Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11leon
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
Hallo,

Na een flinke speurtocht op dit forum en heel internet rest mij niks anders dan mijn specifieke situatie hier neer te leggen aangezien ik nergens een soortgelijke situatie kan vinden.
Ik heb een gtx 580 gekocht die een 6 en 8 pins voeding nodig heeft, nou komen er uit mijn voeding 2x 6+2 pci voedingskabels, maar die passen niet op de 6 en 8 pin van de kaart. Nu zitten er bij de kaart 2 verloopstekkers. Een om van 2 6pins een 8 pins te maken en een kabel om van 2 molex stekkers een 6pins te maken.

Allemaal best duidelijk, die 8 pins is dus met die eerste verloopstekker te creeren maar ik heb vanuit de voeding maar 1 kabel met daaraan 1 molex stekker en zo'n kleine (floppy) stekker. Ik lees her en der op internet dat het niet goed is om een molex te splitten en die vervolgens samen te voegen naar een 6pins voeding voor de gtx. Mijn vraag is nu, aangezien die floppy stekker niet gebruikt wordt, kan ik wel die kabel splitten om zodoende 2 aansluitingen te maken voor de verloopstekker van de kaart of niet?

Een andere optie zou zijn om een ongebruikte 4pins atx stekker met een verloop om te toveren naar de 2e benodigde molex?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 13:56

ötzi

eclecticus

Welke voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Inderdaad, welke voeding heb je?
Zonder te weten welke, gok ik erop dat de voeding onvoldoende vermogen heeft om die kaart te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:08

D4NG3R

kiwi

:)

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28

Die 2x 6+2 PEG connectoren zouden gewoon moeten passen... de 2 pinnetjes haal je eraf bij de 6 pins aansluiting en bij de andere laat je hem eraan zitten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Inderdaad, die stekkers passen gewoon en je hebt dus geen verloopjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11leon
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
Excuses voor het onvolledige bericht. Ik heb als de Silverstone Sugo SG07 gekocht en daar zit een 600w voeding bij. Deze zou, voor zover alle artikelen die ik erover heb kunnen vinden op internet, voldoende moeten zijn voor deze kaart. Ik ben dus een mini-computertje aan het bouwen.

Maargoed, ik heb nog eens naar de kabeltjes gekeken en het past inderdaad. Wat ik niet begrijp is dat de instructies bij de kaart zeggen dat je de bijgeleverde adapters moet gebruiken. Kan het zijn dat als ik de 2 pci connectors gebruik de kaart geen stroom genoeg krijgt en daarom die extra stroom van de molex wil hebben? Op die manier komt er namelijk 3x stroom binnen tov alleen de 2 pci connectors.

Als dat laatste het geval is blijft mijn vraag hetzelfde.
Pagina: 1