Toon posts:

Afspelen DivX wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Aangezien mijn vorige topic "hmmm aardig brak was," open ik hem maar opnieuw.
Voordat ik dit topic opende heb ik eerst de search geraadpleegd, maar vond niets wat mijn probleem kon verhelpen.
Het volgende is er aan de hand: gister heb ik een aantal film gedownload.
Waaronder de Perfect Storm.
Het bestand is 65.180 Kb groot.
Nu wilde ik hem afspelen in Windows Media Player, maar kreeg de foutmelding: Invalid Format. De film is een DiVx formaat. Dus, ik opzoek naar codecs. Na wat zoeken heb ik de volgende codec geïnstalleerd: DivX4a48, maar vervolgens doet de film het nog niet en niet ik dezelfde foutmelding.
Ik heb ook nog andere film gedownload, deze zijn echter veel groter en opgesplitst in twee delen, waarvan elk deel rond de 160 Mb zit. Nu is mijn vraag: moet ik eerst wat doen met die DiVx om hem aan de praat te krijgen? Die andere film die ongeveer 1,5 keer zo groot zijn doen het wel gewoon.
Ook heb ik al gekeken op http://www.vcdhelper.com/ maar tevergeefs.
Tijdens het typen van dit bericht kreeg ik een berichtje over icq, dat ik de "originele" divx codec versie 3.11 alfa moest opzoeken en installeren. dat is gelukt, na de installatie heb ik direct runmefirst.exe laten draaien. En hierna heb ik Windows Media Player gestart (versie 7), maar kreeg weer dezelfde foutmelding.

Vergeet ik nou nog iets of........??? :?

Alvast bedankt voor jullie reacties! *D

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:36

backupdevice

No Risk , Full Push

MP4Codec, Angelpotion codec geinstalleerd???

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:18

Rico

Wie dit leest is gek....

Die Perfect storm is niet compleet.
Je kunt een divx pas afspelen als je het hele bestand gedownload hebt.
Ik heb ook Perfect Storm en die is 2 hele cd's

Verwijderd

Die eerste film is idd niet compleet denk ik. Een film van 2 uur in een bestandje van 64 MB is wel erg klein.

je kan hem enetueel toch afspelen door hem eerst te repareren met Divfix hier af te halen: http://www.divx-digest.com/software/index.html

Daar staat ook het Angelpotion codec pakketje voor het geval dat het toch stiekum een SMR of een nAVI bestandje is..

Verwijderd

Het bestandje wat je gedownload hebt is de Alpha versie van OpenDivX. Waarschijnlijk is Perfect Storm gewoon ge-encodeerd met DivX 3.11.

Download deze hier! :)

En 65 mb is wel een zwaaaaar gecomprimeerde film...

Succes

Verwijderd

Tsja een divxje van 60 meg is wel klein, de meeste divxjes zitten zo rond de 700 meg idd. (of je moet goede kwaliteit hebben, dan is het 2 of 3 x zo groot).
Pagina: 1