Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dubbele Program Files folder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ten einde raad maak ik hier een topic voor aan omdat ik nergens een soort gelijk iets kon vinden.
In het kort, ik heb twee Program Files folders onder D:\ . (En ik heb het hier niet over eentje met (x86) erachter.)
Nu denk ik dat dit gekomen is door een laatste installatie waar het pad misschien fout gespecificieerd is want de tweede folder heeft een extra spatie aan het eind. (Program Files_).

Het punt is dat deze extra folder exact dezelfde inhoud heeft, alle folders die de echte program files heeft, maar zodra je dan een map opent komt de foutmelding "D:\Program Files\Bethesda Softworks refers to a location that is unavailable. It could be on a hard drive on this computer, or on a network. Check to make sure that the disk is properly inserted, or that you are connected to the Internet or your network, and then try again. If it still cannot be located, the information might have been moved to a different location."

Deze 'extra' map heeft ook een grootte van 0 bytes. Ik kan hem niet verwijderen via gewone methoden (optie 'read-only' deactiveren helpt niet omdat hij dan zodra je hem toepast en oke klikt, weer aanvinkt van de originele map. Plus hij is 'in gebruik'.
Tot dusver heb ik een restore point geprobeerd wat niks uithaalde, alhoewel ik een oudere kan proberen.
Zeer zeer irritant probleem omdat ik wel eens de verkeerde aan klik in haast en het lijkt dat het ook spellen beïnvloed waardoor ze langer moeten laden (maar misschien is dit verbeelding).

Met vriendelijke groet en dank voor enige tijd en hulp.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
Verwijderen m.b.v. Linux live-cd? (En hopen dat het dan verder blijft werken.)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ipv verwijderen zou ik 't persoonlijk eerst hernoemen, in geval er dingen stuk gaan. Dat de map een spatie achter de naam heeft, vind ik zeer uitzonderlijk, daar omdat Windows dat niet toestaat. Maak zelf maar eens een bestand of map aan met als laatste teken een spatie. Probeer het dan weer te hernoemen en je zal zien dat er geen spatie achter te vinden is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:23
Kan je het ook niet verwijderen via Windows' eigen schijfopruimingsprogramma, gezien ik het vind klinken alsof bij de laatste herinstallatie nog wat dingen zijn blijven staan. Soms heb je dan ook "Windows", "Windows.old", etc.

Maar was het meteen al in het begin na de herinstallatie of nu net pas?

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 17:39
is dit niet te verhelpen dmv iets zoals http://lockhunter.com/?

anders zou ik toch aanraden om te kijken naar zoiets als een live cd, mocht dat niet werken draait er misschien wel iets van spyware oid op je pc

ik ben hier ook maar in het rond aan het gokken, het kan natuurlijk van alles zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Even om aan te tonen:
Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/1262/no1u.th.png
De eerste 'originele' folder - niks aan de hand geen extra spatie.
Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/2626/no2l.th.png
De tweede 'extra' folder die duidelijk een spatie op het eind heeft en volkomen waardeloos is.

Ik kan hem dus niet een andere naam geven omdat hij dus in gebruik is door andere programma's (zie lockhunter, handig programma daarentegen, not van gehoord, bedankt voor de tip.)

De tweede map stond er eerst niet, totdat ik een of ander spel installeerde waarna die extra map er stond als een exact kopie alleen was niks te openen behalve de map van dat ene spel dat geïnstalleerd was en deze ontbrak uit de originele program files folder.

Het lijkt mij zeer sterk dat het iets te maken heeft met een virus, adware of spyware omdat ik dat allang zou hebben gemerkt en mijn beveiliging zou in orde moeten zijn, maar niks is perfect natuurlijk.

Windows Disk Cleanup vind ook niks behalve wat loze bestandjes in de recycle bin :/

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik maar misschien eens een goede grote externe schijf van 1tb moet gaan zoeken om alle belangrijke dingen op te zetten en vervolgens m'n computer eens goed schoon te vegen. Het zal misschien ongepast zijn om daar ook hier over te beginnen, maar ik twijfel tussen drie mogelijkheden; de Lacie Quadra, de Eaget E906 (vanwege de goede encryptie, handig voor gevoelige data, maar bijna nergens te vinden), of de WD my passport essential, maar daar lees ik weer over dat die makkelijk de geest geeft of het kabeltje ervan.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-11 14:24

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:34:
De tweede map stond er eerst niet, totdat ik een of ander spel installeerde waarna die extra map er stond als een exact kopie alleen was niks te openen behalve de map van dat ene spel dat geïnstalleerd was en deze ontbrak uit de originele program files folder.
Ik denk dat dit je startpunt moet zijn, uitgaande van je foutmelding in de topicstart gok ik een spel van Bethesda Softworks? Was dat een legale versie? Heb je het spel al eens gedeinstalleerd om te kijken of die map ook weer verdwijnt?

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat dit je startpunt moet zijn, uitgaande van je foutmelding in de topicstart gok ik een spel van Bethesda Softworks? Was dat een legale versie? Heb je het spel al eens gedeinstalleerd om te kijken of die map ook weer verdwijnt?
Ah nee dat was een voorbeeld, omdat ik elke map kon proberen te openen in de 'plots extra onstane' program files maar dan kreeg ik die foutmelding (zoals een Bethesda map), maar ik kon één map openen namelijk die van Electronic Arts en daar een spel van. Ik heb ook meteen dat spel verwijderd. Nu kan ik geen enkele map openen zonder die foutmelding, maar de hele extra program files map, zoals te zien in de plaatjes is er nog steeds.
Pagina: 1