, een beyer is gebouwd als een tank, elk type en elk uitvoering. Dat kan ik echt niet van alle andere merken zeggen.

En TS, bereid je ook maar voor dat je voor alle genoemde koptelefoons een dedicated versterkertje nodig zal hebben. Je aangehaalde Fiio e9 is al een goed exemplaar, alleen zou ik voor de e10 gaan. Deze kost op ebay rond de 100 dollar en je krijgt er een deftig dacje erbij.
CyBeR schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:24:
Mwoah, een eigennaam van een hoofdletter voorzien wil ik niet onder fout gespeld laten vallen, zeker aangezien 't geen stylistisch onderdeel is van het merk (a la iPod, iPhone, etc.)
Ben ik met je eens, alleen wanneer je iemand iets aanbeveelt, moet je toch wat professionaliteit uitstralen. Zeker om het geloofwaardig over te laten komen :)

Zo zou ik ook mijn vraagtekens zetten bij een loodgieter die zogenaamd zijn klauwhamer gaat halen, en vervolgens terugkomt met een bolhamer ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Op zich heb je gelijk, 't was me alleen nog niet eerder opgevallen dat beyerdynamic consistent hun naam lowercaset. * CyBeR zal 't overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welcome to the fanclub hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Marcel schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:46:
Het is nooit verkeerd om meerdere merken te checken.
Een Beyer DT 770 klinkt overigens wel heel anders dan een AKG K271; de AKG klinkt veel vlakker dan de Beyer. De laatste heeft een veel nadrukkelijker bass en treble. De AKG vind ik erg sterk in het middengebied en daar laat de Beyer het in mijn optiek afweten, simpelweg doordat er een sterke dip in het middengebied zit. De bass van een Beyer kan daarentegen wel weer heel lekker zijn, maar dat kan bij sommige muzieksoorten juist weer storend zijn.
Het comfort van beiden is erg OK, je kunt deze koptelefoons zonder problemen uren ophebben.
Bovenstaande is uiteraard mijn mening, altijd zelf proberen te luisteren.

Als je Beyer en AKG met elkaar wilt vergelijken, zou ik eens gaan kijken bij een grote muziekwinkel als Feedback o.i.d.
Helaas heb ik tot nu toe nog geen winkel gevonden dmv Google in Berlijn die dat soort producten verkoopt :(

Wel vandaag bij de MediaMarkt en Saturn geweest, ze hadden daar de AKG K272 (is bijna zelfde als de K271) en de AKG Q701. Q701 vond ik erg ruim zitten, had het idee dat die zwaarder is dan de AKG K272 (was niet zo is :s).
Ze hadden daar ook de Denon AH-D2000, klonk een stuk luider dan de andere 2 en zat opzich ook wel lekker. Nadeel vond ik toch nog steeds echt de kabel die niet wisselbaar is.
TheJVH schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:07:

Ik zal daar eventjes nog rondsnuffelen maar denk dat ik m'n keuze eigenlijk (bijna) gemaakt heb :)
Het is gewoon lastig als je het niet in winkels kan beluisteren iets te vergelijken. beyerdynamic valt dus bijna gewoon af sinds ik niet iets vind tot nu toe die het heeft :(
Marcel schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:14:
[...]

Helemaal mee eens, en als je dan toch de specs in wilt duiken, dan kun je dat beter doen op een site als http://www.headphone.com/ daar kun je de frequentiekarakteristieken van heel veel koptelefoons nalezen, zij doen hun eigen metingen. Ook veel reviews/gebruikers ervaringen. Het is ook een webshop, dus sommige zaken moet je met een korreltje zout nemen.
Zal ik zeker eventjes naar kijken!!
Leuk filmpje! Zover was ik nog niet met How it's Made ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:32:
Even ontopic, een beyer is gebouwd als een tank, elk type en elk uitvoering. Dat kan ik echt niet van alle andere merken zeggen.
Ik heb zelf heel erg goeie ervaringen met hoe stevig de K271 was, kon ik niet zeggen van de Q701 :'( Die was al half stuk in de winkel als demo model...
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:32:
En TS, bereid je ook maar voor dat je voor alle genoemde koptelefoons een dedicated versterkertje nodig zal hebben. Je aangehaalde Fiio e9 is al een goed exemplaar, alleen zou ik voor de e10 gaan. Deze kost op ebay rond de 100 dollar en je krijgt er een deftig dacje erbij.
Wat is precies het voordeel/nadeel van de e10 t.o.v. de e9i? Wat ik zo zie heeft de e10 COAX out en de e9 RCA out. COAX out is leuk... als ik speakers had... Hij is wel goedkoper :)
Als iemand anders hier nog een leuke koptelefoon versterker weer tot ~€100 hoor ik dat graag! Ik kwam alleen de FIIO tegen als betaalbare optie. Mischien dat ik volgend jaar als ik er echt van geniet er eentje koop van €600 maar lijkt me stug :p

Puntjes van vandaag na luisteren: AKG K271 lijkt steeds meer een serieus goed idee, zeker qua prijs want dan kan ik er direct een ampje bij bestellen.
AKG Q701 klonk heel erg mooi en zat ook redelijk lekker maar voelde niet stevig gebouwd aan, zou dan de AKG K702 moeten overwegen (Pro versie, die lijkt me steviger gebouwd net als de K271 vs K272) maar die is €350.
Denon AH-D2000 vond ik zeker een mooi en goedzittende koptelefoon maar vrij prijzig. Zat nog steeds niet zo lekker als de AKG K271, voelde 'zwaarder' aan (door de hoofdband).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Fiio e10 is een dac/amp waarbij de e9 een standalone amp is. Door de e10 direct via usb aan te sluiten behoef je geen high end geluidskaart aan te sluiten. Ik weet niet zeker of je al een redelijke dac tot je beschikking hebt, vandaar de keuze voor de e10.

mijns inziens is er voor ongeveer 100 dollar geen betere alternatief.

wat ik bedoelde met 'als een tank', is het feit dat beyerdynamic veelal metaal in hun ontwerp gebruikt. de losse oorkussens zijn veelal ook vervaardigd met echt leer voor bevestiging. dit zie je helaas niet terug in andere merken.
wanneer je naar de bekabeling kijkt van de alle beyers, zie je ook dat deze stugger en dikker is. er is bij hun ontwerp opgenomen dat alles 1 geheel moet vormen. daarom zie je ook bijna nooit detachable bekabeling terug omdat dit toch meer neigt naar slecht ontwerp + slechte losse onderdelen aan de koptelefoon.

detachable kabels vormt in mijn ogen een grote marketingstruc en geven een onbetrouwbaar gevoel.

misschien ligt het ook een beetje aan mij, maar ik neig altijd naar het muziekale karakter van koptelefoons. geluid moet dik en strak aanvoelen en daarbij alle genres goed kunnen weergeven (muziekaal). tot op heden heb ik dat enkel bij 2 merken gehad, namelijk beyerdynamic en hifiman.

sennheiser is mijns inziens echt overrated, heb er vier gehad en alle vier binnen een jaar na gebruik weer in de verkoop gedaan (ik was nog jong en makkelijk te verleiden door de merkenhype). geluidstechnisch wel in orde alleen te duur en ontzettend slecht ontwerp (te veel plastic voor 300 eur) en het voelde zo onbetrouwbaar aan. ook het geluid was erg plat en alles behalve muziekaal. Doe mij dan liever een Sony mdrertje voor 1/3 van de prijs.

