Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
hoi het volgende,

ik heb een lens te koop aangeboden o.a. via marktplaats. Er werd contact gelegd met een potentiële koper. Prijs afgesproken en uiteindelijk met elkaar gesproken op een centraal station.

Daar aangekomen heeft hij met zijn camera de lens even geprobeerd.
Na wat foto's schieten, en zelfs wat toestemming van een persoon die hij heeft meegenomen is hij overgegaan tot koop.
(terwijl hij de lens aan het proberen was, maakte hij ook foto's van de persoon die hij had meegenomen. Deze stond ong. een meter van hem vandaan. ik heb zelf helemaal niet naar de foto's gekeken of iets)

nu heeft hij mij gemaild dat de lens alleen van een afstand focused en niet van dichtbij. Hij vraagt hoe ik dit ga oplossen en dat hij anders zijn geld terug 'moet' (en ik de lens uiteraard ook terug).

nu ben ik mij dus van geen kwaad bewust en vind ik het best wel vervelend. Ik weet niet wat ik 'moet' doen.

mijn vraag is dus min of meer, hoe 'moet' ik zoiets oplossen en hoe zouden jullie dat zelf doen?

- De eerste optie die ik zelf voor ogen had is om hem op een vriendelijke manier duidelijk te maken dat ik hem de gelegenheid heb gegeven de lens te testen en dat hij vanaf het moment van de koop, de verantwoording/risico heeft overgenomen

- De tweede optie is om aan te bieden mee te helpen om (online) een oplossing te zoeken voor het euvel. Misschien is het probleem bijv. bekend en moeten de body en lens gekalibreerd worden (om maar wat te noemen)

- De derde optie is lens terugnemen, geld teruggeven. Maar eigenlijk zie ik dit niet als optie omdat ik toch wel achter de argumentatie van optie 1 sta. De enige reden die ik kan bedenken om het terug te nemen is als het aantoonbaar is dat ik de lens defect aan hem hebt verkocht. (Maar dat kan al niet meer?)

nog paar dingen:

- de lens is, voor zover ik weet, niet defect. Ik verwacht niet dat hij in die ene dag de lens defect heeft gemaakt, maar ik kan ook niet zondermeer aannemen.

- ik heb hem de gelegenheid gegeven de lens te testen en daarna is er besloten om tot koop over te gaan, dat zegt toch ook wat?

- ik moet nog reageren op zijn mail. (zal waarschijnlijk ook geadviseerd worden vanuit hier), maar afgaande op zijn toon 'moeten' en 'hoe ga je dit oplossen' 'ik ben er niet blij mee'. verwacht ik geen medewerking of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

aangezien hij de lens getest en in orde heeft bevonden lijkt het me niet dat hij aanspraak kan maken op een, voor zover deze al bestaat, recht op retour.

Tevens heeft hij dus, als hij gelijk heeft, niet voldoende voldaan aan zijn onderzoeksplicht, wat zwaar zal wegen.

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 23-10-2011 00:03 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

optie 1

De koper heeft netjes de gelegenheid gehad om die lens te testen en controleren, dus daar stopt het voor jou.
Als die persoon achteraf niet tevreden is dan is dat botweg gezegd zijn probleem. :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online
ja wel mee eens..., nu alleen nog bedenken hoe ik hem dat vriendelijk ga vertellen.

over dat 'gelijk' hebben van hem. Hij beschuldigt me niet expliciet ofzo. Het eerste wat in mij opkwam is: misschien is hij simpelweg een instelling of iets vergeten in zijn camera (5dm2, en het is denk ik een beginnend fotograaf)

Hij mocht overigens zelfs naar mijn huis komen om de lens te testen, maar hij kwam zelf met het voorstel om op het station af te spreken, min of meer ben ik nu wel blij daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:16

Quad

Doof

Optie 1, je hebt hem laten testen, goed bevonden, en mee laten nemen.
Op dat moment is de verantwoording gewoon voor die koper zelf, want wie weet heeft hij er iets mee gedaan?
Er is volgens mij ook in de voorwaarden van Marktplaats zelf dat kopen via MP op eigen risico is..?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:36

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Hou rekening met het feit dat sommige lenzen een grote 'minimale focus afstand' hebben. Zo heb ik een 70-300 lens die pas vanaf 1,5 meter afstand kan focussen. Alles dichterbij dan 1,5 meter zal ik nooit scherp op de foto krijgen met die lens, by design (afgezien van extension tubes dan).

