Open Brief: Verdeel de aandacht eerlijker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
Geachte redactie,

Ik wil jullie, en in het bijzonder Dimitri, vragen de aandacht eerlijker (cq, naar grootte?) te spreiden over de verschillende Linuxdistributies. Op dit moment wordt er bijna uitsluitend over Ubuntu gepost. Zelfs als Ubuntu slechts een codenaam toegewezen krijgt, is dat genoeg voor een voorpagina bericht (nieuws: Ubuntu 11.10 krijgt codenaam Oneiric Ocelot). Dit leidt mijn inziens tot een oneerlijke tijdsverdeling op de redactie waardoor Release Candidates of grote wijzigingen binnen andere distributies geen plekje krijgen.

Voorbeeld:Twee keer kort achter elkaar een nieuwsbericht van Dimitri over Ubuntu met nagenoeg dezelfde strekking en inhoud:
nieuws: Shuttleworth geeft toelichting op Ubuntu 12.04 LTS-plannen
nieuws: Desktopversie Ubuntu 12.04 LTS krijgt vijf jaar ondersteuning

Cijfers September & Oktober:
5x Ubuntu
1x openSUSE
0x Fedora
"Het laatste bericht over Debian is gepost in feb. dit jaar, de laatste over Mandriva was uit jan. 2010!" - guitarzphreak

Ik ben niet de enige die zich hieraan ergert. Ik quote:
"Ik heb het al opgegeven om Fedora dingen bij tweakers te submitten, ze berichten liever over een nieuwe wallpaper van Ubuntu dan een Fedora release"

Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een nieuwssite die het van submits moet hebben?

Mijn voorstel is dat Tweakers.net een richtlijn volgt over welke nieuwsartikelen over Operating Systems geplaats worden en deze ook met de submitters deelt. Zo weet ik (en andere submitters met mij) of de submit kans van slagen heeft en is het niet steeds 1 enkele distro die de redactietijd opslokt. Bij gebrek aan mankracht zou er een template uitgegeven kunnen worden zodat een liefhebber jullie het werk uit handen kan nemen (voor een grote release van KDE, Gnome, Ubuntu, Fedora etc)

Vriendelijke groet,
Bart Otten

edit 2: Alinea's opnieuw ingedeeld en voorstel toegevoegd.

[ Voor 72% gewijzigd door BartOtten op 23-10-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Alhoewel ik het er wel mee eens ben, kun je het ook zien dat momenteel eigenlijk alleen Ubuntu een geduchte concurrent is voor Windows en Mac OS X. Want als we heel reëel kijken kennen mensen eerder Ubuntu dan Linux of is Linux voor hun hetzelfde als Ubuntu. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat hier op Tweakers dan geen aandacht geschonken mag worden aan andere distro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
"Hoewel ik een ubuntu 'aanhanger' ben moet ik je hierin volkomen gelijk geven. Ik ben niet zo'n aanhanger die alleen voor eigen parochie preekt. Eerder iemand die graag zou zien dat opensource meer aandacht krijgt. Een belangrijk onderdeel aan de ondersteuning van de opensource gedachte is dan ook laten zien dat er meer is dan alleen ubuntu als OS.

Bij deze een 'handtekening' onder je petitie voor meer diversiteit in de nieuws verslaggeving over opensource ontwikkelingen!" - Khildin @ Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
alex3305 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:00:
kun je het ook zien dat momenteel eigenlijk alleen Ubuntu een geduchte concurrent is voor Windows en Mac OS X. Want als we heel reëel kijken kennen mensen eerder Ubuntu dan Linux of is Linux voor hun hetzelfde als Ubuntu.
En dat komt mede door Tweakers.net dus. Het is Ubuntu dit, Ubuntu dat, Ubuntu voor, Ubuntu na. Het is geen wonder dat veel mensen straks alleen Ubuntu kennen. Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat openSUSE bijvoorbeeld net zo waardig tegen MS en Apple op kan boksen als Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Alhoewel ik het er wel mee eens ben, kun je het ook zien dat momenteel eigenlijk alleen Ubuntu een geduchte concurrent is voor Windows en Mac OS X.
Tweakers zou net als technologiesite die verscheidenheid moeten respecteren. Ik pleit er niet voor dat 'minderbedeelde' distro's meer aandacht krijgen maar alle aandacht naar de voorspelbare publiekstrekkers laten gaan is wat gemakzuchtig.
BartOtten schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:03:
Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat openSUSE bijvoorbeeld net zo waardig tegen MS en Apple op kan boksen als Ubuntu.
Ubuntu is een van de weinige distro's die 'zijn best' doet om een alternatief te vormen voor Windows.

