Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• LvanD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-03-2024
Goedemiddag!!

Gisteren kreeg ik een klant in de winkel met een verdomd goeie vraag (ik werk zelf in de telecombranche!). Die beste man had een HTC Sensation icm een KPN abo met 100 MB data per maand. Nu had die het volgende. Meneer heeft geen Wifi thuis maar wil wel zijn apps/toestel updaten. Op verzoek van de 'market'. Dus vroeg die aan mij, hoe moet ik apps updaten als ik maar 100 mb aan data in de maand heb. Beste man werd kwaad op me :-p

Ik dacht bij mezelf.. Hmmm.. Goeie vraag.. Iemand hier ervaring mee? Wat hij wou is zijn telefoon aan de computer aansluiten en via de computer updates downloaden.

Groet

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Heeft hij een laptop? Dan gewoon een adhoc wifi verbinding maken die het internet doorstuurt. Als dat te lastig is, ga dan naar een McDonald's met gratis Wifi. :P

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Volgens mij kan dat niet zomaar via USB. Want dan tether je noujuist met de telefoon in plaats van de computer, wat de man dus wil.

Wat hij wel kan doen is een USB wifi stick aanschaffen en deze als ap laten functioneren. Dit is feitelijk een goedkope oplossing en vrij gemakkelijk in te stellen. Echter zou ik er een simpele draadloze router neerzetten. Die heb je nieuw al voor 30 euro en tweedehands voor de helft. Deze dan als ap instellen (dus dhcp uitschakelen) en klaar ben je.

Overigens snap ik niet zo goed waarom in hemelsnaam de beste man een 100MB heeft genomen met een HTC Sensation?! Dat vind ik IMHO nogal dom, vooral als je geen wifi thuis hebt. Android wil nogal eens updaten namelijk.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Je modem als telefoon gebruiken?

offtopic:
inkoppertje he... :+

• LvanD
Ja die vent vertrouwde draadloos internet niet.. quote van hem: "dat draadloos internet tegenwoordig, als ik die verhalen zo hoor dan breken ze tegenwoordig zo in". Naar mijn mening echt iemand van de ouderwetse stempel :P

Tjah, een Sensation met 100 MB, goeie vraag wat hij daarmee moet doen.. Vent snapte amper wat de app 'wifi hotspot' betekende.. hiermee kan ik toch verbinding maken met mijn pc?? te erg voor woorden 8)7

Verwijderd

Inderdaad, iedere week even maccen :r

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 17:29 ]

• LvanD
3XPER7 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:27:
Je modem als telefoon gebruiken?

offtopic:
inkoppertje he... :+
de computer thuis als modem voor je telefoon ;)

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Dit is te doen hoor.
Het heet 'reverse tethering':
http://blog.mycila.com/20...ring-with-android-22.html
Alleen is dat waarschijnlijk veel te ingewikkeld voor de klant :P

Edit: Oh wacht.
Dit lijkt me vrij makkelijk m.b.v. een app :) (Usb Tunnel)
https://market.android.co...ool&feature=search_result
Laat 'm even die app installeren!
Beter dan dat je 'm aanraadt om onnodig een wifi usb-stick aan te schaffen..

[ Voor 76% gewijzigd door Pistolebob op 23-10-2011 17:39 ]

• alex3305
  • Nu online
LvanD schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:29:
Ja die vent vertrouwde draadloos internet niet.. quote van hem: "dat draadloos internet tegenwoordig, als ik die verhalen zo hoor dan breken ze tegenwoordig zo in". Naar mijn mening echt iemand van de ouderwetse stempel :P

Tjah, een Sensation met 100 MB, goeie vraag wat hij daarmee moet doen.. Vent snapte amper wat de app 'wifi hotspot' betekende.. hiermee kan ik toch verbinding maken met mijn pc?? te erg voor woorden 8)7
Jij kunt hem dan gewoon simpel (proberen :9) uit te leggen dat het de enigste optie is, of dat hij bij iemand anders (of inderdaad een bedrijf) dan maar gebruik moet maken van draadloos internet. Een andere optie is simpelweg bijbetalen, mocht hij over z'n bundel heengaan.

Daarnaast zou ik hem proberen uit te leggen dat draadloos internet tegenwoordig goed beveiligd kan worden en hem doorverwijzen naar een computerspeciaalzaak waar ze het eventueel ook kunnen aansluiten voor hem. Misschien dat hij een expert dan wel vertrouwd.

• kraats
  • Laatst online: 15:03

kraats

Ik rol

Mijn HTC DesireHD kan via de USB-aansluiting ook de dataverbinding van mijn laptop gebruiken. Even drivers installeren en het werkt. Dat kan met de Sensation ook vast wel

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• LvanD
kraats schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:33:
Mijn HTC DesireHD kan via de USB-aansluiting ook de dataverbinding van mijn laptop gebruiken. Even drivers installeren en het werkt. Dat kan met de Sensation ook vast wel
En hoe doe je dat?

• kraats
  • Laatst online: 15:03

kraats

Ik rol

Als je de USB-kabel er in stopt kiezen voor 'internet Pass-through. Ik zie trouwens wel net (natuurlijk meteen ff extra getest) dat het alleen werkt als je pc of laptop via een inbelverbinding contact maakt met het internet (PPP, xDSL of VPN.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Pagina: 1