Importeren vanuit Amerika

Pagina: 1
Acties:

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-01 09:18
Hallo,

Ik ga de HiFiMAN HM-602 mp3 speler halen.
Ik kan hem uit duitsland en amerika halen. Wat is de slimste keuze?
Die site uit amerika is de officiële verkoper van Hifiman en hij is daar 300 euro incl verzenden.
Die uit duitsland is 380 euro excl verzenden. De duitse heeft wel 16GB opslag ipv 8. Ik heb veel liever die van uit amerika. Maar, Ik heb gehoord dat er dan 25% import kosten bij komen. Dan zou het uiteindelijk 375 euro worden en dan kan ik beter die uit duitsland halen. Dus vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en wat wat de kans is dat ik import kosten moet betalen.
alvast bedankt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Die kans lijkt me 100%.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 22:06
Je hebt inderdaad kans dat er een eventuele importheffing over het pakket heen komt. Daarnaast brengen heel veel vervoerders ook alvast, als service, administratiekosten daarvoor in rekening. Het bestellen over de Atlantische Oceaan heeft dus niet altijd nut :).

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> SF

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10

Robtimus

me Robtimus no like you

Niet 100%, maar de kans is zeker reëel. Ik heb het regelmatig meegemaakt dat ik geen douanekosten moest betalen, maar ook te vaak van wel. Er zijn allerlei factoren van invloed, oa wat de verzender als waarde opgeeft. Als dit een officiele winkel is dan is die waarde vrijwel altijd correct, en met dit soort bedragen wordt de kans op douanekosten wel erg groot.

Die administratiekosten van de vervoerder kunnen ook oplopen tot 20 euro, dus dan wordt de Duitse winkel opeens goedkoper, met meer opslag. Ik weet wel waarvoor ik zou kiezen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Spullen gekocht buiten de EU? U mag tot een waarde van € 430 belastingvrij invoeren.
Bron: http://www.douane.nl/reizigers/ (eerste hit op Google)

Welke van de twee versies je beter kan halen kan je het beste zelf bepalen. Waar je wel op moet letten natuurlijk is dat je een Engels taalig apparaat krijgt en niet een in het Duits tenzei je dit niet erg vind!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:31

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 01:21:
[...]

Bron: http://www.douane.nl/reizigers/ (eerste hit op Google)

Welke van de twee versies je beter kan halen kan je het beste zelf bepalen. Waar je wel op moet letten natuurlijk is dat je een Engels taalig apparaat krijgt en niet een in het Duits tenzei je dit niet erg vind!
Je eigen link eerst doorlezen is misschien een goed idee, die gaat over als je zelf fysiek in het buitenland bent en er iets koopt O-)
http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/ --> gelijk de bovenste vraag beantwoord je vraag over óf je douanerechte en BTW behoort te betalen.. De pakkans zal de douane niet op zijn website zetten.... :P

Wel ben ik met je eens dat je best wel even kunt controleren of de Duitse versie misschien de duitse taal ingeteld heeft staan of duitse (hardware)knoppen en zo ja of je dat wilt en of je dat eventueel kunt wijzigen.
Qua kosten en het hebben van meer geheugen klinkt de duitse versie als een beter idee?

[ Voor 3% gewijzigd door makje op 24-10-2011 03:30 ]

9800x3d

• Heilige Kaas
Hmm heel erg bedankt voor jullie hulp. Ik vermoed dat de taal gewoon engels is en anders zet ik er wel nieuwe firmware op. Toch jammer om te horen dat ik nu 80 euro meer moet gaan betalen.

Dat is wel een meevaller. Ik zie nu dat als ik de HM-601 haal ipv HM-602, ik alles inclusief verzendkosten 271 euro kwijt ben. En dat krijg ik de Hifiman re-zero oortjes erbij ter waarde van ongeveer 90 euro.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De kans is vrij groot inderdaad dat je eruit gepikt wordt bij de douane, veel bedrijven zetten namelijk de waarde van de inhoud van je pakketje op het etiket (in tegenstelling tot particulieren via eBay bijvoorbeeld). Doen ze dat niet, dan is de kans groot dat hij erdoor glipt, maar ik zou er niet op rekenen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59

Stewie!

Keen must die!