Zelf heb ik de akg k702 cadeau gekregen alleen is deze ook na 4-5 maanden in de verkoop gegaan. ik vond de overgang van midden naar hoog niet mijn ding. het kan ook trouwens aan mijn versterker liggen maar toch bleef het te agressief voor mijn oren en het geluid was niet dik genoeg (kan ook aan mijn amp liggen trouwens).

Indien je de fiio e10 ga halen, zorg dan ook voor een koptelefoon van >80 ohm. mijn ervaring leert dat de dynamiek in de < 80 ohm koptelefoons toch wel vaak tegenvalt. Als je voor > 80 ohm ga (dus liever geen amp gebruik), zoek je dan maar een fijne paar in-ears.

ik heb nou al ongeveer een jaar de T1, dt770pro/250ohm en onlangs ook de dt1350 en ik moet eerlijk zeggen, ze zorgen nog steeds elke dag weer dat ik zo snel mogelijk een album op moet zetten na een dagje hard werken/studeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
@.schoenenmerlijn
Ik had begrepen dat de E9 ook een DAC is? Sinds die ook direct vanaf USB aangesloten wordt?

Detachable kabels geeft mij juist een veiliger gevoel sinds een kabel altijd wel stukgaat en je koptelefoon niet. Mijn idee geeft dat meer dan: de koptelefoon krijg je niet stuk, die kabel... tja is een kabel ;)

Ik heb net 3 tal winkels in Berlijn gevonden die beyerdynamic verkopen, kan ik morgen (als ik op tijd wakker ben) wel eventjes heen :) 3 zijn ProAudio en 1tje consumer.

De vraag is natuurlijk heel erg, heeft beyerdynamic nut als merk als je maar max €250 ongv wilt uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

teh_twisted schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 00:39:
@.schoenenmerlijn
Ik had begrepen dat de E9 ook een DAC is? Sinds die ook direct vanaf USB aangesloten wordt?

Detachable kabels geeft mij juist een veiliger gevoel sinds een kabel altijd wel stukgaat en je koptelefoon niet. Mijn idee geeft dat meer dan: de koptelefoon krijg je niet stuk, die kabel... tja is een kabel ;)
Ik heb 't even voor je opgezocht. Mijn DT770PRO, die ik in m'n rugzak heb zitten en naar allerlei plekken toesleep, en waarvan het enige wat ik ooit heb vervangen de pads zijn (wegens vies enzo), heb ik gekocht op 9 april 2004. Echt, beyer kabels zijn stevig.
De vraag is natuurlijk heel erg, heeft beyerdynamic nut als merk als je maar max €250 ongv wilt uitgeven?
Tuurlijk! Een T-1 ga je er niet voor kopen (die zijn €800 meen ik) maar een DT770PRO heb je voor €150. Een non-pro (wellicht vind je de looks fijner) is duurder, maar ook dat past nog in €250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
CyBeR schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 00:50:
Ik heb 't even voor je opgezocht. Mijn DT770PRO, die ik in m'n rugzak heb zitten en naar allerlei plekken toesleep, en waarvan het enige wat ik ooit heb vervangen de pads zijn (wegens vies enzo), heb ik gekocht op 9 april 2004. Echt, beyer kabels zijn stevig.
Apart, van de AKG K271 MKI heb ik de kabel vervangen want die was kapot na 1 jaar binnenzak gebruik (kabel buigen e.d.). Deed het wel maar zaten gaatjes in e.d.
CyBeR schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 00:50:
Tuurlijk! Een T-1 ga je er niet voor kopen (die zijn €800 meen ik) maar een DT770PRO heb je voor €150. Een non-pro (wellicht vind je de looks fijner) is duurder, maar ook dat past nog in €250.
Ja vraag me ook af waarom die zo goedkoop is dan... eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

teh_twisted schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 00:55:
[...]

Apart, van de AKG K271 MKI heb ik de kabel vervangen want die was kapot na 1 jaar binnenzak gebruik (kabel buigen e.d.). Deed het wel maar zaten gaatjes in e.d.

[...]

Ja vraag me ook af waarom die zo goedkoop is dan... eigenlijk ;)
Prijsdifferentiatie. Blijkbaar willen consumenten meer betalen dan professionals. Beyer (begin van een zin, jongens) stelt ze vervolgens in staat dat te doen he ;)

De DT880PRO en DT880-Premium zijn nagenoeg identiek op de hoofdband na, en ook daar is de pro iets goedkoper. En beter, imo. * CyBeR heeft 'm nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Even mijn insteek dan, daar ik redelijk veel in de pro audio werkzaam ben. Het merk wat ik zelf aanraad is dan toch beyer. De ervaringen zijn buitengewoon goed de stevigheid super, over de kabel hoef je je echt geen zorgen te maken, de mijne heeft al meerdere malen klem gezeten tussen flightcases, de kabel gaat op sommige plekken 90 graden de hoek om en doet het nog steeds.

Audio technisch zijn het zeer fijne dingen, fair, soms kunnen ze wat wollig klinken maar over het algemeen doen ze hun werk meer dan goed. Het is ook niet voor niets dat in de pro wereld beyer veel gebruikt word.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
CyBeR schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 00:59:
Prijsdifferentiatie. Blijkbaar willen consumenten meer betalen dan professionals. Beyer (begin van een zin, jongens) stelt ze vervolgens in staat dat te doen he ;)

De DT880PRO en DT880-Premium zijn nagenoeg identiek op de hoofdband na, en ook daar is de pro iets goedkoper. En beter, imo. * CyBeR heeft 'm nu op.
Apart... AKG vraagt de hoofdprijs voor de Pro lijn ;) Hoewel de Q701 weer duurder is dan de K702...
Zal het morgen wel even beluisteren!
bestaudio schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 01:11:
Even mijn insteek dan, daar ik redelijk veel in de pro audio werkzaam ben. Het merk wat ik zelf aanraad is dan toch beyer. De ervaringen zijn buitengewoon goed de stevigheid super, over de kabel hoef je je echt geen zorgen te maken, de mijne heeft al meerdere malen klem gezeten tussen flightcases, de kabel gaat op sommige plekken 90 graden de hoek om en doet het nog steeds.

Audio technisch zijn het zeer fijne dingen, fair, soms kunnen ze wat wollig klinken maar over het algemeen doen ze hun werk meer dan goed. Het is ook niet voor niets dat in de pro wereld beyer veel gebruikt word.
Kijk! Ik ben redelijk voorzichtig met spullen maar als iets niet tegen een stootje kan... Heb ik er verdomde weinig aan haha :) Moet wel gewoon al m'n spullen in een tas kunnen gooien en weggaan zonder alles voorzichtig netjes opterollen etc voor het geval het breekt...