[ Voor 25% gewijzigd door Borromini op 23-10-2011 20:04 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:44
Alhoewel ik het er wel mee eens ben, kun je het ook zien dat momenteel eigenlijk alleen Ubuntu een geduchte concurrent is voor Windows en Mac OS X.
Vind ik eigenlijk totaal geen argument. Sterker nog, als dit de vuistregel voor de redactie zou zijn, dan is er echt iets goed mis.

Juist op Tweakers.net zitten er mensen die veel met andere distro's omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
Tweakers.net zou zich juist kunnen onderscheiden door juist verder dan 'mainstream' te kijken. Hiermee bedoel ik dat Apple mainstream is waardoor er veel over bericht wordt, Ubuntu is mainstreamer dan Gentoo bijvoorbeeld, dus wordt er meer over bericht.

Ik zie liever dat meer verspreid maar met een hogere kwaliteit / meer nieuwswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Hoeveel nieuws hebben de andere distro's gegenereerd de laatste tijd, en heeft iemand dat gesubmit hier?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bart: Dank dat je mijn post op de FP ook in deze draad hebt gezet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
SeatRider schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:23:
Hoeveel nieuws hebben de andere distro's gegenereerd de laatste tijd, en heeft iemand dat gesubmit hier?
Inclusief Projectnamen? Ach: http://www.theregister.co.../fedora_17_beefy_miracle/ :P

openSUSE genereert elke week een nieusbrief en ik submit met regelmaat artikelen. Maar Dimitri gebruikt voor Ubuntu ook geen submits, hij vezamelt en publiceert gewoon zelf. Het zou al eerlijker zijn als hij dan osnew.com als bron gebruikt want die verdelen een stuk beter mijn inziens.

Andere mogelijkheid om het gelijk te trekken is elke distributie publicatie-rechten schenken ;-) Lijkt me een beetje overkill.

http://www.theregister.co...ensuse_12_point_1_review/
http://www.h-online.com/o...date-arrives-1365013.html
http://www.linuxfordevice...ta-and-OpenSUSE-121-beta/
http://ostatic.com/blog/o...birthday-sabayon-releases
http://www.zdnet.co.uk/bl...eta-and-gnome-3-10024477/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin. Kijk eens serieus naar Red Hat en SUSE.
Ik viind dat juist Tweakers.net aandacht moet besteden aan zowel Linux voor geeks als aan Linux voor digibeten, om het maar even oneerbiedig te zeggen.
Want als we heel reëel kijken kennen mensen eerder Ubuntu dan Linux of is Linux voor hun hetzelfde als Ubuntu.
En juist daarom moet het niet Ubuntu zijn dat de klok slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartos
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 15:22
Bij deze wil ook ik mijn virtuele handtekening onder deze open brief zetten.

Ik hoop dat de redactie door deze actie haar oogkleppen afneemt en bereid gevonden wordt om meer aandacht aan andere open besturingssysteem projecten te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:24
Ik kan alleen maar zeggen: +veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Persoonlijk vind ik alleen Ubuntu interessant, dus mij hoor je verder niet klagen. AFAIK is Ubuntu ook een beetje dé "instap-desktop-linux-OS" en daarom vind ik 't op z'n minst niet vreemd dat je meer over Ubuntu hoort dan andere linux-OS'en

Disclaimer: Ubuntu desktop is de enige linux-variant die ik daadwerkelijk gebruikt heb en niet alleen 'ff getest heb. Mijn servers draaien ook allemaal Ubuntu Server.

[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 23-10-2011 22:45 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 21:57
Ik denk dat jullie een punt hebben. Hoewel Ubuntu inderdaad de populairste distributie is en Ubuntu-nieuws dus sneller de frontpage zal halen, denk ik dat we nieuws over andere distro's meer aandacht zouden kunnen geven. Dus niet alleen Ubuntu en Fedora maar bijvoorbeeld ook RHEL en Debian.

Welke distributies - naast die al in deze post werden genoemd - moeten de frontpage halen? Hoort Cent OS daar bijvoorbeeld ook bij?

