Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steareth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 08:22

steareth

professionele epibreerder

Topicstarter
Goede morgen tweakers,

Ik zit met een klein probleempje.
Ik heb hier een video van 3,16GB als m4v formaat.
Ik wil dit renderen naar AVI in 1080 P voor op mijn TV, dit gebeurt door middel van Sony Vegas Studio HD 11.0.
het probleem is, wanneer ik dit render naar AVI 1080p, word dit bestand opeens bijna 1TB groot! ik was best wel verbaasd eigenlijk.
nu ben ik niet zo handig met video editing software dus klop ik even bij de kenners aan :)
Weet iemand naar welk formaat ik dit het beste kan renderen? mag niet groter worden dan 9GB en het liefst in 1080p.
als er niks anders op zit dan 720p, so be it...

alvast bedankt :)

ik weet niet waar je huis woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hoe lang is je video? Welke codecs gebruik je (remember: AVI is een containerformaat) en op welke instellingen codeer je?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dit is meer iets voor workflow, schopje naar FVW dus.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je wil helemaal niets "renderen" lijkt me, maar "transmuxen". Het oorspronkelijk gecodeerde beeldmateriaal intact houden scheelt én veel tijd én kwaliteit.

Nu vraag ik me wel af:

Waarom naar AVI? 1080p-video/film-materiaal gebruikt meestal B-frames en AVI is daar 'native' niet op gebouwd (kan wel met 'hacks'). Ik neem aan dat je TV ook heus wel andere containerformaten aankan? Speel je het direct op je TV af of via een mediaplayer?

Wat is het bronformaat? Resolutie? Codec? Et c..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steareth

steareth

Topicstarter
Ik wil dit formaat omzetten naar het formaat dat mijn tv wel afspeelt, ik zet dit nakemlijk op de usb stick en dan steek ik die in de tv en m4v speelt ie niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
En je TV ondersteunt alléén AVI's? Lijkt me sterk.. Ondertussen had je wellicht je TV kunnen noemen. Merk en type et cetera.

En m'n andere vraag?

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 24-10-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steareth

steareth

Topicstarter
Osiris schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:35:
En je TV ondersteunt alléén AVI's? Lijkt me sterk.. Ondertussen had je wellicht je TV kunnen noemen. Merk en type et cetera.

En m'n andere vraag?
zoals ik al zei, ik ben geen kenner op video gebied haha. als ik wil antwoorden op die andere vaag moet ik em eerst snappen :p

Het is de LG 32LH5000 btw

[ Voor 3% gewijzigd door steareth op 24-10-2011 13:40 . Reden: tv type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nou, als je de specifications van jouw TV Googlet, dan valt mij op dat ik daar alleen DivX tegenkom. Gelukkig voor jou iig nog DivX HD.

Dus wat jij moet doen is eens Googlen naar hoe je je bronbestand om kunt zetten naar DivX HD. Ik zou daar persoonlijk geen Sony Vegas voor gebruiken. Volgens mij is dat echt bedoelt om meerdere fragmenten tot één film/video te monteren. Tenzij d'r een soort convert-iets bij zit ofzo.

Als ik jou was zou ik een of ander convert-programmaatje Googlen waar je "DivX HD"-files kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steareth

steareth

Topicstarter
ik heb de mogelijkheid om het te veranderen in een divX HD bestand maar bij films duurt dat vaak 6 tot 7 uur, zelfs met de pc die ik nu heb.
in mijn sony vegas versie zit een render optie om het om te zetten naar een ander formaat.

Pagina: 1