Vooral de K271 kon je echt -alles- mee doen (die flexibele hoofdband heb ik niet stuk gekregen!).

Hopelijk hebben ze bij de audiowinkels die ik nu gevonden heb ook de AKG K271 want die gebruik ik als base. Mocht de DT770 lekker zitten en beter klinken... waarom niet, hij's goedkoper :+ Alleen 250Ohm... mijn god hoe stuur ik DAT aan? Gaat die Fiio E9i/E10 dat trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Hoe lomp wil je het hebben, ik heb er 1 gezien waarbij de kabel stuk was, dit was nog niet eens de kabel maar bij de jack connector. Gast rukte er lomp hard aan en had niet in de gaten dat de connector er nog half in zat. Zelf heb ik er een handje van bij het opruimen hem aan de kabel los te trekken. Fout ik weet het maar geen problemen mee.

Dus dat kleine beetje mishandeling dat ie zal hebben van je rugzak, denk niet dat daar iets mee gebeurt. Ik zou zeggen probeer hem en je bent denk ik wel verkocht. Draagconfort is goed erg goed. Die E9/E10 gaat dat wel trekken dat geloof ik wel maar zoals eerder aangegeven een iPhone oid zal er meer moeite mee hebben.

Oh personelijke ervaring bier kunnen ze tegen kussens worden er alleen HEEL ranzig van :+

Maargoed het is ook personelijke smaak, probeer ze bijde en kies wat je zelf het fijnste vind. Ik ken ze ook allebij mijn voorkeur is uit gegaan naar de beyer, dit kan voor jou natuurlijk anders zijn

[ Voor 11% gewijzigd door bestaudio op 26-10-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Er is trouwens wel degelijk een beyer die aan je eis van een detachable cord voldoet, gebouwd is als de gebruikelijke beyer-tank en die bovendien (vermoed ik) niet heel erg jat-prone is: http://europe.beyerdynami...io-headphones/dt-150.html

Schijnt wel goed te klinken ook, maar geen ervaring want in een winkel ben ik 'm nog niet tegengekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

PS mooi linkje als info tussen het verschil van de 80 en 250 Ohms versie

http://europe.beyerdynami...aqs/kopfhoerer.html#fo546

Tikje naar beneden staat Different impedances

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
CyBeR schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 01:31:
Er is trouwens wel degelijk een beyer die aan je eis van een detachable cord voldoet, gebouwd is als de gebruikelijke beyer-tank en die bovendien (vermoed ik) niet heel erg jat-prone is: http://europe.beyerdynami...io-headphones/dt-150.html

Schijnt wel goed te klinken ook, maar geen ervaring want in een winkel ben ik 'm nog niet tegengekomen :P
Die winkel heeft hem (in de online shop...) dus mischien ook daar liggen :) Maar echt 'comphy' ziet ie er niet uit ;)
bestaudio schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 01:37:
PS mooi linkje als info tussen het verschil van de 80 en 250 Ohms versie

http://europe.beyerdynami...aqs/kopfhoerer.html#fo546

Tikje naar beneden staat Different impedances
Mooie link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
ik geloof dat de drivers in de DT880 pro en DT880 "normaal" identiek zijn. Dat is bij de DT770 pro vs normaal niet het geval; de Pro gebruikt naar mijn weten een ouder type driver.
Hoe dan ook : gebouwd als een tank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Marcel schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:59:
ik geloof dat de drivers in de DT880 pro en DT880 "normaal" identiek zijn. Dat is bij de DT770 pro vs normaal niet het geval; de Pro gebruikt naar mijn weten een ouder type driver.
Hoe dan ook : gebouwd als een tank!
En ook dat staat uitgelegd in het linkje wat ik eerder hier neer gezet hebt. Daar zit namelijk ook een kopje verschillen tussen de 880 serie en 770 serie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
bestaudio schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:45:
[...]

En ook dat staat uitgelegd in het linkje wat ik eerder hier neer gezet hebt. Daar zit namelijk ook een kopje verschillen tussen de 880 serie en 770 serie in.
My bad, had ik niet gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Net was er een bieding op eBay van een AKG K271. De set was niet meer volledig compleet (1 kabel misde en 1 setje pads). Maar toch gedacht ik bied €95 max en als'k win mooi! Helaas niet gewonnen, mischien maar goed ook.
Als ik morgen op tijd wakker ben (haha) ga ik naar de audiowinkel hier. Heb al met ze gebeld en kan de koptelefoons vergelijken waar ik interesse in heb. Dit is dus de DT770 250Ohm en de 80Ohm variant. En als basis de AKG K271 MKII.

Dit is de link van hun webshop. Meeste wat ze daar hebben hebben ze ook in de winkel werd me verteld. Staat niet nog koptelefoons tussen waarvan hier gedacht wordt: Ja kijk daar ook eventjes naar als je er toch bent!

Ik laat als ik er ben geweest even van alles een kort reviewtje achter hoe ik het vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Oeh nette lijst, ik zou zeker de audio technika dingetjes ff checken deze kunnen nog wel is in de smaak vallen. Ik ken collega's die zweren erbij zelf valt het geluid niet echt in mijn smaak en aangezien ik geld verdien met mijn oren moet het wel goed zijn en naar mijn wens. Dit kan natuurlijk voor jou anders zijn dus zeker even checken. Al denk ik personelijk als je beyer geprobeerd hebt dat je verkocht bent O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teh_twisted schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 00:39:
@.schoenenmerlijn
De E9 heeft geen dac ingebouwd. De usb aansluiting die je daar treft is bedoeld voor een iPhone of een dergelijk apple product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:37:
De E9 heeft geen dac ingebouwd. De usb aansluiting die je daar treft is bedoeld voor een iPhone of een dergelijk apple product.
Ah jammer dan begreep ik hun plaatje de eerste keer verkeerd. Ik zag USB-B en dacht: hoppa! Gaan! Maar da's dus voor het syncen :(

Ik heb vandaag geluisterd naar de beyerdynamic DT770 Pro, DT770 M (erg dof... logisch ;)), DT990 Pro en de DT880 Pro en allemaal vergeleken met de AKG K271 MKII, K601 en K702.

De DT770 Pro... tja, zit heerlijk. Zit lekkerder dan de AKG K271 MKII en dat verbaasde me enorm, hij ziet er namelijk niet comfortabel uit ;)

Wat me opviel, hoeveel luider die is. Op dezelfde volume kwam er bijna -geen- geluid uit de AKG K271 MKII terwijl de DT770 Pro je bijna doof had gemaakt.
Verschil tussen de DT770 Pro en de DT990 was open en gesloten. De DT990 heeft een lager freq. bereik en dat merk je wel maar vond dat die enorm misde op de hogere frequenties die dan vermoezeld worden.
De DT770 Pro vond ik erg fijn om naar te luisteren.

