Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop - zwart scherm na bios

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Probleem met de laptop van mijn vriendin, een HP DV7 3080. Na het bios scherm komt er een zwart scherm en verder niks. Windows 7 USB stick er in en recovery console starten. Bootrec /rebuildbcd geeft aan dat er geen Windows installatie gevonden kan worden. Zodra ik naar C: wil gaan krijg ik de foutmelding "The request could not be performed because of an I/O device error.
Diskpart ziet wel keurig de hardeschijf en de verschillende partities.

Wat zijn de vervolgstappen die ik nu kan nemen? Via Google vind ik veel tips die niet werken omdat /rebuildbcd niet werkt en ik ook niet naar de schijf toe kan via C:. Is het aan te raden de schijf eruit te trekken en alvast te kijken of een backup nog te maken is? Vraag me vooral af of de schijf defect is of dat er in de Windows installatie wat mis is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:34

Quad

Doof

Is een backup niet bedoelt om te voorkomen dat je belangrijke bestanden weg zijn als er wat gebeurt?
Nu heb je wat, en heb je de bestanden nodig :').
Maar wat je het beste kan doen, is om dmv een live CD (Hirens Boot), de HDD proberen te benaderen, bestanden naar een USB te zetten, en daarna checkdisk uit voeren (chkdsk C: /F).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Tja, dat had natuurlijk moeten gebeuren maar is niet gebeurt. Heb het vaak genoeg gezegd maar tja, nu niks meer aan te doen.
Zal morgen dan een backup trekken en daarna Chkdsk uitvoeren. Thnx voor het advies :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Data is er af gehaald via de linux versie van Hirin's Boot CD. Kon enkel de data partitie bereiken en niet de windows partitie, dan gaf hij een error. Nu chkdsk er over heen.

Edit: Chkdskgaat erg traag en krijg constant dezelfde error: Deleted corrupt attribute list entry with type code 48 in file *nummer*. Het nummer verschilt steeds maar wel type code 48. Hij is nu pas op 1 procent dus ik laat hem lekker door scannen. Hopelijk geen defecte hardeschijf en dat een nieuwe Windows installatie het probleem oplost.

[ Voor 49% gewijzigd door Tsurany op 23-10-2011 16:14 ]