Voor leerdoeleinden wil ik graag een server thuis draaien met ESX.
Ik kan via mijn werk een Dell Poweredge 2950 met twee Dual Core Xeons, 14GB ECC, 2x74GB SAS schijven + 3TB storage voor 400-500 euro. Echter dit is uiteraard net alsof je en stofzuiger aan hebt staan en ik wil de machine gewoon thuis hebben draaien..
Daarom ben ik nu dus aan het kijken naar een fatsoenlijke server die ik zelf kan bouwen met zoveel mogelijk geheugen en cores waar ik ESX op zou kunnen draaien...
Het is moeilijk keuzes te maken en bij veel mobo's zit je al gauw aan een beperking met geheugen van 16 gb ivm de 4 geheugenbankjes, ondanks dat sommige mobo's wel 32gb geheugen ondersteunen
Ik heb veel gegoogled maar word hier niet echt wijzer van...
Wellicht dat jullie mede-tweakers mij verder op weg kunnen helpen.
Heel kort door de bocht;
Ik zoek dus een ESX machine om zelf te bouwen voor een bedrag van 400-600 euro.
Het punt waar ik nu op vastloop is eigenlijk voornamelijk de keuze in hardware..
Graag hoor ik wat jullie mij adviseren!
Ik kan via mijn werk een Dell Poweredge 2950 met twee Dual Core Xeons, 14GB ECC, 2x74GB SAS schijven + 3TB storage voor 400-500 euro. Echter dit is uiteraard net alsof je en stofzuiger aan hebt staan en ik wil de machine gewoon thuis hebben draaien..
Daarom ben ik nu dus aan het kijken naar een fatsoenlijke server die ik zelf kan bouwen met zoveel mogelijk geheugen en cores waar ik ESX op zou kunnen draaien...
Het is moeilijk keuzes te maken en bij veel mobo's zit je al gauw aan een beperking met geheugen van 16 gb ivm de 4 geheugenbankjes, ondanks dat sommige mobo's wel 32gb geheugen ondersteunen

Ik heb veel gegoogled maar word hier niet echt wijzer van...
Wellicht dat jullie mede-tweakers mij verder op weg kunnen helpen.
Heel kort door de bocht;
Ik zoek dus een ESX machine om zelf te bouwen voor een bedrag van 400-600 euro.
Het punt waar ik nu op vastloop is eigenlijk voornamelijk de keuze in hardware..
Graag hoor ik wat jullie mij adviseren!
[ Voor 0% gewijzigd door flowiej op 23-10-2011 15:15 . Reden: typo ]