Was helaas een aantal CD's vergeten dus ga nog een keertje terug om verder te vergelijken. Maar op moment ligt de (tegen mijn verwachtingen in) de DT770 voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Waarom verbaast het me niet O-) Ik ben wel blij dat je meerdere beyers getest hebt, ik geef toe ze zien er niet uit maar de rest maakt dat ruimschoots goed. Mag ik vragen waarom je er zo verwonderd over bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
bestaudio schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:27:
Waarom verbaast het me niet O-) Ik ben wel blij dat je meerdere beyers getest hebt, ik geef toe ze zien er niet uit maar de rest maakt dat ruimschoots goed. Mag ik vragen waarom je er zo verwonderd over bent?
Nou omdat ik 2-3 jaar die AKG K271 met heeeel veel plezier heb gedragen. En nu daar was het de zachste koptelefoon. Moest het volume echt opendraaien waardoor de rest zich ineens gedroegen als speakers en 't personeel me vreemd aankeek... om maar beetje geluid eruit te krijgen t.o.v. de beyerdynamics.

Maar vond bij de DT990 dat het hogere tonen bereik (zang voornamelijk) erg vermoffelde. Vond dat de DT770 een erorme 'kick' had. Vooral drums klonken er enorm strak in.
De AKG K271 was enorm vlak (wat ook z'n goeie punten heeft! Niets springt eruit door een speaker opzet oid).

Waarom de beyerdynamic DT880 Pro zo duur was weet ik ook niet. Vond hem niet beter klinken dan de DT990 of DT770...

AT's ook geprobeerd maar die zitten echt pauper. Sony's zitten ook niet echt lekker. De AKG K601/701/702 zitten veel te losjes op je hoofd.

Volgende keer neem'k lekker the Prodigy mee om ff de bass te testen, mischien ook Hanzel & Gretyl. Ook moet ik even Master of Puppets en AC/DC meenemen (enorm hoog qua zang hahaha).
Dan zal ik beter weten hoe of wat.

De winkel heeft wel gelukkig een 30 dagen niet goed geld terug omruil. Dus kan de koptelefoon ook thuis langer proberen en als het me niet bevalt -> terug.
Alleen lees veel over koptelefoons moet je 'inwerken', hoe doe je dit? Domweg aanlaten? Speciale (witte?) muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet eigenlijk bij koptelefoons niet op je eerste indrukken afgaan. De meest belabberde koptelefoons (ala de shure s840's) zijn de koptelefoons die erg opvalt (geluidstechnisch) wanneer je het voor het eerst beluisterd.
Niet meteen de fout maken door te denken, 'wow vette shit', want uiteindelijk brand je alleen je eigen vingers ermee. Dat terwijl de beste koptelefoons die ik heb gehad, eerst een tijdje moesten inwerken op mijn eigen hersenen. Pas na verloop van tijd (een weekje) nam ik pas echt waar hoe goed die dingen waren.

Een goede waarneming maak je pas na je eerste week (althans bij mij dan) met elkedag een uurtje of 2 luisteren. Je moet gewoon even wennen aan het geluid. Het inwerken/inbranden van een koptelefoon kan je meestal wel met een korreltje zout nemen (pink, white etc). Persoonlijk denk ik dat een dt 770 na een uurtje of 2 al volledig is ingebrand. Het wennen aan het geluid door je harses, dat is pas het werkelijke 'inbranden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:21:
Je moet eigenlijk bij koptelefoons niet op je eerste indrukken afgaan. De meest belabberde koptelefoons (ala de shure s840's) zijn de koptelefoons die erg opvalt (geluidstechnisch) wanneer je het voor het eerst beluisterd.
Niet meteen de fout maken door te denken, 'wow vette shit', want uiteindelijk brand je alleen je eigen vingers ermee. Dat terwijl de beste koptelefoons die ik heb gehad, eerst een tijdje moesten inwerken op mijn eigen hersenen. Pas na verloop van tijd (een weekje) nam ik pas echt waar hoe goed die dingen waren.

Een goede waarneming maak je pas na je eerste week (althans bij mij dan) met elkedag een uurtje of 2 luisteren. Je moet gewoon even wennen aan het geluid. Het inwerken/inbranden van een koptelefoon kan je meestal wel met een korreltje zout nemen (pink, white etc). Persoonlijk denk ik dat een dt 770 na een uurtje of 2 al volledig is ingebrand. Het wennen aan het geluid door je harses, dat is pas het werkelijke 'inbranden'.
Precies en daarom twijfel ik aan de DT770. Heb 't idee dat 't volume dat zo hoog is bij -normaal- gebruik gewoon zo impressive klinkt het gene is dat me aansprak vanmiddag.
Heb nog steeds het idee dat de AKG K271 een schonere representatie is.

Ach heb nog zat tijd om erover te denken. M'n vriendin wilt het kopen als verjaardagscadeautje en da's pas over 2 weken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

akg's geven over het algemeen een feller en platter geluidsbeeld weer waarbij de beyers meer de dikte (in mijn oren: meer vlees) te bieden heeft. het blijft een kwestie van smaak.

je zult merken dat dat de dikte meer van belang is bij muziekaliteit. dwz, alle genres gaan beter klinken itt tot felheid (die enkel goed klinkt bij bepaalde genres zoals vocals en snaarinstrumenten).

nogmaals, smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klasse A versterkertje met een loudness, om te huilen opgeblazen bassen en een schril hoog, wauw > naar de prijs te oordelen; dit is zeker High- End met een Russische tube en de potmeter is een Alps van de blauwe lijn, zij gebruiken een enkele ? waarom geen dubbele ( kost 17 € ) of een Noble, Penny& Gilles, doch deze zijn alleen maar te vinden in High-End apparatuur. Jongens wat een onzin wordt hier verkocht i.v.m. hoofdtelefoons tevens ook uit te breiden naar luidsprekers? wat je zelf graag hoort, en het valt binnen je budget koop je, valt hij tegen > in elke hi-Fi zaak ( die naam waardig ) mag je gerust binnen de week omruilen, of hebben jullie allemaal dezelfde oren met dezelfde frequentie gang, ik dacht het niet. Oja heb zelf 32 jaar in een bekende zaak in het Antwerpse gewerkt, en neen wij waren geen dozenschuivers, en wou je midden en hoog perfect willen > AKG 1000 (electrostaten) aan te sluiten op de luidsprekeruitgang. Als ik ga mixen gebruik ik de Sennheiser HD380PRO en om te remixen een AKG 240Studio in samenwerking met mijn Dynaudio monitors en even opletten in veel studio's wordt de AKG gebruikt, raar hé. Luister naar je eigen oren en niet naar die van iemand anders, Electro- Acoustiek, een leuke bezigheid maar geen doel ! Amp = Cyrus II Mark II met PSX ( geheel gemodificeerd), aparte hoofdtelefoonversterker, klasse A met mosfets 2 X 5 Watt RMS, A-gewogen, 20Hz tot 26Khz 0,02 db = dus recht. Veel zoek genot en zeker veel luistergenot, want daar draait het om.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 01:22 . Reden: bijlagen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestaudio schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:01:
Oeh nette lijst, ik zou zeker de audio technika dingetjes ff checken deze kunnen nog wel is in de smaak vallen. Ik ken collega's die zweren erbij zelf valt het geluid niet echt in mijn smaak en aangezien ik geld verdien met mijn oren moet het wel goed zijn en naar mijn wens. Dit kan natuurlijk voor jou anders zijn dus zeker even checken. Al denk ik personelijk als je beyer geprobeerd hebt dat je verkocht bent O-)
@ Tay_° enzovoort. En welke helicopter, merk graag en type nr. en niet type vergeten je privéjet, ook merk en type graag. Dank bij voorbaat. _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 01:29 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

teh_twisted schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:03:
[...]