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
- De eerste optie die ik zelf voor ogen had is om hem op een vriendelijke manier duidelijk te maken dat ik hem de gelegenheid heb gegeven de lens te testen en dat hij vanaf het moment van de koop, de verantwoording/risico heeft overgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

weebl

YARR!

Inderdaad, om wat voor lens gaat het? Elke lens heeft een minimale brandpunt-afstand. Volgens mij staat het er vaak zelfs op gedrukt (althans, bij Canon). Als je met een 70-200 een foto van 30cm afstand probeert te maken gaat dat niet lukken.

Ik krijg een beetje het idee dat we hier te maken hebben met een koper die wellicht niet helemaal weet waar ie mee bezig is en daardoor iets gekocht heeft wat niet aan z'n verwachtingen voldoet.

Oftewel: gewoon meedelen dat de lens in orde is en dat jij je aan je verplichtingen hebt voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online
@ dexterdee en weebl, de betreffende lens heeft een minimale focus afstand van 45cm. En ik schat dat de afstand tussen zijn proefpersoon en zijn lens ongeveer 50 a 60cm was bij het testen. Maarja het was buiten op straat en op een LCD scherm kan je het ook niet goed zien.

ik weet trouwens ook niet wat hij bedoelt met 'van dichtbij'. Maarja dat zou dus mijn 'probleem' niet moeten zijn.

ik vind het lastig omdat de kans er natuurlijk is dat ik hem onverwachts (of de 3e persoon die erbij was) op straat of ergens nog kan tegenkomen. En daar heb ik niet zo'n zin in. (deze kans is ontzettend klein, maar natuurlijk wel aanwezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

weebl

YARR!

randje schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:31:

ik weet trouwens ook niet wat hij bedoelt met 'van dichtbij'. Maarja dat zou dus mijn 'probleem' niet moeten zijn.
Daar heb je het dus.

Als ik een Kia Picanto 1.0L koop en vervolgens ga klagen bij de verkoper dat ie niet van 0-100 gaat in 5 seconden, wil dat nog niet zeggen dat ik gelijk heb.

Sommige mensen hebben nogal onrealistische verwachtingen bij de dingen die ze kopen. Inderdaad niet jouw probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 22:12
Inderdaad. Vraag hem ten eerste eens naar specifieke getallen. Van dichtbij is namelijk redelijk relatief. Als je meer weet zou ik die persoon gewoon proberen te helpen waar mogelijk, maar ik zou hem wel duidelijk maken dat de koop ongedaan maken er niet inzit. Dit aangezien hij de gelegenheid heeft gehad de lens uitvoerig te testen. Ik neem namelijk aan dat jij geen haast had.

Het gebeurt namelijk vaker dat personen zo naderhand nog iets van de prijs proberen iets af te halen. Dit gebeurt namelijk vooral met auto's, maar moet je gewoonweg niet op ingaan omdat het ook om oplichting is gegaan. En ook omdat de verkoop - althans daar ga ik vanuit - gewoon zuiver is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jammer dat de toon al gezet is door zijn mailtje, maar dat 'moet' je maar even negeren.

Wat dan nu van belang is, dat de onduidelijkheden, duidelijk worden. Vraag hem wat dichtbij is, en bij welke afstanden de focus wel of niet goed gaat.

Geen slapende honden wakker maken, met direct de specs te sturen, dan zal die namelijk altijd zeggen dat dichtbij bij hem 50+ cm is.

Als hij dan bevestigd dat het pas vanaf 50cm goed gaat. Stuur je hem een mail terug met de specs er bij (of een link naar de specs), en wens hem veel plezier met z'n aankoop, en dat je het niet terug neemt, omdat het product werkt zoals ie hoort te werken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Het kan zijn dat je een focus correctie moet doen op de lens, niet elke body kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik zou persoonlijk helemaal niks gaan verdedigen of over de specs praten (bakkeleien). Als koper ben je toch zelf verantwoordelijk voor hetgeen wat je koopt aan de verwachtingen voldoet? Hij heeft het zelfs uitgeprobeerd met zijn eigen toestel nota bene.

