• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Zo.. zijn we weer...

Heb nu al langer dan een halfjaar dit setje in bezit
P6t7 ws supercomputer
i7 990X
3x4GB ddr3
3x Ati 5870
bord, cpu, kaarten zijn watergekoeld.

Hij heeft een maand gedraaid met nog een gtx295 (folding), maar omdat t bord toen al maar 2 geheugenbanken pakte, hele zooi gedrained en losgeschroefd.
gtx ertussenuit, bord laten testen op de geheugenbank. Zelf een ander bord gekocht, cpu en mem op geprikt.
alle drie werken dus gewoon.

Laatst het hele zooitje in elkaar gezet.

1e boot ging prima, maar bleef mn cpu niet herkennen.. en hij liep weer met 8 ipv 12 gb en pakte maar 2 van de 3 kaarten (bleek er net naast te hangen. Kaarten kun je niet los per stuk erin zetten, zitten vast aan elkaar)
Toen kwam ik met het geweldige idee om de kaarten (omdat ik ruimte had) even een slot omhoog te gooien.
paste toch niet met de raidkaart... toen omlaag gegooid en sindsdien doet de pc niks meer.

CPU opnieuw in/uit de socket, geheugen 1 latje .. bord blijft dood.
Zonder geheugen bieptie om geheugen

met de trifire en een kaartje erbij geen beeld,

kaarten eruit (takkewerk om ze er weer in te frotten, geloof me) ook geen biep van leven..

Iemand een idee? :+
ik focus weer teveel op dezelfde dingen denk ik

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:25
Ik denk dat we meer info nodig hebben:

Merk en capaciteit voeding?
Merk, snelheid en instellingen van RAM
Laatste bios versie (990xe ondersteuning?)

• KaWaReZ
Heeft gedraaid met laatste bios versie (geflashed toen ik m net had)
Antec 1200 (heeft alles prima getrokken, met de 295 er ook bij)
corsair vengeance 1600's

niet ge oc'ed , alles op standaard instellingen
Eerst t spul weer laten draaien, dan pas klooien met instellingen zegmaar ;)
Maar dan moet t spul wel draaien.

Verwijderd

IK zou maar 1 ding weten, gooi die Asus troep weg en koop een gigabyte.
Het bord is gewoon totaal onbetrouwbaar

• KaWaReZ
Zodra de AMD octa's doen wat ze moeten doen gaat dit setje ook in de verkoop
probleem is dat ik een bord nodig heb met genoeg pcie's voor 3dubbelslots graka's en een pcie raidcontroller.

zodra er zo'n set is dan klap ik m zo over...

Probleem hier is dat dit bord ook een koelblok heeft en natuurlijk omdat er ook de nodige centen in zijn gaan zitten...

• KaWaReZ
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/6897/imag0823x.jpg

cpu en mem in een ander bordje geplaatst.. P6T7 Deluxe v2.
Iemand die een idee heeft wat dat brandende ledje betekent? :+ (memslot A1 , weet niet of dat voor mem is of iets anders)

staat nergens in een handleiding etc waar ik het terug kan vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door KaWaReZ op 23-10-2011 21:50 ]

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02 14:07
...LED checks key components (CPU, DRAM, VGA card, and HDD) in sequence during motherboard booting process. If an error is found, the LED next to the error device will continue lighting until the problem is solved....
Bron: http://azerty.nl/producte...-hd-audio-8-kanaals-.html

Betekent dus een fout bij de memory(slot). Weet niet of er leds per slot zitten? Daar zou het probleem iig moeten liggen.

• KaWaReZ
foto is van een p6t7 deluxe die ik nog heb liggen als testbord.. maarreh... ok, memslot.

nu de hamvraag.. memcontroller op de cpu of geheugenbankje..

zal de pc van t vrouwtje ff slopen om een geheugenbankje te pakken

Editje:

ander memplankje gebruikt, zelfde symptoom.
Denk dat de cpu is overleden.

grrrrr

[ Voor 18% gewijzigd door KaWaReZ op 23-10-2011 22:20 ]

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Dat het blauwe ledje brand is een prima teken, het geeft aan dat er niets mis is met het geheugen. Er van uitgaande dat het hetzelfde betekend als op mijn p6t deluxe v1.