Waarom de beyerdynamic DT880 Pro zo duur was weet ik ook niet. Vond hem niet beter klinken dan de DT990 of DT770...
Een DT990 heb ik nooit opgehad, maar ik vind qua geluid m'n DT880 pro wel degelijk nog net iets fijner dan m'n DT770. Dat is voornamelijk een gevolg van dat de DT770 gesloten is en de DT880 niet; dat geeft gewoon een net iets ander geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
DT990 is ook een open koptelefoon. DT880 is ook open, kon niet echt daar een verschil tussen de DT990/DT880 ontdekken. Ja behalve dat de ene €200 duurder is :p

Vind net dit: Vervangings onderdelen voor de DT770 :)
Kabel kan je dus los bestellen. Vraag is alleen hoe zit die vast... 3D Explosie tekening van de DT770 in PDF. Hier staat het... niet helemaal op maar lijkt op schroefjes zou je zo zeggen.

Maar vind 't stukje koper IN de kabel wel erg... erg dun :o

[ Voor 60% gewijzigd door teh_twisted op 28-10-2011 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verschillen, die jij tussen de verschillende hoofdtelefoons heb gehoord lijken mij meer impedantieverschillen tussen de verschillende exemplaren. Een DT 990 Edition klinkt naar jouw idee zacht en vermoezeld in het hoog (zangstemmen). Ja, inderdaad, als je de 250 of 600 Ohm-versie op een 32 ohms/25 mW iPod-versterkertje zet. Maar als die wordt aangestuurd met een goed hoofdtelefoonversterkertje, zoals de Pro-Ject Head Box II, dan was voor jou de keuze snel gemaakt.

Zelf heb ik een DT 990 Edition, aangestuurd met een zelf in elkaar geknutseld versterkertje van 100 mW bij 250 Ohm. Het stelt allemaal niets voor. Een IC-tje van een paar kwartjes en twee torretjes als buffer. Al met al kostte dat ding 35 euries aan onderdelen. De volumeregelaar (€ 16.-) was nog het duurst.

Mijn lief (beroepsvioliste) heeft voor studiedoeleinden een DT 990 PRO. Man man, wat klinkt dat ontzettend dun, plat en saai. Het gaat binnen een uur vervelen, als je er voor je plezier naar gaat luisteren. Zo klinken alle PRO’s uit de DT serie. Voor studio- en studiegebruik ontworpen en ideaal, De bovenstaande mening wordt vrij algemeen gedeeld. En door zowel popliefhebbers als klassieke muziek georiënteerde Mahlerfanaten, zoals ik.

Dat prijsverschil van 200, wat jij noemt, verbaasd mij. De 990 en DT 880 in Edition uitvoering kosten beiden 299 Euro en de DT 880 PRO rond de 70 Euro minder (adviesprijs). Wel zie ik DT 770 PRO voor zo’n 145 Euro, maar dat is blijkbaar een OLED-uitvoering, die door Beyer wordt gedumt. Een Beyer DT 880 voor € 99,- zie ik nergens..

Tot slot nog een paar opmerkingen. De DT 880 is een half open type. Verder zitten er aan de kabels een soort kabelschoentjes Het is plug en play. En als je een driver opblaast van een Beyer kost je dat slechts 50 Euro. Kom daar maar eens mee bij Sennheiser. Daar betaal je meer als het dubbele voor een driver. De klank is van een 250 of 600 Ohm driver beter dan een 32 Ohmtype.

Is een Beyer duur? Nee, want je doet er ook langer mee. Mijn nichtje heeft een twaalf jaar oude Beyer en daar kan ze nog alle onderdelen bij krijgen. Wie eenmaal een Beyer heeft, wil nooit anders en is er verknocht aan. Een Beyer is dan ook wel de Mercedes Benz onder de hoofdtelefoons. In de afgelopen 35 jaar heb ik van alles gehad aan hoofdtelefoons. Vier Sennheisers van de HD414 tot de HD560, een Sony en een Denon. Ook kwamen merken voorbij als Nikko, Pioneer, AKG en Koss. En dan de laatste drie jaar een Beyer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 06:56:
Zo klinken alle PRO’s uit de DT serie. Voor studio- en studiegebruik ontworpen en ideaal, De bovenstaande mening wordt vrij algemeen gedeeld. En door zowel popliefhebbers als klassieke muziek georiënteerde Mahlerfanaten, zoals ik.
Nee hoor. Nouja, met de DT990 geen ervaring maar ik heb toevallig zowel een DT880 Edition 2005 als een DT880PRO en die klinken identiek. Het verschil zit 'm puur in hoe 't ding fysiek gebouwd is.
Dat prijsverschil van 200, wat jij noemt, verbaasd mij. De 990 en DT 880 in Edition uitvoering kosten beiden 299 Euro en de DT 880 PRO rond de 70 Euro minder (adviesprijs). Wel zie ik DT 770 PRO voor zo’n 145 Euro, maar dat is blijkbaar een OLED-uitvoering, die door Beyer wordt gedumt. Een Beyer DT 880 voor € 99,- zie ik nergens..
Een 'OLED' uitvoering? In ieder geval, de DT770PRO is letterlijk al jaren voor ~140 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:53:
[...]

Nee hoor. Nouja, met de DT990 geen ervaring maar ik heb toevallig zowel een DT880 Edition 2005 als een DT880PRO en die klinken identiek. Het verschil zit 'm puur in hoe 't ding fysiek gebouwd is.

[...]

Een 'OLED' uitvoering? In ieder geval, de DT770PRO is letterlijk al jaren voor ~140 euro te krijgen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat jij het verschil niet kunt horen. Maar dan is het verschil er dus wel. En die goedkope uitvoering van de DT 770 hoeft natuurlijk ook geen OLED uitvoering te zijn. Het kan natuurlijk ook chinese namaak zijn. Sinds kort zijn er ook chinese Beyers van Superlux op de markt.. :P

http://www.headfonia.com/...d330-hd440-and-the-hd660/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:17:
[...]

Het kan natuurlijk ook zijn dat jij het verschil niet kunt horen. Maar dan is het verschil er dus wel.
Gustav, we hebben 't hier al eerder over gehad. Toen was er een MP3 test en vond jij dat mp3 compressie een valse noot in een stuk van Mozart introduceerde, wat ook niet zo was.

Mijn gehoor is prima. De drivers in de DT880-2005 en DT880PRO zijn identiek (uiteraard mits je 2x de 250Ω voor je hebt). Het enige verschil is constructie. Dat kán een miniem verschil opleveren omdat de PRO wat steviger op je hoofd zit dan de -2005. Emuleer dat met de 2005 (door 'm iets aan te drukken) en je zit weer op hetzelfde geluid.
En die goedkope uitvoering van de DT 770 hoeft natuurlijk ook geen OLED uitvoering te zijn. Het kan natuurlijk ook chinese namaak zijn. Sinds kort zijn er ook chinese Beyers van Superlux op de markt.. :P
Ja, dank je maar mijn beyers zijn gewoon echt hoor. En de échte DT770PRO is dus al jaren tegen 140 euro te krijgen. Die superluxen zijn een euro of 40 geloof ik. Scheelt best wat.

