Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 23:13
Goedemiddag mede-tweakers,

Mijn ouders hebben sinds juni dit jaar een laptop van Acer, zodat ze beneden ook kunnen internetten. Met deze laptop hebben ze een Sitecom router gekocht, model WL342, maar op de laptop van mijn ouders valt het bereik om de haverklap weg. De laptop goot het netwerk continu eruit, staat dan een tijd op identificeren en springt dan weer aan.
Op mijn eigen laptop en telefoon heb ik dit probleem niet, dus het moet wel aan de laptop liggen. Maar ik kom er niet achter waar ik dit moet zoeken.

Ik heb al gezocht op het internet en heb de drivers geüpdate via de Acer website, maar dit had geen succes. Hiernaast vond ik een opmerking dat je bij de geavanceerde systeeminstellingen onder het kopje hardware de energiebesparing uit kon zetten voor de netwerkadapter, maar dit heeft ook niet geholpen.

Gebruikte onderdelen:
  • Laptop ouders: Acer Aspire 5742-384G32Mnkk
  • Wifi adapter: Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter
  • Router: Sitecom WL-342
  • Wifi ontvangst: Channel 6: 2437Mhz (-56 dBm) / WPA2
Ook al staat de laptop naast de router, wordt ik er nog vaak uit geschopt en moet 'ie opnieuw identificeren.
Kan ik hier thuis nog wat doen, of moet ik 'm onder garantie terugsturen naar Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Er is een kans dat de drivers op de Acer site ook verouderd zijn.
Je kunt beter even kijken op www.atheros.cz, daar staan doorgaans nieuwere op.

Verder zou je kunnen proberen om het draadloze kanaal te veranderen, bijvoorbeeld naar kanaal 1.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Gebeurd dit ook als je even een ander OS probeert? Een distro die je even vanaf een usb stick start of iets in die geest. Als het daar ook niet werkt is het waarschijnlijk een hardware probleem, als hij het daar wel doet zal het in Windows zitten. Dan zal je nog een schone installatie of iets dergelijks kunnen proberen.

Werkt deze laptop trouwens met extra software voor het draadloze netwerk of wordt er gewoon gebruik gemaakt van de Windows functies?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 23:13
Met een ander OS heb ik het nog niet geprobeerd, vooral omdat ik hier bar weinig verstand van heb ;)
Voor het gebruik van WiFi wordt er gewoon gebruik gemaakt van de interne WiFi antenne en Windows. Er is niet en extra pakket nodig om WiFi te kunnen ontvangen.

Qua kanaal heb ik al gekeken naar het best mogelijke voor dit huis, dat was kanaal 6.
Dit probleem heeft hij overigens al vanaf het begin, ik ben nu de driver van de Atheros website aan het installeren (inderdaad was die van de Acer website verouderd), maar ook deze versie blijft de fout houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Is er mogelijk nieuwe firmware voor de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:29

B4tman_DH

To the Bat.....

Heb ik ook gehad, drivers konden het ook niet winnen.

Ik heb toen maar een nieuwe wifi (inbouw) kaart gehaal van intel. Nooit meer problemen gehad 8)
Pagina: 1