Apple Airport Express

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Ik heb een paar vragen voordat ik een Airport Express aanschaf, aangezien deze toch vrij duur zijn.

Ik heb op dit moment een PC (Windows XP), Macbook en iPhone 4. Het komt nog wel eens voor dat ik zonder mijn pc aan te zetten muziek wil luisteren, en dan sluit ik via een losse jack plug mijn iPhone aan op de versterker. Zelfde geldt voor Macbook.

Dat gesleep met die kabel elke keer ben ik wel zat, hij gaat er ondertussen ook van kapot.

Nou wil ik de Airport Express gaan gebruiken om dat gehannes niet te hebben.

- Kan je de muziek op een iPhone naar je versterker streamen zonder dat de Macbook / PC aan staat? En zo ja, dan dit bijvoorbeeld ook als je radio streamt op je iPhone?
- Ik heb al een draadloos netwerk en wil de Airport Express dus ook draadloos verbinden. Maar mijn PC is wel via een kabel verbonden aan de router, omdat WiFi hier niet altijd even goed op werkt. Kan ik dan wel gebruik maken van de Airport Express (dus muziek afspelen en printerdeling)?
- Hoe kom je er achter of je printer compatible is voor de Airport Express? Op de Apple staat alleen "voor ondersteunde printers" maar ik kan hier verder niets over vinden. Het gaat om een Brother HL-2030.
- Als ik het goed begrijp kan ik AirFoil gebruiken om andere geluiden dan die van iTunes door te sturen. Heeft iemand hier ervaring mee en dan vooral met het afspelen van films (loopt het nog synchroon) .

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

iPhones kunnen streamen zonder computer ja. De Airport Express kun je op twee manieren gebruiken om audio te streamen: door 'm een netwerk te laten joinen via wireless (als client of WDS), of via een draad. Voor het streamen maakt 't niet uit waar de data vandaan komt. Voor 't printen ook niet trouwens.

Met AirFoil zit er wel een vertraging in ja. Dit omdat het streamen vereist dat het audiosignaal eerst geëncode wordt naar ALAC, wat in zichzelf al een vertraging oplevert, en daarna moet 't ook nog over het netwerk heen en daar zit een kleine buffer in om fluctuaties in bandbreedte op te vangen, wat dus nog iets meer vertraagt. Echter AirFoil kan die vertraging niet toepassen op het beeld van je mediaplayer. Als je mediaplayer zelf het geluid en het beeld gedesynchroniseerd kan afspelen, kun je wellicht daar wat mee.

Geen idee hoe 't zit met die printers...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 15:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

- Kan je de muziek op een iPhone naar je versterker streamen zonder dat de Macbook / PC aan staat? En zo ja, dan dit bijvoorbeeld ook als je radio streamt op je iPhone?
Ja, de AirPort werkt ook als je Mac of pc uitstaat. Veel apps op de iPhone bieden ingebouwde ondersteuning voor AirPlay. Hoe dat precies met je radio-app zit, weet ik niet.
- Ik heb al een draadloos netwerk en wil de Airport Express dus ook draadloos verbinden. Maar mijn PC is wel via een kabel verbonden aan de router, omdat WiFi hier niet altijd even goed op werkt. Kan ik dan wel gebruik maken van de Airport Express (dus muziek afspelen en printerdeling)?
Je kunt je AirPort draadloos of bedraad verbinden met je bestaande netwerk. Zolang de AirPort verbonden is (met een draadje of een goed WiFi-signaal), kunnen andere apparaten in je netwerk ervan gebruikmaken (ongeacht de aansluiting - bedraad of draadloos).
- Hoe kom je er achter of je printer compatible is voor de Airport Express? Op de Apple staat alleen "voor ondersteunde printers" maar ik kan hier verder niets over vinden. Het gaat om een Brother HL-2030.
Google. Op het eerste gezicht kan het nog lastig worden …
- Als ik het goed begrijp kan ik AirFoil gebruiken om andere geluiden dan die van iTunes door te sturen. Heeft iemand hier ervaring mee en dan vooral met het afspelen van films (loopt het nog synchroon) .
Bij het afspelen van muziek via een AirPort (zowel vanaf iTunes als via AirFoil) op mijn Mac, is er een vertraging van enkele seconden. Met films wordt dit dus onbruikbaar. (Om films op je tv te bekijken, zou je bijvoorbeeld eens naar de Apple tv kunnen kijken.)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Laatst online: 13-10 22:05
Als ik me niet vergis (ik heb AirFoil zelf al gekocht maar nog niet in gebruik thuis) heeft AirFoil een speciale modus voor het afspelen van films met synchroon geluid.