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Joost schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:48:
Welke distributies - naast die al in deze post werden genoemd - moeten de frontpage halen? Hoort Cent OS daar bijvoorbeeld ook bij?
Debian en z'n broertjes, dus Ubuntu. Kubuntu e.d. zit ik (persoonlijk) niet om te springen ;)
RedHat en z'n vriendjes, dus Fedora en CentOS
SuSE en OpenSUSE

Buiten dat kan je evt distro's als Gentoo, Mint en Sourcemarge (bestaat dat nog?) opnemen. Als het nieuws toch al gesubmit wordt is het kort bij elkaar schrijven van een artikeltje zo gedaan dunkt me.

En nee, Linux gebruikers zitten niet te springen om de nieuwe codename! Tis niet alsof het interresant is, net als dat er een mogelijke iPhone aankomt (who cares, merken we wel als de announcement er is geweest). Het hele 'speculatieve' en Telegraaf stijl van headers begint ook bloed irritant te worden.

*edit*
Qua distro's die je opneemt en niet opneemt lijkt het me slim een keertje een poll te runnen onder de Tweakers waar je MULTIPLE-choice kan antwoorden welke je wel en niet interresant vind. Als maar 5% roept: Mint! Dan heeft het geen nut om dat optenemen ;)

En wat ik eerder las, nieuws over BSD varianten zou ook wel leuk zijn ;)

[ Voor 15% gewijzigd door teh_twisted op 23-10-2011 23:07 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat jullie een punt hebben. Hoewel Ubuntu inderdaad de populairste distributie is en Ubuntu-nieuws dus sneller de frontpage zal halen, denk ik dat we nieuws over andere distro's meer aandacht zouden kunnen geven. Dus niet alleen Ubuntu en Fedora maar bijvoorbeeld ook RHEL en Debian.

Ik denk dat de grote vijf coveren - Ubuntu, Fedora, Debian, SuSE, Slackware - al een heel volledig beeld schept. Ik zou persoonlijk vooral de afweging maken tussen gebruiksvriendelijkheid en doelgroep. Imho heeft het weinig zin om over Arch of Gentoo te berichten zoals er over Ubuntu bericht wordt/kan worden. Eigenlijk geldt dat ook voor Slackware. Uiteindelijk komen alle distro's wel met hetzelfde aanzetten - de een al iets sneller dan de andere. Elke distro krijgt uiteindelijk wel kernel 3.x en Gnome 3 aan boord. Of de laatste KDE.

CentOS is ook interessant, des te meer voor IT'ers omdat het eigenlijk gewoon Red Hat is (de 'pro' distro om het zo maar te zeggen), je kan bv. bij Red Hat ook ondersteuningscontracten afsluiten voor CentOS-installaties, binair zijn die identiek.

Mint is als Ubuntu-afgeleide ook interessant, omdat het (net zoals Ubuntu met Debian doet) op de userbase voortbouwt van Ubuntu maar 'nog' desktopvriendelijker wil zijn (meer gepolijst enzo).

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 23-10-2011 23:47 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft wel, maar in veel gevallen is nieuws over CentOS niet erg verschillend van nieuws over RHEL.
Ter informatie: wij hebben die distro op honderden servers geïnstalleerd staan. Support hebben wij in principe niet echt nodig, die leveren wij zelf wel.

En Fedora is natuurlijk insteressant als zijnde speeltuin van RHEL. Over Scientific Linux zal over het algemeen ook niet veel te vertellen zijn, maar ook dat is een professioneel gebruikte distributie.

Maar professioneel is niet dé voorwaarde. Wat mij betreft moet er gekeken worden naar populariteit van de distro op drie verschillende vlakken.
  1. Professioneel gebruik (bijv. RHEL, SLES, maar ook CentOS, SL en OpenSUSE)
  2. Tweakers (bijv. Debian, Fedora, Arch Linux)
  3. Newbie-vriendelijkheid (bijv. Ubuntu, Mint)
Het is haast ondoenlijk daar een goede lijst van te maken, en er is vaak veel overlap. Bovendien kun je over bovenstaande al aardig discussiëren ;)
Ik ben het aardig eens met Borromini, maar er is dus eigenlijk geen vaste lijst te maken. Het is een beetje aan de redactie om in te schatten hoe interessant een bericht is. En op basis daarvan moet natuurlijk ook worden bepaald of het bericht in "Core"of in "Pro" hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:33

