Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372672

Topicstarter
Hi all,

Sorry voor de stomme vraag: maar ik krijg net een aanbod op mijn LCD scherm van 130 euro via Marktplaats (2e hands in zeer goede staat). Persoon in kwestie wilt graag morgenochtend al langskomen..

pricewatch: Samsung LE32A552

Ik denk dat het een goede prijs is maar misschien kan ik er makkelijk 200 euro voor vangen? Wat denken jullie?

Bedankt alvast..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 23-10-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 22:12
Alhoewel je topic niet aan de policy voldoet denk ik dat je moet gaan kijken naar vergelijkbare 32 inch televisies op Marktplaats of vergelijkbare sites. Ook zou ik naar nieuwprijzen kijken van vergelijkbare televisies en dan de prijs delen door 3 jaar, waarna je het maal 3 jaar min het aantal gebruikte maanden berekend. Dus als ..

Voorbeeld:
Nieuw prijs 300 euro / 36 euro = 8.33 * (36 - 12) = 200 euro.

Als laatste moet je ook nadenken wat je een reële prijs vind. Echter snap ik neit zo goed waarom je dat ding op Marktplaats hebt gezet, maar niet weet wat je ervoor moet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

200 euro voor zo'n oud ding? In de link die je post, zie je dat de eerste prijsvermelding april 2008 is. Wat bij dit soort producten erg van belang is, is hoelang die aangestaan heeft.

Een showroom TV zou ik dus nooit kopen als er 50 euro van de prijs af gaat. Zo'n ding staat (in de mediamarkt) 10 uur per dag, 6 dagen per week aan. Een model van vorig jaar, heeft dus al langer aangestaan dat een cosument zo'n ding in 3 jaar tijd aan heeft staan.

Ik zie een soortgelijke Samsung TV in de pricewatch, nieuw model uit 2011, voor 299,- euro.

Dus voor 100 euro meer, heb je iets veel beters. Met garantie. Denk dat je blij mag zijn met 50-75 euro.

Edit:
Jouw TV heeft enkel een analoge tuner, heb je een decoder nodig voor digitaal. Een nieuwe heeft analoog, DVB-C & DVB-T tuner, geen decoder nodig.
Jouw TV heeft 3x HDMI, die nieuwe heeft er 4, en nog veel meer aansluitingen.
Die nieuwe heeft ook 2x USB, jouwe niet. Die nieuwe heeft ook Gbit netwerk, jouwe niet.
Jouw TV verbruikt 180 watt, een nieuwe 55watt.

Al om al, dat van jouw is naar huidige standaarden en prijzen way te duur zelfs voor 130 euro.

[ Voor 27% gewijzigd door RaZ op 23-10-2011 01:03 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik was ook al blij met 120 euro maar als men al direct 130 euro biedt ga ik twijfelen aan mijzelf.. ben ik nou gek of de ander?

lol. Krijg gelijk alweer een bod van 150 euro...

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 23-10-2011 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 11:51
RaZ schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:58:
200 euro voor zo'n oud ding? In de link die je post, zie je dat de eerste prijsvermelding april 2008 is. Wat bij dit soort producten erg van belang is, is hoelang die aangestaan heeft.

Een showroom TV zou ik dus nooit kopen als er 50 euro van de prijs af gaat. Zo'n ding staat (in de mediamarkt) 10 uur per dag, 6 dagen per week aan. Een model van vorig jaar, heeft dus al langer aangestaan dat een cosument zo'n ding in 3 jaar tijd aan heeft staan.

Ik zie een soortgelijke Samsung TV in de pricewatch, nieuw model uit 2011, voor 299,- euro.

Dus voor 100 euro meer, heb je iets veel beters. Met garantie. Denk dat je blij mag zijn met 50-75 euro.
Tja, ding kan dan wel wat ouder zijn, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ie niets meer waard is. Kijk gewoon rond op Marktplaats. Een gemiddelde 32" LCD tv levert nog altijd 125-150 eur op, en zijn meestal slechts HD-ready.

Die van TS is full hd.... 150-200 eur is dan prima haalbaar op marktplaats...
Waarom voor 75 eur wegdoen als je er makkelijk t dubbele voor kunt krijgen.. Tenzij je direct m weg moet hebben begin ik altijd gewoon hoog en dan zie ik wel waar het eindigd...

Voor 50-75 eur wil ik ook wel een 32" full HD LCD tv ;)

Er staat er 1 op marktplaats, waar 275 op geboden is.... En ja, er zijn mensen genoeg die dat ook serieus menen. Als TS 'm ff laat staan krijgt ie er 200+ eur voor (durf ik bijna om te wedden)

Veel mensen kijken niet naar dingen als een pricewatch, aantal hdmi aansluitingen enz, en bieden/kopen gewoon, soms way-boven de dagwaarde. Aan jouw om te kiezen voor een lage prijs gebaseerd op jouw kennis, of gewoon 'wat-de-gek-geeft', en dus de euro's pakken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 23-10-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09
€200 vind ik ook beetje te veel van het goede hoor. Voor rond de €300 heb je zat Full HD-tv's die uit 2011 komen. Dan zou ik echt geen €200 betalen voor een tweedehands tv die al ruim 3 jaar oud is.

Het bod dat je hebt gekregen vind ik best aardig, misschien dat je met geluk €150 zou kunnen krijgen, maar ik denk dat je met €130 tevreden mag zijn.

De Samsung LE32D550 heb je voor €299, dat is de tv die jij hebt, maar dan drie (!) generaties nieuwer :P

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 23-10-2011 01:07 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke. ik denk dat 150 dan wel een goede deal is..

Voel me alleen niet op het gemak met die 2 bieders.. Beetje van die opgeschoten Turken/Marokkanen met grote praat die hem morgen willen komen ophalen. Misschien een beetje overdreven maar ze komen niet echt prettig over iig...

Bedankt zo ver :)

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 23-10-2011 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Voor jou wel, voor de koper een rip-off, maar dat is dan weer niet jouw probleem :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09
RaZ schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:13:
Voor jou wel, voor de koper een rip-off, maar dat is dan weer niet jouw probleem :P
Gelukkig ben jij de koper niet dan :P Maar zonder gekheid though, €150 is wel redelijk. Het is geen koopje, maar toch.

Paar maanden geleden hebben wij in de winkel nog meerdere showmodellen verkocht voor €150 per stuk en dat waren 26" Sony HD Ready tv's die letterlijk 4 jaar elke dag aan hebben gestaan en die vlogen eruit alsof het voor niks was. Kreeg je weliswaar van ons nog 3 maanden garantie, wat je bij tweedehands niet hebt, maar 3 maanden is ook niet veel natuurlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

alex3305 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:57:
Alhoewel je topic niet aan de policy voldoet...
En dat is dan ook de reden dat dit topic op slot gaat ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.