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

1e boot ging prima, maar bleef mn cpu niet herkennen
Hoe weet je dat het je CPU was die niet goed gedetecteerd werd, ik dacht dat als dit gebeurde er totaal geen leven in het systeem zou komen. Weet je zeker dat de3 CPU goed geplaatst is en er voldoende contact met de koeler bestaat? Heb je gecontroleerd of de 990X herkend word door de BIOS van mobo's (ik neem aan dat dit niet het probleem is)? Ook moet je even voor het geheugen in de compatiblility lijst kijken want dit luistert zoals je mogelijk weet erg nauw. Ik had het probleem met de Asus X58 Sabertooth samen met 3x2GB OCZ 1600Mhz cas7 (Low Latentie) die ook maar 2 van de 3 modules herkende. Toen ik het set heb omgeruild voor een set DIMM's met normale timings was het probleem verholpen. Ook bij dit bord gaan er tijdens een succesvolle boot lampjes banden bij de CPU, HDD en MeM. Maar als er iets niet mee werkt blijft het lampje branden en start de boel verder niet op. De MeM-Ok functie (knopje op het bord) zorgt ervoor dat het systeem iig opstarte met 2 modules.

• KaWaReZ
Deze setup heeft een half jaar geleden gewoon gewerkt, alleen pakte hij maar 2 geheugenbanken.
Omdat ik 4 graka's had 3x 5870 en een gtx295 werd de loop wat verwarmd, zegmaar.
Die 295 was bedoeld voor folding en physx.. nu blijken physx berekeningen ook gewoon met ati kaarten gedaan te kunnen worden, dus die mag er uit.

bord opgestuurd om te kijken of het daaraan ligt, 295 eruit. (let er wel op dat hier serieuze tijd mee is gemoeid aangezien ik een nogal lange, ingewikkelde waterloop heb).

bord terug, cpu erin, kaarten erin, eerste run windows booten, maar met bios opstarten pakte die maar weer 2 bankjes en al had ik alles op default staan, hij gaf bij elke reset aan dat er een nieuwe cpu in zat (niet herkende zegmaar).

Twee van de 3 kaarten werden gepakt (bleek dat er eentje naast de slot zat, slordig, ik weet, maar zie eens 3 kaarten tegelijk erin te frotten met weinig beweegruimte etc :+ ). Kaarten goedgeprikt en toen was t verhaaltje uitgeblazen.

p6t7 als reservebord, daar deed ie t vorige keer gewoon goed in. Met alle 3 de banken......

Nu vertoont ie dezelfde resultaten als in mn eigen bord.

Ander geheugen (pc van t vrouwtje gekannibaliseerd), zelfde resultaat.
geen biep, geen teken van leven, niks.

CPU zou ik in de pc van t vrouwtje kunnen stoppen MAAR de cpu koeler die er in zit heeft op 3 punten dol schroefdraad... kans is groot dat die straks niet meer te monteren valt... (en die pc draait eindelijk lekker stabiel, wil daar dus absoluut niet meer mee knoeien)

[ Voor 8% gewijzigd door KaWaReZ op 24-10-2011 14:40 ]

• KaWaReZ
uiteindelijk toch pc van t vrouwtje opengeschroefd (heeft laatste bios).
cpu eringefrot.

bleef dood.

CPU weggebracht, we zien morgen wel wat de tech dienst van die zaak zegt...
denk dat t probleem straks gewoon (eindelijk) opgelost is... althans dat hoop ik..
zucht

edit: cpu is overleden.. zal ergens binnenkort wel een andere krijgen

[ Voor 11% gewijzigd door KaWaReZ op 26-10-2011 15:23 . Reden: update ]

• KaWaReZ
Zo....

Cpu is binnen,
Op t testbordje geprikt...... Niks

Bordje van t vrouwtje.... Geboot etc.. ok.
Eigen systeem.... Niks
Bord uitgebouwd, ori koelblok erop.... Niks.

Zucht. Iemand een idee? (Borden piepen ook niet zonder geheugen).
Of iemand in den haag of omstreken waar ik een 920 kan lenen? :+
Pagina: 1