Misschien ook een mogelijkheid om bij de Experts te vragen wat er in het bedrijfsleven wordt gebruikt? Ik denk dat je hierdoor een goed overzicht kan krijgen van de distro's om over te berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
wartos schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:34:
Bij deze wil ook ik mijn virtuele handtekening onder deze open brief zetten.
^^ Ik ook.
Ik mag hopen dat dit niet de reden is voor Tweakers.net om over Ubuntu te schrijven. Persoonlijk vind ik het eerder jammer dat Ubuntu zich zo enorm op n00bs richt (zie RemcoDelft in "\[Ubuntu-Project] 40 dagen zonder Windows." voor mijn motivatie). Gnome heeft hetzelfde probleem. Omdat ik nu op zoek ben naar een distributie die nog wel aan mijn wensen voldoet, zou het juist extra fijn zijn om ook andere distributies hier belicht te zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

[...]
Zelf ben ik Xubuntu gebruiker.
Onlangs heb ik even op internet gestruind naar populaire linux distributies.

Populair zijn, in volgorde van "gemakkelijker naar moeilijker" om te leren:
- Ubuntu, Xubuntu, Linux Mint en PCLinuxOS
- Debian GNU/Linux, Fedora en openSUSE
- Slackware Linux, Arch Linux en FreeBSD
Momenteel populair zijn, aflopend:
Ubuntu, Fedora, Debian, openSUSE, Arch Linux, Linux Mint, PCLinuxOS en Slackware Linux.
Elke regel naar beneden is wat "moeilijker" begreep ik. Al kan ik dat zelf niet bevestigen.
Laat anderen vooral kiezen wat naast Ubuntu nieuwswaardig is. De populariteit wisselt overigens wel wat, kreeg ik de indruk. Wat mij betreft 2 van elke regel minimaal, of gewoon allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Dank voor de input, die is altijd welkom. De aandacht die Ubuntu op Tweakers.net krijgt is ingegeven door een aantal zaken. Ten eerste is het al enige jaren de grootste Linux-distro (met overigens Mint op de 2e plaats als direct Ubuntu-afgeleide als we http://distrowatch.com/ als bron nemen). Bovendien valt imho Ubuntu op door een snelle innovatiecyclus - al is daar uiteraard kritiek op met Unity als goed voorbeeld - en de constante halfjaarlijkse releases. Dat maakt het nieuwswaardig. Bovendien valt niet te ontkennen dat Ubuntu nu ook in het bedrijfsleven sterk aan populariteit wint (dit zou bij ons onder Pro vallen).

Over de 'tweakability' van Ubuntu kun je discussiëren, al is er volgens mijn ervaring vrijwel alles aan te verbouwen 8). Een ander probleem - van Linux in het algemeen zou je kunnen zeggen - is de fragmentatie: sommige distro's hebben enkele jaren succes, maar vallen dan terug in innovatiedrift. En bovendien, zoals al hierboven gezegd, komen uiteindelijk vrijwel alle distro's met in grote lijnen dezelfde features, zoals Gnome 3.x en kernel 3.x. In veel gevallen liggen de onderscheidende features tussen distro's op details.

Dat wij minder aandacht zouden schenken aan andere Linux-distro's, klopt in mijn perceptie niet helemaal: vrijwel alle releases worden genoemd in de meuktracker, terwijl wij ook bij Pro aandacht aan ontwikkelingen bij bijvoorbeeld Red Hat of Novell proberen te schenken. Denk daarbij ook aan ontwikkelingen op het gebied van cloud computing en virtualisatie.

Uiteraard kan het altijd beter en we zullen kijken of we (meer) aandacht kunnen besteden aan bepaalde distro's. Alleen zal een redactie altijd keuzes moeten maken bij zowel het nieuwsaanbod - wij schrijven in bredere zin vrij veel over opensource - als het schrijven van reviews.

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstoned
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 12:30
Ik denk (weet wel zeker) dat veel mensen de populariteit van Ubuntu sterk overschatten. Ja, voor veel desktop gebruikers is Ubuntu populair maar op de server en corporate markt heeft Ubuntu nog geen 1% markt aandeel. Daar zijn Red Hat met rond de 60 en SUSE met rond de 35 heer een meester.