Edit:
Ja klik

En als dat geen oplossing biedt kun je met bijvoorbeeld VLC een delay in de film aanbrengen waardoor het uiteindelijk wel synchroon verloopt, misschien wel vast in te stellen zodat je kunt toggelen tussen lokaal en op afstand afspelen.

Edit 2:
Ik lees wel dat het een behoorlijk workload extra geeft en dat 1080P lastiger kan worden, dat zal dus in de praktijk nog even moeten blijken.

[ Voor 63% gewijzigd door bokkow op 23-10-2011 19:25 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Bedankt voor de antwoorden.

Wat betreft de printer kijk ik dan nog wel even. Is op zich geen must, maar zou handig zijn want nu moet altijd de pc aan als iemand in huis wil printen.

Wat AirFoil betreft, 1080p gaat nu al niet even soepel op mijn Macbook, DVD5 voldoet al prima voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik moet zeggen destijds toen ik nog een Airport Express had (inmiddels ligt ie nu nog steeds werkend bij mijn moeder thuis). werkte dat Airtunes OTA vrij aardig, ja er zit met muziek een seconde of 2 vertraging in, maar inprencipe maakt dat niet uit toch?

Wat betreft printers, volgens mij hoef je je daar niet druk om te maken, Apple ondersteund standaard een shitload aan printers. gewoon plug and play. als je het zeker wilt weten zou je misschien is moeten googlen,

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Printers wel checken want niet alles werkt (zelf ervaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ongevraagd gebemoeial:
Als je printen toch niet zo heel belangrijk vindt en je versterker een digitale ingang heeft zou je ook nog kunnen overwegen een Apple TV te kopen in plaats van een Airport Express. Dat + remote app voor je iPhone geeft je heel wat meer mogelijkheden zoals radio/ Youtube / Vimeo streamen op dat ding zelf, en video natuurlijk.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:32
Heeft iemand Airfoil al goed werkend met Spotify?
Dit zou helemaal fantastisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Zpottr schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:42:
Ongevraagd gebemoeial:
Als je printen toch niet zo heel belangrijk vindt en je versterker een digitale ingang heeft zou je ook nog kunnen overwegen een Apple TV te kopen in plaats van een Airport Express. Dat + remote app voor je iPhone geeft je heel wat meer mogelijkheden zoals radio/ Youtube / Vimeo streamen op dat ding zelf, en video natuurlijk.
Thanks voor het meedenken maar ik heb geen optische ingang dus dat houdt helaas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
rkonings schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:34:
Heeft iemand Airfoil al goed werkend met Spotify?
Dit zou helemaal fantastisch zijn.
Dit werkt gewoon prima :)

@TS, als je het puur voor muziek doet kan ik je de airport express wel aanraden, maar voor het streamen van video zou ik eerder de genoemde optie van de apple tv aanhalen, de airfoil video player bevalt mij maar slecht, het is prima voor dumpert en youtubefilmpjes, maar series en films kijken werkt gewoon kak. De vertraging met vlc is een optie, maar in mijn geval is die vertraging niet altijd hetzelfde (volgens mij te maken met het formaat, dvd9, 720p, divx) Maar dit kan net zo goed mijn eigen stupiditeit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:57
Als je een printer aansluit op de airport express kan je er niet vanaf een iOS device mee printen. En vanaf elk apparaat waarmee je er mee wilt printen moet je de drivers er op installeren.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Pagina: 1