Download naar gemapte drive gaat maar met 6 Mbit/sec.

Pagina: 1
Acties:

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Het downloaden met Newsleecher naar een gemapte externe netwerkdisk die is aangesloten op de USB poort van een Envivo mediaspeler gaat erg traag.

Downloaden op de netwerkdisk gaat met 6 Mbit/sec. Newsleecher geeft steeds de melding dat hij moet pauseren om gegevens weg te schrijven op de HD.
Maar dezelfde HD aangesloten via de USB-poort op mijn laptop gaat het downloaden met 70 Mbit/sec.

Het kan dus niet aan de snelheid van de HD of USB liggen volgens mij.

Laptop en mediaspeler zijn bedraad verbonden met een Tp-link tl-wr1043nd router.
De netwerkkaart in mijn laptop is 10/100Mbit/sec.

Waarom gaat het downloaden naar een gemapte HD dan nog zo traag?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24
Waarschijnlijk is de usb controller/cpu van de player de bottleneck.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:35
Het uploaden **

probeer eens een bestand op je NAS te uploaden zonder newsleecher. Ik denk dat het even traag zal zijn ;) waarschijnlijk kan je NAS niet aan.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45

Nakebod

Nope.

USB schijf toevallig als NTFS geformateerd?
En de mediaspeler zal wel een embedded Linux versie hebben gok ik zomaar. An sich kan Linux prima overweg met NTFS, maar ik heb het ook meegemaakt met mijn Synology NAS dat het schrijven naar een NTFS USB schijf traag ging, wel sneller dan wat jij zegt. Toen ik hem geformateerd had naar Ext4 verdubbelde de schrijfsnelheid.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
hhoekstra schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:29:
Het uploaden **

probeer eens een bestand op je NAS te uploaden zonder newsleecher. Ik denk dat het even traag zal zijn ;) waarschijnlijk kan je NAS niet aan.
Als ik een bestand naar de netwerkschijf kopieer gaat dan altijd nog met 4MB/sec dat is ongeveer 32 Mbit/sec.

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Nakebod schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:31:
USB schijf toevallig als NTFS geformateerd?
En de mediaspeler zal wel een embedded Linux versie hebben gok ik zomaar. An sich kan Linux prima overweg met NTFS, maar ik heb het ook meegemaakt met mijn Synology NAS dat het schrijven naar een NTFS USB schijf traag ging, wel sneller dan wat jij zegt. Toen ik hem geformateerd had naar Ext4 verdubbelde de schrijfsnelheid.
Schijf is inderdaad NTFS. De mediaplayer is een Envivo PO-1059.

[ Voor 14% gewijzigd door razoon op 23-10-2011 13:39 ]

Verwijderd

razoon schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

Zal ik even controleren of hij NTFS is.
Omdat je dan de bottleneck dus niet gebruikt...

ow bah, je hebt een ninjaedit gedaan :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 13:39 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probleem is dat je met een file copy actie je maar 1 thread opent en dus kan de disk gewoon sequentieel wegschrijven.

Downloaden met newsleecher doe je vaak met meerdere threads dus meer schrijf acties tegelijk waardoor de controller en alle schakels er tussen tot aan de disk veel meer acties tegelijk moeten uitvoeren. Hierdoor heb je 1. meer processing power nodig en 2. moet je disk het ook aan kunnen om de koppen continu te kunnen wisselen om op een snelle manier te kunnen voldoen aan de schrijf requests.

Ik denk dat het daardoor niet erg snel gaat.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

direct op usb gaat het dus snel dus dat is logisch maar nu is de hd op je media speler aangesloten en pomp je dus via die media speler van af je pc naar die hd die aangsloten zit op de usb aansluiting van de mediaplayer en jij verwacht dus dat je dan nog top snelheid hebt ?

lijkt me logisch dat je aardig wat snel heid verliest daar want gaat via je netwerk aanlsuiting eerst naar de media player en die moet het doorgeven naar je usb hd die er op zit en denkd at over het algemeen de snelheid van media players in het lezen zit en niet wegschrijven van data want bij media players gaat het meer om lees snelheid dan schrijf snelheid.
dus denk dat dat de probleems is dat je mediaplayer niet gemaakt is voor om als tussen station te gebruiken om data weg te schrijven en je beter gewoon via usb die hd direct op je pc kan hebben als je download.
Pagina: 1