kolombreedte tabel laten uitvullen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Kort gezegd zoek ik een manier om de kolombreedte zo in te stellen dat een tabel met 3 kolommen zich op de volgende manier gedraagt...

- Tabel is 200 breed
- De tabel heeft 10 records
- Kolom 1 bevat veldnamen, dus omschrijvingen
- Kolom 2 bevat de waardes van die linkervelden
- Kolom 3 is een cel over de volledige hoogte van de 10 records middels een rowspan

Het probleem zit hem in het volgende:

Kolom 1 moet de breedte krijgen van de breedste waarde in een record van kolom 1
Kolom 2 idem... de breedte van de breedste record in kolom 2

Maar... kolom 3 moet de overige ruite van de tabel opvullen.

Ik kan het doen met de waarde in te stellen voor 1 en 2, dan vult 3 inderdaad uit. Maar de waardes in kolom 1 en 2 zijn variabel omdat het via PHP gevuld wordt.

Ik heb al flink zitten zoeken, maar zoek volgens mij naar iets wat niet kan, of gebruik net de verkeerde zoektermen.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

width:auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<col width="1%"><col width="1%"><col>

Vervolgens met CSS voor de linker twee kolommen aangeven dat je wilt dat er niet gewrapt wordt door op elke cel white-space: nowrap; toe te passen, en dat zou het ongeveer wel moeten doen.

En uiteraard die tabel die vaste breedte geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Maar ik wil juist bereiken dat de rechtse kolom de maximale breedte pakt. Als ik auto doe, dan worden die andere twee toch ook en worden ze dus zeg maar 33% van de breedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:22
Je moet idd gewoon die eerste kolommen een vaste breedte geven veel smaller dan ze ooit zullen zijn. Eén van de bijzondere eigenschappen van een tabel is dat cellen altijd meeschalen met de content, ook al geef je een vaste breedte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
mcDavid schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:33:
Je moet idd gewoon die eerste kolommen een vaste breedte geven veel smaller dan ze ooit zullen zijn. Eén van de bijzondere eigenschappen van een tabel is dat cellen altijd meeschalen met de content, ook al geef je een vaste breedte op.
Niet precies.

Wanneer de table in kwestie het fixed layout model gebruikt (via CSS opgegeven met table-layout: fixed) moet strikt de kolombreedte (aan te geven op col en colgroup tags) gehanteerd worden. Wanneer een kolombreedte afwezig is, moet de breedte van de corresponderende cel in de eerste rij van de tabel gehanteerd worden. De overige rijen worden in dit layout model nooit geraadpleegd.
Pagina: 1