Achteraf de koop terugdraaien is dan ook echt nonsense en daar is ook geen enkel juridische grondslag voor. Ik zou hem gewoon een mail sturen dat je de lens werkend aan hem hebt verkocht en dat ie de kans heeft gekregen (en genomen) dit zelf te testen en dat daarmee wat jou betreft de kous af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sowieso moet je geen 70-300 aanschaffen als je close-ups wil maken, maar da's achteraf....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:26
wimmel_1 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:27:
Sowieso moet je geen 70-300 aanschaffen als je close-ups wil maken, maar da's achteraf....
Het waren maar voorbeelden hoor? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online
ebia schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:22:
Ik zou persoonlijk helemaal niks gaan verdedigen of over de specs praten (bakkeleien). Als koper ben je toch zelf verantwoordelijk voor hetgeen wat je koopt aan de verwachtingen voldoet? Hij heeft het zelfs uitgeprobeerd met zijn eigen toestel nota bene.

Achteraf de koop terugdraaien is dan ook echt nonsense en daar is ook geen enkel juridische grondslag voor. Ik zou hem gewoon een mail sturen dat je de lens werkend aan hem hebt verkocht en dat ie de kans heeft gekregen (en genomen) dit zelf te testen en dat daarmee wat jou betreft de kous af is.
je hebt wel gelijk vind ik, maar ik steek ook weer zo in elkaar dat ik wel graag wilt dat degene die iets van mij koopt tevreden is...misschien moet ik dat maar loslaten.

het is een 50mm 1.4 voor de nieuwsgierigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 20:38

Twarp

just grin...

Optie 1.

Koop die via een particulier verloopt. Als je niet met garantie verkoopt heeft hij weinig in te brengen. Bovendien heeft hij kunnen testen.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Misschien heeft hij gewoon het AF/MF schakelaartje op MF staan en staat die nu zo dat die vanaf (ik noem maar wat) 5 meter tot oneindig scherp is. :P
En inderdaad even navragen hoe dichtbij hij probeert te focussen. (en werkt het wel met manual focus? en wat geeft de afstandmeter aan op de lens? enz.. gewoon iemand zonder verstand dus)

Verder hoef je zoals gezegd niet veel te doen, hij heeft z'n onderzoeksplicht niet goed genoeg gedaan of hem anders binnen een dag kapot gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou je ook aanraden niet eens in te gaan op het technische probleem, maar gewoon hem wijzen op zijn eigen verantwoordelijkheid en dat je hem veel plezier wenst met de lens.

Zodra je je er mee gaat bemoeien, maak je het je eigen probleem en dat is het vanaf dat moment toch echt niet meer. Als je er weer op in gaat, geef je de andere persoon ook weer een reageer mogelijkheid en dat wil je uiteindelijk toch liever niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 11:28

SeatRider

Hips don't lie

randje schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:49:
je hebt wel gelijk vind ik, maar ik steek ook weer zo in elkaar dat ik wel graag wilt dat degene die iets van mij koopt tevreden is...misschien moet ik dat maar loslaten.
Als dat het geval is moet je gewoon de lens terugnemen, het geld teruggeven en dan is iedereen ook blij toch? Er is geen wettelijke dwang dat te doen, maar als jij zo beter met jezelf kunt leven is dat toch prima.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Tsja heel simpel, hij heeft 'm zelf getest inclusief redelijke closeup.

Ik kan je nu al vertellen dat er twee dingen aan de hand (kunnen) zijn. Mijn scenario's als ervaren fotograaf én lenzen koper/verkoper, inclusief 2dehands.

1) Lens is prima, verkoper test hem en ziet op normale afstanden 1+ meter / oneindig niets bijzonders op z'n kleine schermpje. Gaat naar huis, gaat hem beter testen en komt er achter dat ie back of frontfocus heeft, wat het meest op valt in close-medium range en wijd open. De lens doet het sowieso slecht op F1.4 (ik heb m' ook en je kan hem daar écht niet professioneel op gebruiken..veel onscherpte). Conclusie : Hij moet focuscorrectie doe en niet op F1.4 schieten.

2) Lens is prima, verkoper test hem, alles OK inclusief goed inzoomen op F1.4 portretje...geen front of back focus. Komt thuis, rommelt er mee, laat hem een keer stuiteren op de tafel en voila...focus is niet lekker meer. Mailed jou om verhaal te halen...