Als het via de gewone post komt kleine kans.
Als het via Fedex/UPS/etc komt, dan doen zij altijd de inklaring op basis van de waarde die op de commercial bill staat aangegeven. Onder 100$ geen kosten, daarboven krijg je een factuur of afrekenen aan de deur als ze je niet kennen.

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Heilige Kaas
Dus het word duitsland.
Dilemma 2
HM-601 of HM-602
HM-601= 2GB, €255, gratis goede in-ears. Zelfde geluid als 602
HM-602= 16GB, €369, kan gebruikt worden als geluidskaart, heeft goude knopjes.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
In de TS zei je dat je de 602 wilde bestellen, waarom nu toch weer twijfelen?

Die 2 GB uitvoering lijkt me voor de grootte van de opslag niet erg interessant, of deze moet ook gewoon met een extern kaartje uit te breiden zijn? (Sorry te lui om de specs te checken).

• Heilige Kaas
Kan ook uitgebreid worden, maar ik twijfel omdat het 100 euro goedkoper is en ik er oortjes van 100 euro bij krijg.

Verwijderd

Duitsland: 385 euro totaal (16gb)
Amerika: 400x1,25=500$ = 360 euro ~ 370 euro (hangt af aan de payment provider) (8gb)

Dus het is niet 100 euro goedkoper.

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:18:
Amerika: 400x1,25=500$ = 360 euro ~ 370 euro (hangt af aan de payment provider) (8gb)
Leg eens uit wat je hier aan het doen bent?
Ah, ik zie het al. Die 25% is niet een vast percentage. Dat kan tot 40% zijn als je pech hebt (ik weet niet wat het in dit geval is). BTW betaal je overigens ook over de verzendkosten, en ik betwijfel dat die toko gratis naar NL verstuurt, dus het kan makkelijk nog een stuk duurder zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door tinzarian op 25-10-2011 18:43 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10

Robtimus

me Robtimus no like you

Hoe kom je erbij dat het percentage niet vast staat? Er is per productgroep een percentage aan douanekosten vastgesteld, en deze verandert niet. Daar bovenop komt 19% BTW, ook deze verandert niet. Hetgene wat de kosten wat variabeler maakt zijn de vaste inklaringskosten van de transporteur; bij PostNL is dit bijna €20. De kosten zouden dan dus €360-370 + €20 zijn.

Je hebt wel gelijk dat voor goedkopere producten deze inklaringskosten een onevenredig groot deel kunnen gaan vormen. Ik heb eens 50% bij mogen betalen, omdat het product zelf maar zo'n €50 was.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Robtimus schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:44:
Hoe kom je erbij dat het percentage niet vast staat? Er is per productgroep een percentage aan douanekosten vastgesteld, en deze verandert niet
Volgens de douane wel:
De tarieven van de belastingen bij invoer wijzigen regelmatig.
En verder zeg je in feite niks anders dan ik. Kaas begon over die 25% alsof dat het daadwerkelijke percentage is, daarmee is Sander gaan rekenen.

Het zou zeker kunnen dat de douanerechten voor een mp3 speler ongeveer 6% zijn, dan klopt Sander's som. Ik heb in ieder geval nooit wijs kunnen worden uit de gebruikstarieven van de douane.

• Heilige Kaas
die 100 euro goedkoper gaat niet meer over duitsland/amerika. (ik ben er al over uit om voor duitsland te gaan, ik heb ook geen zin in al dat gedoe.) Ik had het in die post over de HM-602 vs de HM-601

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Voor mij de voornaamste reden om niet in Amerika te bestellen. Garantie? Stuur hem even terug. Verkeerde geleverd? Oh, sorry, stuur hem even terug en betaal opnieuw importheffing (of niet maar dan is het vast veel gedoe).

Als het goed gaat ben je dan 30,- minder kwijt en als het verkeerd gaat ben je meer kwijt, en vooral meer tijd.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Heilige Kaas
Ik heb ook een mooie deal gemaakt met de webwinkel in duitsland. Deze sturen mij gratis de Hifiman re-zero in ears ter waarde van 92 euro mee als ik de hm-602 bestel.
mooi meegenomen, zijn wel handig voor op het werk.

Verwijderd

Nooit van het merk gehoord....
Even wat reviews checken!

Thnx.
Pagina: 1