ESX(i) machine

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 20:52
Voor leerdoeleinden wil ik graag een server thuis draaien met ESX.

Ik kan via mijn werk een Dell Poweredge 2950 met twee Dual Core Xeons, 14GB ECC, 2x74GB SAS schijven + 3TB storage voor 400-500 euro. Echter dit is uiteraard net alsof je en stofzuiger aan hebt staan en ik wil de machine gewoon thuis hebben draaien..

Daarom ben ik nu dus aan het kijken naar een fatsoenlijke server die ik zelf kan bouwen met zoveel mogelijk geheugen en cores waar ik ESX op zou kunnen draaien...

Het is moeilijk keuzes te maken en bij veel mobo's zit je al gauw aan een beperking met geheugen van 16 gb ivm de 4 geheugenbankjes, ondanks dat sommige mobo's wel 32gb geheugen ondersteunen 8)7

Ik heb veel gegoogled maar word hier niet echt wijzer van...

Wellicht dat jullie mede-tweakers mij verder op weg kunnen helpen.

Heel kort door de bocht;

Ik zoek dus een ESX machine om zelf te bouwen voor een bedrag van 400-600 euro.
Het punt waar ik nu op vastloop is eigenlijk voornamelijk de keuze in hardware..

Graag hoor ik wat jullie mij adviseren! :D

[ Voor 0% gewijzigd door flowiej op 23-10-2011 15:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Waarom neem je die PowerEdge niet gewoon over? Dat ding heeft veel performance voor weinig geld en hij staat nog eens op de HCL van ESXi ook. Een zelfbouwmachine kom je op de HCL echt niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zie Zuinige ESXi Server

Verder denk ik wel dat je budget erg krap is maar ik zou eens beginnen met te bepalen wat je wilt draaien op de ESXi server en dan op basis daavan een server bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Trommelrem schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:22:
Waarom neem je die PowerEdge niet gewoon over? Dat ding heeft veel performance voor weinig geld en hij staat nog eens op de HCL van ESXi ook. Een zelfbouwmachine kom je op de HCL echt niet tegen.
Dat is inderdaad iets waar ik niet aan gedacht heb, het moet ook nog ondersteund worden...
Maar los daarvan, de Poweredge levert dus meer prestatie volgens jou dan wat ik kan bouwen voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
ik222 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:22:
Zie Zuinige ESXi Server

Verder denk ik wel dat je budget erg krap is maar ik zou eens beginnen met te bepalen wat je wilt draaien op de ESXi server en dan op basis daavan een server bouwen.
Top, die was ik nog niet tegen gekomen.. zit al wat te neuzen daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
flowiej schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:30:
[...]

Dat is inderdaad iets waar ik niet aan gedacht heb, het moet ook nog ondersteund worden...
Maar los daarvan, de Poweredge levert dus meer prestatie volgens jou dan wat ik kan bouwen voor dat geld?
Het is vooral de SAS controller die goed presteert, alhoewel je die ook gewoon op eBay kunt kopen. Wat zijn de opties? Als er een DRAC op zit dan kun je het apparaat ook gewoon in een kelder plaatsen en hoef je nooit fysiek achter de server te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Trommelrem schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:33:
[...]

Het is vooral de SAS controller die goed presteert, alhoewel je die ook gewoon op eBay kunt kopen. Wat zijn de opties? Als er een DRAC op zit dan kun je het apparaat ook gewoon in een kelder plaatsen en hoef je nooit fysiek achter de server te zitten.
DRAC is inderdaad aanwezig.. alleen heb ik niet de mogelijkheid voor een kelder.
Ik woon zelf in een appartement en kan dus eigenlijk geen luidruchtige machines om me heen gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Nog even ter informatie, ik heb zojuist ESXI op mijn 1090T geinstalleerd met 12 GB geheugen.. draaien als een trein.. ik bestel morgen een 1090T (hexacore) met 16GB geheugen en 3TB schijfruimte, dit moet voldoende zijn voor mijn doel en prima binnen budget! Bedankt voor het meedenken. Topic mag dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, niet om het een of ander, maar dit is toch gewoon prima uit te zoeken? Er is vrij veel bekend over welke hardware wel en welke niet goed ondersteund wordt in ESX(i)

Sowieso is een server voor deze doeleinden geen onderwerp voor Professional Networking & Servers

Fijn dat je bent geholpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.