Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Scripting] Bestanden printen met batch?

Pagina: 1
Acties:

• RicardoZ
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09-2020
Tweakers,

Ik heb een map met daarin circa. 50 PDF bestanden op volgorde, dat ziet er ongeveer als volgt uit:
2011-10-10 Factuur1.pdf
2011-10-15 Factuur2.pdf
2011-10-18 Factuur3.pdf
Etc...

Deze bestanden moeten echter om de zoveel tijd worden uitgeprint om vervolgens in een map geplaatst te worden, en het uitprinten is een hele opgave.
Selecteer ik alle bestanden, druk ik vervolgens op rechtermuisknop en afdrukken... gooit de printer de bestanden er in willekeurige volgorde uit.
Optie die dan over blijft is per bestand rechtermuisknop -> afdrukken...
Iets wat wel werkt, maar wat volgens mij veel sneller moet kunnen.

Ik ben er van in de veronderstelling dat dit met een batchbestand op te lossen is, een simpel batch bestandje bovenaan, genaamd -Print-.cmd, zal de uitkomt bieden, en ik ben me ervan bewust dat ik dan hoogstwaarschijnlijk een lijst moet maken als in:
code:
1
2
3
4
Print 2011-10-10 Factuur1.pdf
Print 2011-10-15 Factuur2.pdf
Print 2011-10-18 Factuur3.pdf
Etc...

Maar dat neem ik graag voor lief.

Overigens zal dit ook uitkomst kunnen bieden voor andere doeleindes binnen mijn organisatie (Waarbij ik circa. 4x per maand de zelfde PDF bestanden uitprint).

Ik hoor graag van jullie :)

Verwijderd

Met andere woorden,

"Hallo wil 1 van jullie uitzoeken of het kan wat ik wil en graag het scriptje even schrijven" :/

(zo komt het op mij over in ieder geval)

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-11 20:45
Ik heb zoiets wel eens gebruikt:
copy document.pdf > \\server\printername

Verwijderd

De printopdracht zelf weet ik niet, maar je hoeft iig geen lijst te maken

for %f in (*.pdf) do "print.exe" "%f"

• RicardoZ
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:08:
Met andere woorden,

"Hallo wil 1 van jullie uitzoeken of het kan wat ik wil en graag het scriptje even schrijven" :/

(zo komt het op mij over in ieder geval)
Dat is het hele insteek van dit forum toch? mensen helpen met iets waar ze zelf niet uit kunnen komen?
Ik vraag niemand wat uit te zoeken, dat heb ik zelf al gedaan, ware het niet dat mijn kennis niet ver genoeg gaat om zo'n script in elkaar te zetten, en dat mijn Google zoekresultaten mij ook niet verder (kunnen) helpen.
En of iemand daadwerkelijk het gaat uitzoeken of het gewoon simpelweg weet, daar ga ik niet over.

Ik hoop gewoon dat er iemand is die mij kan vertellen met welke commando ik dit uit kan printen, en hoe ik dit het beste kan doen, script maak ik uiteindelijk (uiteraard) zelf.
Voor een ander wellicht paar seconden werk (het typen van het bericht), en ik ben er hartstikke mee geholpen.

(Hoop niet dat elke nieuwkomer zo wordt ontvangen...)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Combineer de for loop van Nightspirit met het commando "AcroRd32.exe /h /p [filename]". Dan moet het wel lukken :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35
Niet getest, wel 2 seconden gegoogled:
code:
1
for %f in (*.pdf) do "AcroRd32.exe /N /T PdfFile PrinterName [ PrinterDriver [ PrinterPort ] ] %f"

<edit>
Damn, net te laat ;)
</edit>

[ Voor 11% gewijzigd door Archie_T op 23-10-2011 11:08 ]

Verwijderd

RicardoZ schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:51:
[...]

Dat is het hele insteek van dit forum toch? mensen helpen met iets waar ze zelf niet uit kunnen komen?
Ik vraag niemand wat uit te zoeken, dat heb ik zelf al gedaan, ware het niet dat mijn kennis niet ver genoeg gaat om zo'n script in elkaar te zetten, en dat mijn Google zoekresultaten mij ook niet verder (kunnen) helpen.
En of iemand daadwerkelijk het gaat uitzoeken of het gewoon simpelweg weet, daar ga ik niet over.
Dat je zelf al dingen geprobeerd hebt, dat je google al op zijn kop hebt gezet staat niet in je topicstart, vandaar dat het zo over kwam.
Vermeld zulke dingen dus even, ook omdat de mensen dan geen "oplossingen" hoeven/gaan aandragen die je al geprobeerd hebt.

Het algemeen beleid #quickstart ;)
Pagina: 1