Ik weet overigens nog steeds niet wat een 'OLED'-uitvoering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
De verschillen, die jij tussen de verschillende hoofdtelefoons heb gehoord lijken mij meer impedantieverschillen tussen de verschillende exemplaren. Een DT 990 Edition klinkt naar jouw idee zacht en vermoezeld in het hoog (zangstemmen). Ja, inderdaad, als je de 250 of 600 Ohm-versie op een 32 ohms/25 mW iPod-versterkertje zet. Maar als die wordt aangestuurd met een goed hoofdtelefoonversterkertje, zoals de Pro-Ject Head Box II, dan was voor jou de keuze snel gemaakt.
Alle koptelefoons zaten daar op een splitter die weer vastzat aan een versterker (Nano Patch als ik me goed herinner). De DT990 (€149) daar was 250Ω, DT770 (€149) 250Ω, DT880 (€239) volgensmij ook 250Ω.
Zelf heb ik een DT 990 Edition, aangestuurd met een zelf in elkaar geknutseld versterkertje van 100 mW bij 250 Ohm. Het stelt allemaal niets voor. Een IC-tje van een paar kwartjes en twee torretjes als buffer. Al met al kostte dat ding 35 euries aan onderdelen. De volumeregelaar (€ 16.-) was nog het duurst.
Schematje? Mischien voor in het begin goedkoper en een vriend van me kan wel solderen die'k wel ff een schop kan geven >:)
Mijn lief (beroepsvioliste) heeft voor studiedoeleinden een DT 990 PRO. Man man, wat klinkt dat ontzettend dun, plat en saai. Het gaat binnen een uur vervelen, als je er voor je plezier naar gaat luisteren. Zo klinken alle PRO’s uit de DT serie. Voor studio- en studiegebruik ontworpen en ideaal, De bovenstaande mening wordt vrij algemeen gedeeld. En door zowel popliefhebbers als klassieke muziek georiënteerde Mahlerfanaten, zoals ik.
Dat is heel raar dat je dat zegt want...
Difference between DT 880 PRO - DT 880 Edition - (PRO vs. Consumer)
The DT 880 PRO is designed for use in studio and on stage for professional use. It's headband has a more rugged construction (thicker material) and gives a more secure fit for the listener in comparison to the DT 880 Edition. This provides a better fit and causes also a more powerful compressed sound which is necessary for professional applications in studio, OB and FOH. The DT 880 Edition therefore is designed for easy listening. The headband provides a long wearing comfort for hours, causing the DT 880 Edition to have a more transparent and open sound in comparison to the DT 880 PRO.
The differences of both headphones are not huge in mechanical design, but only that small change causes a big difference in sound and application.

The following headphones:
DT 990 PRO - DT 990
DT 770 PRO - DT 770
have a very similar difference.
Afbeeldingslocatie: http://europe.beyerdynamic.com/typo3temp/pics/fb45c9a49c.jpgAfbeeldingslocatie: http://europe.beyerdynamic.com/typo3temp/pics/3871250a0c.jpg
De DT770 kost gewoon €179 adviesprijs van beyerdynamic zelf: DT770 Pro, DT990 Pro ook voor €179. Dat het dan voor €149 in winkels ligt is niet zo vreemd... Meeste bedrijven hebben een marge ;) Toen ik 3 jaar terug de AKG K271 MKI kost was de adviesprijs €300, máár voor €160 hadden ze 'em bij de Feedback en had ff in 't systeem gekeken bij de MediaMarkt (werkte ik toen ;)) en zag dat ik hem ook kon meenemen daar voor €160 :)
Tot slot nog een paar opmerkingen. De DT 880 is een half open type. Verder zitten er aan de kabels een soort kabelschoentjes Het is plug en play. En als je een driver opblaast van een Beyer kost je dat slechts 50 Euro. Kom daar maar eens mee bij Sennheiser. Daar betaal je meer als het dubbele voor een driver. De klank is van een 250 of 600 Ohm driver beter dan een 32 Ohmtype.

Is een Beyer duur? Nee, want je doet er ook langer mee. Mijn nichtje heeft een twaalf jaar oude Beyer en daar kan ze nog alle onderdelen bij krijgen. Wie eenmaal een Beyer heeft, wil nooit anders en is er verknocht aan. Een Beyer is dan ook wel de Mercedes Benz onder de hoofdtelefoons. In de afgelopen 35 jaar heb ik van alles gehad aan hoofdtelefoons. Vier Sennheisers van de HD414 tot de HD560, een Sony en een Denon. Ook kwamen merken voorbij als Nikko, Pioneer, AKG en Koss. En dan de laatste drie jaar een Beyer.
Da's mooi dat de driver goedkoper is maar is dat niet ook verdacht? 2x €50 voor nieuwe set drivers, hou je €79 over.. kabeltje was inderdaad €25 heb je nog €52 over voor de behuizing + wat winst... Klopt wel ja 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een schema. Je moet wel goede onderdelen gebruiken. Voor de volumeregelaar neem je een ALPS (RK271-112) en voor de uitgangselco neem je 2 x Philips bestelnr. 2222-050-591022). Verder moet je de versterkingsfactor instellen op 2,75 bij een 250 Ohm driver.

http://www.circuitsonline...fdtelefoonversterker.html

EDIT. Ik heb de torretjes vervangen door BC337/338 exemplaren. Verder moet je ook een goeie DAC, zoals de MF V-DAC II, er voor zetten. Het direct analoog aansluiten op een iMac (Apple), MacBook (Apple), alsmede PC's van Medion (Aldi) wordt ernstig ontraden wegens een te lage S/N verhouding..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Beyer drivers zijn €50 per stuk zover ik weet.

Oh sorry ik las verkeerd, dat had je zelf ook al door.

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 29-10-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:59:
Beyer drivers zijn €50 per stuk zover ik weet.

Oh sorry ik las verkeerd, dat had je zelf ook al door.
Geeft niet. Wel even een lees- en computerbrilletje kopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar de V-CAN verkocht Gustav? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:49:
Toch maar de V-CAN verkocht Gustav? :)
Tja, als iemand 80 Euro wil betalen voor een 1,5 jaar oude V-Can, dan ben je gek als je dat afslaat. En het schema van mijn huidige GUSTAV ONE lag hier al jaren in de kast. Het lijkt overigns een beetje op het schema, wat ik vanmiddag linkte, maar is lang niet hetzelfde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Hmm, jammer. Net even rondgekeken en opnieuw gelezen en inderdaad ik begreep de FIIO E9 verkeerd. Is blijkbaar een dock voor hun E7 (wie verzint dat?!).
Nou goed ik kijk nog even op eBay wat de E10 kost dat ik hem alvast kan bestellen. Nouja uitverkocht. Eventjes op de pagina van Fiio gekeken waar die nog meer te koop is... :'( overal uitverkocht.

