Elro UTP wandcontactdoos bevestiging draadjes met schroeven.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.952 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
Ik heb een Cat6 kabel getrokken en deze wil ik verbinden met een wandcontactdoos. Ik heb hiervoor een Elro contactdoos inbouw gekocht. Helaas zit er geen gebruiksaanwijzing bij, ook de website niet en met Google niet kunnen vinden.
De doos bestaat uit 1-8 afzonderlijke bevestigingspunten waarin de draden gestoken worden. Met een schroefje kunnen ze elk vastgemaakt worden.

Mijn vraag: moet ik eerst het dunne isolatiemateriaal verwijderen, of moeten ze er zo in?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54

SeatRider

Hips don't lie

honey schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:40:
Ik heb een Cat6 kabel getrokken en deze wil ik verbinden met een wandcontactdoos. Ik heb hiervoor een Elro contactdoos inbouw gekocht. Helaas zit er geen gebruiksaanwijzing bij, ook de website niet en met Google niet kunnen vinden.
De doos bestaat uit 1-8 afzonderlijke bevestigingspunten waarin de draden gestoken worden. Met een schroefje kunnen ze elk vastgemaakt worden.

Mijn vraag: moet ik eerst het dunne isolatiemateriaal verwijderen, of moeten ze er zo in?
Hoe gaan ze contact maken denk je als je het isolatiemateriaal niet verwijdert?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Dus je bent van plan om een cat6 kabel af te werken op een cat3/5 aansluit doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Bij schroefcontacten moet je vaak aanstrippen.
Bij aansluitingen die je moet dichtduwen is het een kwestie van draad insteken en duwen, waarbij 2 metalen mesjes in de aansluiting zich door de isolatie snijden en zo contact maken.

CAT6 kabel is wat dikker en heeft ook zijn eigen aansluitmaterialen. Het zal vast wel werken in CAT3/5 aansluitmateriaal, maar dan had je net zo goed CAT5E kabel kunnen kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:51

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Schroefconnectoren in een UTP jack?

Ik heb het idee dat je ISDN spul hebt gekocht. Normaal gesproken duw je de aders erin met een speciale tang, of "klik" je de boel in elkaar. Schroefconnectors en GBit LAN gaan niet echt samen.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Idd, koop gewoon een nieuw wcd met steek/klemcontacten die wel geschikt is voor Cat6/5E...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:18
Ik heb een keer eerder een wcd gezien met schroefaansluiting die cat5 geschikt zou zijn. Het voelde echter zeer gammel aan.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik heb er zelfs eens een knappe meter aangehangen. en die gamma rommel met schroefjes kwam erdoorheen _/-\o_ dat het een rj45,5 is is een ander verhaal. het hangt met ty-raps in elkaar gedrukt _O-

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 23-10-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
Duidelijk, bedankt allemaal! zal nieuw spul kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admini-strator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 21:31
Ik heb, 8 jaar na deze post, ook nog zo'n UTP outlet in gebruik met 8 schroefjes.
Nu lees ik dat dit oud spul is en niet (goed) werkt met (in mijn geval) UTP7.

Maar ik vraag me even af waarom dat is? Er zit toch geen functionaliteit in die UTP wandcontactdoos?

Ik zie wel dat de connectors niet superdik zijn, maar ik heb laatst een CAT6 contactdoos gezien met zo'n LSA strip, en die ijzertjes die door de draad heen gaan zagen er ook heel ielig uit.

Dus waar zit 't m dan in dat deze connector traag zou zijn?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/z65arq7124e38nn/20190315_155556.jpg?dl=0

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/cphk32kam4vt4ql/20190315_155544.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@admini-strator weerstand en twisted pairs gaat het om, maar dit topic is 8 jaar oud. Maak even een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.