USB stick formatteerd niet

Pagina: 1
Acties:

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Vandaag probeerde ik via de officiële windows 7 tool, een windows iso op een usb stick te zetten. Alles leek goed te gaan totdat ik de melding "bootrec"kon niet worden gekopieerd o.i.d. kreeg.

Vanaf dat moment geeft de stick (sandisk cruzer 16gig) alleen nog maar een verwisselbare schijf (leeg, capaciteit 0 bytes) en een cd rom station aan. Formatteren via verkenner geeft een fout melding. Andere tools die ik al heb geprobeerd: low level format, any drive formatter, hp format tool, ze crashen stuk voor stuk. Ook kreeg ik ergens de melding "ioctl call error".

Toen de stick in een mac pc gestoken, hierbij was de nieuw gemaakte map van het windows tooltje wel zichtbaar. Formatteren via de mac ging wel, tot aan ongeveer 80%. Hierbij verscheen er een melding dat de "laatste sector" niet geformatteerd kon worden.

Een halve dag googelen heeft me helaas nog niks opgeleverd, dus hopelijk weet iemand hier een oplossing..

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is dat ding nieuw of had je die hiervoor al normaal gebruikt? Als ie nieuw is kan ie gewoon DOA zijn en zou ik hem gewoon omruilen.

Verder zou je eens kunnen proberen of het beschrijven met een image writer utility zoals voor Linux Live distro's werkt of niet. Je zou bijvoorbeeld deze eens kunnen proberen.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat je een nieuwe stick kunt gaan halen. Lijkt me niet dat dit bij een eenmalig probleem blijft...

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11-2025
je kunt proberen via diskpart nog eens te cleanen en dan terug te formatteren.
Maar zoals opgemerkt al, waarschijnlijk voor de vuilbak.

cmd (als admin)
diskpart
list disk
select disk x (kijk uit bovenstaande lijst)
clean

en eventueel terug formatteren met 1 partitie als ntfs :
create partition primary
select partition 1
format fs=ntfs

• TotalRoef
@jacksparrow, stick was niet nieuw. Tot gistermiddag deed ie het perfect.

@foetus, ook diskpart heb ik al geprobeerd, geeft ook weer een vage error.
Enig idee hoe het kan dat zo'n tooltje mijn stick verpest?

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-01 15:19
Al eens geprobeerd via de diskmanager de stick een nieuwe partitie toe te wijzen? Dat heeft bij mij na een bootstick-crash kunnen helpen...

• TotalRoef
Nieuwe partitie aanmaken ook al geprobeerd, zowel via win7 als osX. In beide gevallen werkt het niet..

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-01 15:19
chkdsk al eens op je usb-stick laten draaien...? Klinkt als een bad-sector in je geheugen.

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11-2025
Kan het zijn dat de USB pen een U3 editie is? (vanwege de CD speler)

In dat geval denk ik dat het beter is eerst de U3 software/partitie eraf te halen waarna hij wel gewoon zou moeten formatteren.

De "U3 Launchpad Removal Tool" is hier te vinden

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• TotalRoef
Tim_bots schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:26:
Kan het zijn dat de USB pen een U3 editie is? (vanwege de CD speler)

In dat geval denk ik dat het beter is eerst de U3 software/partitie eraf te halen waarna hij wel gewoon zou moeten formatteren.

De "U3 Launchpad Removal Tool" is hier te vinden
Heb het tooltje geprobeerd, maar ook daar krijg ik uiteindelijk een critical error.
En het is idd waar dat er een U3 systeem op zit het is namelijk een sandisk cruzer.
bdalenoord schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:11:
chkdsk al eens op je usb-stick laten draaien...? Klinkt als een bad-sector in je geheugen.
Via cmd kan ik het station niet benaderen, dus dat lukt ook al niet.

Iemand nog een idee over? :'(

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 15:40
Tsja, wat ik doe als ik een bootable usb disk wil hebben is:

Via windows format ik de usb disk (NTFS), en sleep de inhoud van de install disk naar de usb disk.
CMD als admin uitvoeren,
en dan
D:\
CD Boot
bootsect /nt60 D:\
Het formatten en maken van een partitie via de commandprompt gaat gewoon extreem langzaam, en is ook meestal overbodig.
-------------------------
Eerst dit hieronder lezen! ;)
--------------------------

Hoewel je natuurlijk een U3 dingetje heb. Druk start. typ partition. dan kom je in disk management, haal alle partities van de stick af, en maar gewoon 1 partitie. (helaas ben je dan wel de mogelijkheden van U3 kwijt, maar dat kan je altijd weer later terugzetten.) Dit zal waarschijnlijk de reden zijn dat het station voor je niet te benaderen is.

Mocht dit niet lukken, probeer het dan met een tool als partition master

(http://www.gratissoftware...me+Edition+partitiebeheer)

[ Voor 15% gewijzigd door Biersteker op 31-10-2011 20:15 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• TotalRoef
Na gepruts met nog eens een stuk of tien andere tools is het einde verhaal voor de stick. Helaas.
Al snap ik nog steeds niet wat er is gebeurd
Pagina: 1