Achja kan wel even zonder maar toch jammer! Denk dat ik deze of volgende week een nieuwe koptelefoon ga kopen. Welke ga ik daar nog eventjes bepalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Ik heb net de beyerdynamic DT770 80Ω gekocht. Daar getest en was voor mij luid genoeg op een laptop aangesloten.
Nog niet uitgepakt maar dat ga ik later doen. Heb nu een waanzinnige koppijn dus heb geen zin om nu met een koptelefoon optezitten ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Veel geluk met je aankoop ;) ik ben er van overtuigt dat hij je zeer zeker zal bevallen.En heel serieus ik denk als je eenmaal gewent bent dat je eigenlijk niets anders meer wilt. Nu rusten en dan genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Oei, ik ben benieuwd hoe die bevalt. Ik heb ook nog getwijfeld tussen die en de sennheiser hd 25-1 II. Uiteindelijk de sennheiser gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Ik heb nu 3 daagjes geluisterd, heb m'n iPod weer leeggehaald (meeste muziek stond daar op) en een hoop opnieuw geripped.

Ben dus weer opnieuw begonnen met muziek luisteren ;) voorheen was 't alleen als er een nieuw album was dat ik wat luisterde omdat 't 9/10x toch niet zo luid kon als dat ik 't de muziek eer aan vond doen ^_^

Heb het idee dat bij de wat snellere muziek toontjes in elkaar overglippen t.o.v. m'n herinneringen aan de K271 maar dit is een klein bijverschijnsel en kan ook liggen aan de desbetreffende rip.

Hij is zeker luid genoeg om te gebruiken direct aangesloten op de MBP, moet zelfs het volume meestal rond de 80% houden anders wordt ik doof. Decibels heb ik gemeten met een Decibelmetertje op de iPhone (iPhone mic kan tot 105dB meten maar da's al luider dan ik wil gaan haha) en rond de 80% ligt de meeste muziek rond de 87dB met uitschieters naar 94dB als echt wat gebeurt. Dit is natuurlijk een niet geeikte meter maar geeft me wel zeker een indicatie. En klopt naar mijn gevoel ook wel met m'n ervaringen (alles boven de 96dB stoort me gewoon na 2min).

Er is een enorme bass aanwezig die ik zeker misde bij de AKG (wat klopt, bereik is veel lager) en als ik met een EQ de bass helemaal openzet... zet ik hem gauw weer uit want da's teveel van het goeie haha :)

Merk zeker t.o.v. het goedkope logitech 2.1 setje dat hier staat dat je de EQ echt weer uit wilt hebben (net als bij de AKG) sinds dan muziek ineens heel erg vervomd klinkt.

Al met al vind ik het een hele fijne koptelefoon die erg lekker voor langdurig gebruik zit (fijner dan de K271!!). Ben dus ook zeker blij dat deze hier werd aangeraden! Bouwkwaliteit is erg stevig, kabel is lekker dik maar heb toch nog wel angst dat die een keertje kapot gaat... Enige dat ik NIET prettig vind eraan is dat onder de velourpads een stukkie harder (leder? weet niet precies) zit met gaatjes erin en da's takke scherp tegen je oor aan als de koptelefoon niet helemaal precies recht op je kop zit. Maar hier ben ik ondertussen aan gewend en de koptelefoon zit goed op m'n hoofd.

Geluid lekt nauwlijks, is goed dicht. Wel is die verbazingswekkend luid als je hem even in je nek legt als je met iemand wilt kletsen... wat resulteerd in dat vrouwlief vind dat de koptelefoon te hard staat en die maar zachter moet... ach ze bedoeld het goed ;)

Ik overweeg nu m'n collectie opnieuw te downloaden in FLAC, terug omtezetten naar WAV en dan omtezetten naar Apple Lossless. Ik zie zelf geen enkel voordeel in van het FLAC formaat sinds ik geen enkel apparaat bezit waar het opgespeeld kan worden en dat is toch wel waar het uiteindelijk bij mij om draait :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Ik ben blij te horen dat hij je bevalt, weer iemand blij gemaakt :) Die kabel niet zoveel zorgen over maken lees mijn post maar is terug over hoe het er bij mij aan toe gaat. Die gaat niet zo maar stuk.

Luisteren naar het vrouwtje ;) hij gaat ongemerkt best hard en het is toch je gehoor.

Iig nog veel plezier met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teh_twisted schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:02:
Enige dat ik NIET prettig vind eraan is dat onder de velourpads een stukkie harder (leder? weet niet precies) zit met gaatjes erin en da's takke scherp tegen je oor aan als de koptelefoon niet helemaal precies recht op je kop zit.
Dat probleem ken ik, heb ik opgelost met losse watjes. was losgepeult en tegen het scherpe leer opgestuwd zodat mijn oren er niet meer tegenaan komen.

Dit probleem komt alleen overigenss voor bij mensen wat wat grotere oorschelpen (die van mij zijn trouwens massive) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:53:
[...]

Dat probleem ken ik, heb ik opgelost met losse watjes. was losgepeult en tegen het scherpe leer opgestuwd zodat mijn oren er niet meer tegenaan komen.

Dit probleem komt alleen overigenss voor bij mensen wat wat grotere oorschelpen (die van mij zijn trouwens massive) :)
Ik heb er met mijn DT 990 Edition geen last van. Kennelijk te weinig een draai om de oren gehad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik moest ook een DT770 erbij pakken om te begrijpen wat er bedoeld werd..

Nouja als je heel grote oorschelpen hebt ga je dat probleem met wel meer hoofdtelefoons tegekomen denk ik.

Net als dat on-ears lastig zijn voor brildragers enzo, alles heeft wel wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:13:
Ik heb er met mijn DT 990 Edition geen last van. Kennelijk te weinig een draai om de oren gehad. :P
Of kennelijk te veel en te vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:21:
[...]

Of kennelijk te veel en te vaak :)
Neu, dat niet. Ooit had ik een Denon hoofdtelefoon, die te kleine schelpen had. Die japanners hebben dus van die minioren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben japans (ofja, mijn ouders, ik zie er alleen zo uit) en heb over het algemeen vrij grote oren in vergelijking met mijn hollandse collegas. de japs hebben over het algemeen grotere oren als westerse mensen, het zijn alleen die ogen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, wat maakt het uit. Ze luisteren allemaal hetzelfde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 18:19
Toevallig in zeer korte tijd (via head-fi) ook geinteresseerd geraakt in de betere koptelefoons. Ik ben een beetje van de 'goedkoop is duurkoop' groep, en ik wil eigenlijk ook liever metéén iets goeds. Het begon met de Sony XB700, maar het budget schoof langzaam beetje bij beetje op. Uiteindelijk is mijn grens toch wel 150 euro, en ik ben uitgekomen op een Audio-Technica ATH-M50 en beyerdynamic DT770 Pro (80). Ik heb de indruk afgaande op reviews dat ze beide zeer goed zijn, maar het is nog vrij lastig om een duidelijke winnaar aan te wijzen. Ik denk dat het een kwestie van testen wordt, maar iemand hier die er al wat over kan zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Cyclonist schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:21:
Toevallig in zeer korte tijd (via head-fi) ook geinteresseerd geraakt in de betere koptelefoons. Ik ben een beetje van de 'goedkoop is duurkoop' groep, en ik wil eigenlijk ook liever metéén iets goeds. Het begon met de Sony XB700, maar het budget schoof langzaam beetje bij beetje op. Uiteindelijk is mijn grens toch wel 150 euro, en ik ben uitgekomen op een Audio-Technica ATH-M50 en beyerdynamic DT770 Pro (80). Ik heb de indruk afgaande op reviews dat ze beide zeer goed zijn, maar het is nog vrij lastig om een duidelijke winnaar aan te wijzen. Ik denk dat het een kwestie van testen wordt, maar iemand hier die er al wat over kan zeggen? :)
Inhoudelijk kan ik er niets over zeggen maar subjectief wel: ik vond persoonlijk de AT's die ik opgehad heb absoluut niet lekker zitten.

