IMAP sort na migratie Courier -> Dovecot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:22
Zojuist heb ik een domein met 5 mailboxes en zo'n 3 GB aan mail verhuisd van een oude colo naar een nieuwe VPS. Op de oude colo draaide Ubuntu 10.04 met Postfix 2.8.1 en Courier 0.63, op de VPS draait Debian squeeze met Postfix 2.7.1 en Dovecot 1.2.15.

Ik heb de mail verhuisd door de hele directory van het domein met daarin alle Maildir te tarren en te scp'en. Daarna heb ik het migration script van Dovecot gebruikt. Misschien belangrijk: timestamps van mails zijn behouden gebleven.

Als ik nu inlog via webmail (Roundcube) zie ik weliswaar netjes al m'n mail, maar klopt het sorteren op datum niet. Ook al zeg ik dat ie moet sorteren op datum (met nieuwste eerst), dan nog klopt er totaal niets van. Als ik in de instellingen van Roundcube het vinkje weghaal bij 'Use message index for sorting by date', dan klopt de sortering wel. Met andere woorden: het sorteren via IMAP SORT werkt volgens mij niet goed.

Ik heb geprobeerd op Google te vinden hoe Dovecot de data bepaalt voor IMAP SORT, maar daar kom ik niet uit. De sources van Dovecot heb ik bekeken maar met mijn zeer beperkte kennis van C kom ik daar ook niet uit. Ook op GoT zie ik het probleem niet in de search voorkomen.

Het lijkt mij dat dit toch wel een vaker voorkomend probleem moet zijn. Is er iemand die mij kan helpen?