• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 11:35
Ik heb een systeem gebouwd rond een Gigabyte GA-970A-UD3 moederbord.
Alles functioneert prima, bij apparaatbeheer bij de usb afdeling staat wel een melding van een unknown device.
Bij insteken van een usb stick gebeurde er helemaal niets, geen melding ofzo.
Een tweede Voyager usb stick reageerde ook niet, maar werd wel erg warm.
Inmiddels blijken beide sticks defect te zijn, kennelijk vernielt dit mobo usb sticks.
Bij de usb aansluitingen op de achterkant van de kast staat het woord "power".
Heeft dit iets te maken met een hogere spanning waar deze sticks niet tegen bestand zijn?
Ik heb uitgebreid rondgegoogled, maar kan niets vinden over soortgelijke kwesties.

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-02 06:52
Het zou niet fout mogen gaan, maar heb je de USB charging mogelijkheid van je moederbord uitgezet. Je moederbord heeft namelijk een feature om een iPad sneller te kunnen opladen.

De CSL/OT kroeg !

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 11:35
Dadona schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:49:
Het zou niet fout mogen gaan, maar heb je de USB charging mogelijkheid van je moederbord uitgezet. Je moederbord heeft namelijk een feature om een iPad sneller te kunnen opladen.
Kan je mij vertellen hoe die functie heet in het bios?

• Dadona
Bekijk deze pagina eens.

De CSL/OT kroeg !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De spanning blijft op die poorten hetzelfde, namelijk 5V. Alleen het vermogen ligt hoger.

Ik denk eerder dat er ergens korsluiting gemaakt wordt (of je voeding geeft zeer onstabiele spanningen af).

• Dadona
Daarom gaf ik al aan dat het niet fout zou mogen gaan. Ik weet alleen niet of er iets is dat ervoor kan zorgen dat de USB stick opeens de maximale stroomsterkte gaat trekken. Het zou een raar gebeuren zijn, maar het leek mij de eerste actie om in ieder geval te zien of het iets met de poort zelf te maken heeft. In ieder geval is het handig om de USB stick eens in een andere USB poort te plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dadona op 23-10-2011 15:37 ]

De CSL/OT kroeg !

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 17:16

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Als apparaatbeheer aangeeft dat er een onbekend apparaat is, lijkt me dat een USB hub te zijn die hij niet langer herkent. Dit zou kunnen komen door kortsluiting. Misschien heeft een stick er een eind uit gestoken en ben je er tegenaan gekomen waarbij de aansluiting beschadigd of zelfs afgebroken is. Met een visuele inspectie kun je dit snel controleren..

Afbeeldingslocatie: http://forum.lenovo.com/t5/image/serverpage/image-id/660iB84943387CA1D0CE/image-size/medium?v=mpbl-1

.. of misschien zitten een paar aansluitingen tegen elkaar aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.labrats.tv/images/usb_port_power_pins.jpg

Je moederbord heeft vast meer USB aansluitingen, dus probeer die te gaan gebruiken en plak deze af desnoods.

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-10-2011 07:19 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 13:38
Ik heb hetzelfde gehad door een FP header van USB verkeerd aan te sluiten.

USB stickie er in, werd warm en daarna zat er geen leven meer in.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• joostankersmid
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-01-2021
Ik heb hetzelfde meegemaakt bij de pc van mijn compagnon, sticks roken verbrand en deden niets meer. Bij de leverancier werd het op een defect moederbord afgegeven. Uiteindelijk heeft hij een nieuwe moederbord gekregen.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 14:50
Het lijkt erop dat ik dit ook heb. Ik heb exact hetzelfde moederbordje en steeds meer usb HDD's en usb sticks geven de fout dat ze eerst geformateerd moeten worden. Of de PC start niet verder op dan de Bios als de hdd's erin zitten.
Pagina: 1