En Ubuntu mag dan wellicht zo'n 4-5 keer zoveel desktop gebruikers hebben dan zeg openSUSE, da's nog geen reden om de andere distro's te negeren? De andere distro's doen ook veel nieuwe en innovatieve dingen - en in tegenstelling tot Ubuntu dragen ze ook bij aan 'vrije software'. (van de heftige kritiek op Ubuntu uit de Free Software community zie je ook weinig terug op Tweakers). Ubuntu doet tenslotte weinig bijzonders als het gaat om bijdragen aan de Vrije Software community, dat lijkt mij ook wel van belang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
Ik denk dat het goed is om te kijken naar de nieuwswaarde. Als een distributie echt iets boeiends doet lijkt me dat mooi voor op de frontpage.Daarbij sluit ik me volledig aan bij Superstoned: hoe meer een distri bijdraagd aan het geheel hoe interessanter het nieuws is. Een flinke verbetering in Fedora of openSUSE heeft vaak meer invloed dan een wijziging bij *buntu, en is dus van belang voor meer mensen dan die distri-gebruikers alleen.

Ik denk dat we hier als gebruikers van verschillende distributies hebben laten zien dat overleg best wel goed kan gaan ;-)

• BartOtten
Wow, het gaat best lekker zo :D Beetje onwennig nog gezien de bijna-distrowars maar ik heb het gevoel dat een hoop Linuxfans zich nog meer vermaken op Tweakers.net. Ik in ieder geval wel!

Edit: Ik bedoelde dus eigenlijk gewoon de T.net redactie te bedanken _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door BartOtten op 17-11-2011 18:59 ]

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Dank voor het compliment, inderdaad is de Linux-berichtgeving de laatste weken flink opgevoerd.

Abort Retry Fail?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het viel mij ook al op, bedankt!

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Dreeke fixed
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06-2022
De berichtgeving over de verschillende Linux distributies is idd flink toegenomen, en als posts over Linux games ook nog toenemen(zoals vandaag over Desura) wordt het 1 groot feest voor de Linux gebruikers (in iedergeval voor mij!) op tweakers! _/-\o_ :+

• Ertepeller
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:00
Hier nog een die blij is met de aandacht voor Linux, mijn complimenten daarvoor.
Het viel me de laatste tijd al op dat er vaker over Linux wordt gepost. En dan met name omdat het niet alleen over Ubuntu gaat.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Nog een 'me too!':
Erg leuk om meer Linux nieuws te lezen - bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

Mooi, dat er meer linux nieuws is. Het viel mij ook op, als Xubuntu gebruiker.
Bedankt hiervoor. Moge de "beste" distributie boven komen drijven, bij de gebruiker ...
Zelf heb ik die al gevonden, denk ik ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:57
Leuk om te horen, we doen ons best!

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Dimitri R schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:24:
Dank voor de input, die is altijd welkom. De aandacht die Ubuntu op Tweakers.net krijgt is ingegeven door een aantal zaken. Ten eerste is het al enige jaren de grootste Linux-distro (met overigens Mint op de 2e plaats als direct Ubuntu-afgeleide als we http://distrowatch.com/ als bron nemen)
Die tellen page hits op hun site, wat natuurlijk een beetje krom resultaat geeft. Ik heb zelf iets van 10 Debian-servers in beheer en hit die page op m'n Windows 7 laptop ;)

Met name in de serverhoek, waar je ook veel publiek in hebt op Tnet, is Debian al jaren een extreem grote jongen. Dat daargelaten is het natuurlijk wel inherent aan de filosofie achter Debian dat het weinig nieuws produceert op zich :P

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:30:

Met name in de serverhoek, waar je ook veel publiek in hebt op Tnet, is Debian al jaren een extreem grote jongen.
Voor tweakers privé wel, voor beheerders met vooral eigen software misschien ook.
Maar in de professionele wereld met 3rd party software is Debian in het nadeel omdat er geen gegarandeerde support op wordt geleverd. En dat doen Red Hat, Novell en Canonical wel.

Zo is al mijn eigen spul Debian, maar op het werk is haast alles CentOS i.v.m. Red Hat compatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:20
vanaalten schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:55:
Nog een 'me too!':
Erg leuk om meer Linux nieuws te lezen - bedankt!
QFT

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Pagina: 1