Gewoon testen en voelen hoe je het vind zitten want naast luisteren is dat toch wel het belangrijkste van zo'n koptelefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Inmiddels weer een paar reviews gelezen, en o.a. de volgende komt overeen met jouw uitspraak: "The DT 770 Pro sounds similar to the Audio-Technica M50s but is much more comfortable." Die fluffy kussentjes zien er gewoon ook erg goed uit natuurlijk, ze schijnen ook in het zwart verkrijgbaar te zijn.

http://nwavguy.blogspot.c...dt-770-pro-80-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad zijn die kussentjes in zwart kunstleder verkrijgbaar. Maar niet in zwart velours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn voor de DT 990 Pro. Hij heeft het over de DT 770 Pro. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:28:
[...]

Die zijn voor de DT 990 Pro. Hij heeft het over de DT 770 Pro. >:)
Die gebruiken dezelfde pads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:30:
[...]

Die gebruiken dezelfde pads.
Ik dacht het niet. De DT 990 Pro heeft een andere maat. Is een oud model.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:32:
[...]

Ik dacht het niet. De DT 990 Pro heeft een andere maat. Is een oud model.
Dan mag je mij uitleggen waarom de pads die ik op m'n 770 en 880 heb zitten mij ook verkocht worden als 990 pads.

Ik zal het lijstje wat erop staat even overnemen:
DT 511 / 770 / 880 / 990
DT 531 / 801 / 831 / 901
DT 811 / 911 / 931
DT 440 / 660 / 860

De betreffende pads zijn sinds 2008 beschikbaar. En dus niet oud.

Ik zou 't bijzonder fijn vinden als je niet alles wat ik zeg probeert tegen te spreken.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 06-11-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier onder ordernr, 926679 grijze pads. Kij ook bij de link
http://europe.beyerdynami...tter/DT990PRO_DB_E_A3.pdf

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:55:
Ik heb hier onder ordernr, 926679 grijze pads. Kij oook bij de link
http://europe.beyerdynami...tter/DT990PRO_DB_E_A3.pdf

Die pads van Thomann zijn dus niet orgineel Beyer, sufferd. Dat Thomann ze zwart maakt is prima. Beyer levert geen zwarte velourpads. Duidelijk zo Mijnheer de Muggesifter.
Wat zei ik nou over niet alles tegenspreken?

http://www.beyerdynamic.d...le/ohrmuschelsatz-28.html

[ Voor 65% gewijzigd door CyBeR op 06-11-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat zal dan wel nieuw zijn. Toen ik een half jaar geleden er om vroeg bij Beyer hadden ze geen zwarte velours.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zwarte velours hebben pas hun intrede gedaan bij de tesla series. deze zijn allen standaard voorzien van zwarte verlours. mijn T1 verlours passen prima om mijn dt 770. ook merk ik dat de zwarte velours minder last van 'haartjes' hebben dan mijn stock dt770 grijze velours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Gisteren eens die DT770 Pro gaan testen, ze hadden alleen de 250 Ohm versie op voorraad. Aangesloten op een degelijke versterker, klonk niet verkeerd! Maar toen ik vervolgens in gesprek ging met de verkoper raadde die mij aan ook eens te kijken naar de open versie (DT 990 Pro), omdat die voor 'gewoon' muziek luisteren fijner zou zijn. Ik heb ook daarvan de 250 Ohm versie aangesloten, en ik vond die dan ook duidelijk rustiger en meer gebalanceerd klinken. De gesloten cups van de DT770 maakten de bass wel sterker, maar het voelde een beetje 'drukker' aan naar mijn idee: vermoeiender om naar te luisteren. Ik heb weer even iets om over na te denken dus... ;)

Ik twijfel trouwens ook over de impedantie trouwens, want de 250 Ohm's versies gingen op de iPod die ik meegebracht had ook nog wel tot een aangenaam geluidsniveau. Ook die gekrulde kabel leek me wel handiger dan 3 meter los snoer. Draagcomfort van beide is trouwens heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Cyclonist schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:25:
Gisteren eens die DT770 Pro gaan testen, ze hadden alleen de 250 Ohm versie op voorraad. Aangesloten op een degelijke versterker, klonk niet verkeerd! Maar toen ik vervolgens in gesprek ging met de verkoper raadde die mij aan ook eens te kijken naar de open versie (DT 990 Pro), omdat die voor 'gewoon' muziek luisteren fijner zou zijn. Ik heb ook daarvan de 250 Ohm versie aangesloten, en ik vond die dan ook duidelijk rustiger en meer gebalanceerd klinken. De gesloten cups van de DT770 maakten de bass wel sterker, maar het voelde een beetje 'drukker' aan naar mijn idee: vermoeiender om naar te luisteren. Ik heb weer even iets om over na te denken dus... ;)
Ja klopt de gesloten wordt inderdaad afgeraden voor langdurig gebruik voor plezier want de meeste mensen trekken dat simpelweg niet. Ik heb daar gelukkig geen last van en vond de DT990 nou niet 'fijner' qua beleving (zelfs iets minder). Maar vermoed dat dat komt omdat ik zelf gesloten prefereer.
Cyclonist schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:25:
Ik twijfel trouwens ook over de impedantie trouwens, want de 250 Ohm's versies gingen op de iPod die ik meegebracht had ook nog wel tot een aangenaam geluidsniveau. Ook die gekrulde kabel leek me wel handiger dan 3 meter los snoer. Draagcomfort van beide is trouwens heerlijk :)
Die DT's zijn echt waaanzinnig luid dus zelfs vanaf idd een zwakke bron als je iPod komt er fatsoenlijk luid geluid uit. Ik heb uiteindelijk de 80Ω gekocht want dat scheelt me de komende tijd direct een versterker aanteschaffen en tegen de tijd dat ik dat gekocht heb kan ik ook wel evt een 250Ω versie kopen als me dat dunkt ;) Maar denk niet dat dat gaat gebeuren... Sowieso is 80Ω al meer dan wat m'n AKG voorheen deed met z'n 55Ω

Pagina: 1