Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD station geeft fout

Pagina: 1
Acties:

• master111
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2021
Als ik bij apparaatbeheer bij mijn Dvd-/cd-rom-stations kijk dan staat er een geel uitroep tekentje bij de gevonden apparaten.

Bij de eigenschappen van het apparaat staat het volgende:
Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Dus als ik een cd/dvd in mijn speler stop ziet de pc hem niet, en er gebeurt helemaal niks.
Ook bij ''deze computer'' ziet hij de cd/dvd speler niet, maar usb sticks e.d. wel.

Hoe los ik dit probleem op zodat het cd/dvd station weer werkt?

Verwijderd

driver installatie ongedaan maken(ergens zit zon knop) en een reboot

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als bovenstaande niet werkt:

Als de driver van dat ding (meestal cdrom.sys als ik het goed heb) op een bad sector van de harddisk staat, kan die niet gelezen worden, en wordt ie niet geladen.

Het kan dus ook een euvel op de harddisk zijn. Een foutcontrole op de schijf kan dan het euvel enetueel verhelpen, en worden bad sectors ook als bad gemarkeerd, zodat daar geen bestanden meer op gezet worden.

De kans dat de driver bij een reboot op exact de zelfd plek op de harddisk komt te staan is groot.

Kan via schfijbeheer, maar ook in de command-prompt:
chkdsk c: /f

Ey!! Macarena \o/

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:02:
driver installatie ongedaan maken(ergens zit zon knop) en een reboot
Apparaatbeheer -> cd/dvd station -> rechtermuisknop op desbetreffend station -> Installatie ongedaan maken / Apparaat verwijderen of iets dergelijks.

Daarna opnieuw opstarten en je dvd station zou als nieuwe hardware gedetecteerd moeten worden.

Is het niet toevallig iets van lightscribe of zoiets?? Maar dan zou windows de drive alsnog moeten herkennen...

• master111
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2021
Bartjezz schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:44:
[...]

Apparaatbeheer -> cd/dvd station -> rechtermuisknop op desbetreffend station -> Installatie ongedaan maken / Apparaat verwijderen of iets dergelijks.

Daarna opnieuw opstarten en je dvd station zou als nieuwe hardware gedetecteerd moeten worden.

Is het niet toevallig iets van lightscribe of zoiets?? Maar dan zou windows de drive alsnog moeten herkennen...
Dat heb ik dus gedaan, maar als windows opnieuw opstart gaat hij automatisch naar een stuurprogramma zoeken, maar dat kan niet gevonden worden. Dus nu doet hij het nog niet.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Zoek eens op upper lower filter.
Dus met google zoeken op, dvd+lower upper filter

[ Voor 46% gewijzigd door jan99999 op 24-10-2011 06:38 ]

Pagina: 1