Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:59
Ik wil morgen een Scythe Mugen 2 Rev. B gaan bestellen, maar ik vraag me af of hij wel past.

Ik heb een Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 als MB en mijn geheugen is G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9Q-16GBXL

Alle vier de slots op mijn MB zijn dus bezet, en heb een kleine koelextensie, wat voor problemen schijnt te zorgen bij anderen.

Gaat dit passen?

EDIT een 2600k overigens, weet niet of dat verschil maakt (noobalert!).

[ Voor 9% gewijzigd door Muldert op 23-10-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:11
Als je kijkt op website van G.Skill dan kom je erachter dat je geheugen een hoogte heeft van 40mm. Op de website van Scythe staat dat de Scythe Mugen precies 40mm hoog is (ruimte onder koelblok). Kijken even op deze website.

Je geheugen zal dus niet onder het koelblok passen. Als je geheugen alleen onder de fan valt, dan zou je eventueel de fan een klein stukje omhoog kunnen duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Waar zie je dat staan bij Scythe dan? Want ik kijk nu voor de Mugen 3, wellicht is die iets hoger. Maar ik zie nergens de ruimte onder het koelbloek staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:11
Van de Mugen 3 kan ik helaas ook niet zo snel de precieze ruimte onder het koelblok vinden. De afmetingen van de Mugen 2 kan je vinden via de link die ik in m'n vorige bericht had gezet. Je kan gewoon even goed nameten op je moederbord of de die koeler over je geheugensloten valt. Eventueel zou je nog nieuw geheugen kunnen kopen dat lager is dan de Ripjaws die je nu hebt. Het feit dat je een 2600k hebt zal hier overigens niet uitmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
timmie78 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:10:
Als je kijkt op website van G.Skill dan kom je erachter dat je geheugen een hoogte heeft van 40mm. Op de website van Scythe staat dat de Scythe Mugen precies 40mm hoog is (ruimte onder koelblok). Kijken even op deze website.

Je geheugen zal dus niet onder het koelblok passen. Als je geheugen alleen onder de fan valt, dan zou je eventueel de fan een klein stukje omhoog kunnen duwen.
koeler komt natuurlijk op cpu te zitten wat het geheugen toch misschien genoeg ruimte kan geven, maar zeker weten hoe ik het niet

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Kan ik de fan van de Mugen 2 niet gewoon aan de andere kant monteren? Dan blaast hij direct (met 10cm speling) de exhaustfan in, maar dat is toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je kunt altijd nog de lamellen van de koeler iets omhoogduwen, dat heft amper nadelig effect op de koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Muldert schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:13:
Kan ik de fan van de Mugen 2 niet gewoon aan de andere kant monteren? Dan blaast hij direct (met 10cm speling) de exhaustfan in, maar dat is toch prima?
blazende fan is beter dan zuigende,, je kan de fan ietsjes omhoog monteren, mits dat kan met je sidepanel.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:06
Ik heb zelf een mugen 3 gekocht, en die bast wel met een setje van 8Gb, ik heb wel het slot gebruik dat het dichtst bij de cpu zit, je kan de fan namelijk wat omhoog/omlaag schuiven. ik kan evt een foto maken van de ruimte? dit is dus wel een mugen 3 maar aangezien ik niet denk dat je nog erg makkelijk aan een mugen 2 komt denk ik dat dit ook wel nuttige info is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Maar is het ook zo'n verhoogd setje RipJaws? (oid)

Ik zie inderdaad nu pas dat de Mugen 2 erg lastig te krijgen schijnt te zijn. Toch maar naar een Mugen 3, of nog iets anders, kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:21
Muldert schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:58:

EDIT een 2600k overigens, weet niet of dat verschil maakt (noobalert!).
Unlocked multiplier en betere intregrated gfx

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Mastermind-- schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:49:
[...]

Unlocked multiplier en betere intregrated gfx
Haha ja dat wist ik, maar ik wist het verschil niet in formaat, wellicht.
Pagina: 1