Nee, sorry, testen bij aankoop = verkocht, klaar. Er kunnen zoveel dingen misgaan NA de verkoop (backfocus, geen verstand hebben van lenzen (op F1.4 gebruiken en 't gek vinden dat ie onscherp is), of er verkeerd mee omgegaan waardoor hij nu fysieke schade heeft opgelopen intern). Komt nog bij dat de 50mm 1.4 in close up bereik sowieso slechte prestaties levert. T' is een lens die gemaakt is voor midden-lange afstanden, daar doet ie t' t beste...zo gebruik ik die van mij ook met veel plezier.

NIET TERUGNEMEN. Je kan hem wel aanbieden te helpen, en sample fotos van jezelf sturen op close up bereik om te laten zien. Uitleggen dat de lens op F1.4 niet scherp zal zijn (Geen enkele 50mm F1.4), en dat close-up niet z'n sterkste kant is. Dat is inherent aan het lensontwerp en géén fout van jouw specifieke lens.

Wens hem veel succes... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:32:
[...]

Als dat het geval is moet je gewoon de lens terugnemen, het geld teruggeven en dan is iedereen ook blij toch? Er is geen wettelijke dwang dat te doen, maar als jij zo beter met jezelf kunt leven is dat toch prima.
en het risico lopen om een product terug te nemen dat eerst prima was en nu defect? (wat voor mij niet tot moeilijk vast te stellen is). (scenario 2 van majic). Nee, zo sterk is dat gevoel ook weer niet.

@Majic, ik heb zelf geen materiaal, heb de lens icm een instapDSL gebruikt als kiekjescamera en dat is dan ook direct mijn 'ervaring' en 'kennis' mbt fotografie.

ik neigt te denken dat het een kwestie is van geen verstand hebben van fotografie/apparatuur (dat heb ik zelf ook niet).
het verhaal van back/frontfocus en het gebruik van f1.4 klinkt aannemelijk.Ook zojuist dit gelezen http://www.martijnsmeetsf...s-en-backfocus-problemen/

in ieder geval zal ik hem aanraden om contact op te nemen met de auteur van de site, misschien dat die kan vaststellen of het daadwerkelijk een backfocus probleem is. En dan aan hem de keus om het of zelf op te lossen (mbv. microadjustments op zn body) of te laten oplossen.

tot zover gaat mijn aftersale support.

ik zal hem bovenstaande link en de ervaring van majic meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
randje schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:23:
[...]
ik neigt te denken dat het een kwestie is van geen verstand hebben van fotografie/apparatuur (dat heb ik zelf ook niet).
het verhaal van back/frontfocus en het gebruik van f1.4 klinkt aannemelijk.Ook zojuist dit gelezen http://www.martijnsmeetsf...s-en-backfocus-problemen/

in ieder geval zal ik hem aanraden om contact op te nemen met de auteur van de site, misschien dat die kan vaststellen of het daadwerkelijk een backfocus probleem is. En dan aan hem de keus om het of zelf op te lossen (mbv. microadjustments op zn body) of te laten oplossen.
Maar nu ga je van zijn probleem jouw probleem maken.

Ik zou het gewoon wat zakelijker houden, zodat je ook niet dat bal teruggekaatst kunt krijgen.

"Beste koper. Jammer om te horen dat het product niet aan je verwachtingen voldoet. Zoals je misschien wel weet zijn dit type lenzen gewoon niet sterk bij close-ups, dat is nu eenmaal een technische eigenschap van de lens en geen defect. Ik heb de lens zonder defecten aan je verkocht en je hebt hem zelf kunnen testen. Daarom neem ik de lens dan ook niet terug."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-06 14:14
Naar mijn idee heel simpel. Marktplaats kent geen 'niet tevreden, geld terug'. Geld terug is alleen verplicht bij verborgen gebreken of verkopen met valse specificaties bijvoorbeeld.

Als hij van mening is dat de lens niet goed is, moet hij: 1) zich beter inlezen en verdiepen in lenzen 2) het bij een winkel moeten kopen waar je het kan proberen en/of terug kan brengen als het niet goed is.

Succes met de afwikkeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online
Ik heb hem in de tussentijd een mail gestuurd waarin staat dat ik het product niet terugneem om verschillende redenen (genoemd in dit topic).

En daarna heb ik hem gewezen op een aantal mogelijkheden die hij kan doorlopen om te achterhalen wat het probleem precies is (o.a. naar een winkel gaan met de lens om deze op een andere body te proberen). Ook de ervaring van majic heb ik erin opgenomen.

mocht er nog wat uitvloeien wat boeiend kan zijn voor het topic, zal ik het melden. Ik ben in ieder geval heel blij met jullie voorstellen/meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428313

Heb je nog een reactie terug gekregen of heeft de koper het gelaten voor wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:02
Heel verstandig, wie weet wat de koper er ondertussen mee uitgespookt heeft. Voor hetzelfde geld had hij een defect objectief en probeert jou dan de defecte terug te doen komen.

Particuliere koop is nu eenmaal 'garantie tot de deur'. Wanneer je al de moeite genomen hebt om het op een station te regelen (heel dapper imo) en hem de gelegenheid hebt geboden om het object te testen dan heb je de koper ruimschoots in de gelegenheid gesteld om toen&daar vast te stellen of het product aan zijn wensen voldoet.

Voldoet het niet dat kan de koper het ongetwijfeld voor dezelfde prijs wel weer kwijt op marktplaats...

edit: ah het was al een oud topic! Toch de juiste keuze gemaakt imo en tevens benieuwd of er nog een reactie van de koper gekomen is.

[ Voor 10% gewijzigd door coyote1980 op 31-10-2011 14:56 . Reden: hindsight ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat de lens met informatie over type en specificaties bij je advertentie vermeld stond? De koper komt na het testen tot een koopovereenkomst. Achteraf blijkt de lens toch niet te voldoen aan zijn verwachtingen. De koper had van te voren allerlei informatie kunnen vinden over jou specifieke lens en de plus en minpunten. De koper heeft bij het kopen je product als werkend bevonden en dat de lens achteraf niet voldoet aan zijn verwachtingen is volledig aan hem zelf te wijten.

Je zou uit behulpzaamheid met hem kunnen kijken of er nog iets aan te doen is. Het terugnemen van het product hoef je zeker niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

coyote1980 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:44:
Particuliere koop is nu eenmaal 'garantie tot de deur'.
Dat is niet waar, in tegenstelling tot wat men denkt. Als je een non-conform product verkoopt, dan kan je zeker wel aanspraak op retour maken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online
ah even een update:
ik heb geen reactie meer terug gehad na het sturen van de mail.

Ik ben 'stiekem' gaan kijken op zijn fotoblogsite (typisch hipster figuur, foto's van zijn outfits en schoenen, etc) en zag foto's die gemaakt zijn met de 50mm. (gezien het lage DOF effect geschoten op f/1.4). En er was ook een foto van het doosje van de lens geplaatst na zijn beklag en mijn reactie (om ermee te pronken? pure speculatie). Uiteindelijk maar de conclusie getrokken dat de lens het toch maar wel deed.

ik heb hem vorige week een mail gestuurd om te vragen wat het probleem precies was, maar ook daar geen reactie op.

case closed dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:49

Pixeltje

Woo-woohoo!

randje schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:11:
ah even een update:
ik heb geen reactie meer terug gehad na het sturen van de mail.

Ik ben 'stiekem' gaan kijken op zijn fotoblogsite (typisch hipster figuur, foto's van zijn outfits en schoenen, etc) en zag foto's die gemaakt zijn met de 50mm. (gezien het lage DOF effect geschoten op f/1.4). En er was ook een foto van het doosje van de lens geplaatst na zijn beklag en mijn reactie (om ermee te pronken? pure speculatie). Uiteindelijk maar de conclusie getrokken dat de lens het toch maar wel deed.

ik heb hem vorige week een mail gestuurd om te vragen wat het probleem precies was, maar ook daar geen reactie op.

case closed dus :)
Fijn dat het probleem is opgelost voor je :) Verbaas me wel een beetje dat de koper met een 5DmkII aan komt zetten en dan (kennelijk) niet weet dat lenzen een minimale brandpuntafstand hebben..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 22:12
Pixeltje schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:15:
[...]

Fijn dat het probleem is opgelost voor je :) Verbaas me wel een beetje dat de koper met een 5DmkII aan komt zetten en dan (kennelijk) niet weet dat lenzen een minimale brandpuntafstand hebben..
Zoiets heet een nieuwe hobby beginnen met het duurste wat je kan vinden, zonder kennis :+. Heb ik vaker mensen zien doen. Echter stoppen die er vaak na een paar maanden al mee, omdat het toch moeilijker was dan ze dachten >:).
Pagina: 1