Webshop starten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.732 views

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 10:02

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al tijden heb ik dit idee en aangezien ik nu een weekje vakantie heb besloot ik het verder te gaan onderzoeken. Ik had namelijk het idee om een webshop te beginnen die custom pc's aanbied die naadloos aansluiten op wat de klant wil. In plaats van de klanten honderd en één opties te geven, zou ik het liefste gewoon drie standaard modellen hebben: home & student, medium en een krachtpatser, dan kunnen klanten zelf nog aangeven wat ze daaraan willen aanpassen of niet. Mijn marges hoeven helemaal niet hoog te zijn, ik wil vooral ervaring opdoen hoe je een eigen zaak kunt runnen. Als leverancier leek mij Wave-computers wel oké, maar tips voor betere zijn altijd welkom.

Maar in tegenstelling tot vele anderen die hetzelfde of soortgelijke ideeën hebben heb ik een paar voordelen:
1. Mijn ouders beginnen ook al een webshop dus kan ik dingen als kvk en zo van hen gebruiken.
2. Ik kan als ik dat wil zo een mail laten rondsturen bij ons op school (ja, ik zit nog op school).
3. Ik heb wat geld opgespaard en dus kan ik via bijvoorbeeld novosite een webshop beginnen zonder schulden te krijgen.
4. Ik begrijp best goed hoe computers werken en hoe ze in elkaar zitten, dus dat komt wel goed.

Dus mijn vraag is natuurlijk: Wat vergeet ik en welke hints hebben jullie nog voor mij?

Alvast bedankt!

Tim

P.S. Ik heb oude topics al goed gebestudeerd.

Grillmeister

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat heb je aan meerwaarde boven andere webshops? Leuk plan, maar ik betwijfel of er erg veel vraag is naar je aanbod.
Op het punt van prijs wordt het lastig concurreren (flinterdunne marges, veel concurrentie) en op het gebied van service wordt het ook wat lastiger omdat je weinig mankracht hebt. Ook wordt het in huis hebben van een redelijke voorraad ook niet echt aangemoedigd door de forse prijsdalingen als gevolg van veroudering van computerhardware.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Al gedacht aan garantie regelingen e.d.?
Wat als een klant iets stuk maakt en jij moet het repareren?

En heb je wel voldoende vrije tijd hier voor? Zeker als het allemaal custom is, kan zoiets smerig veel tijd kosten.
Heb dingen wel vaker in de soep zien lopen wat dit betreft.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Ja, ik wil dus ook liever niet al te veel verkopen en een klant begrijpt het goed wanneer iets custom is, dat het pas wordt besteld bij de leverancier wanneer het is besteld door de klant. En ja ik heb al wel aan mankracht gedacht, veel kennissen die willen graag mee helpen (voor een fair-share), ook gewoon omdat ze het leuk vinden en om ervaring op te doen. Garantie kan nog wel een probleem vormen, maar daar moet wel iets op te vinden zijn.

Edit: Dat kwam er verkeerd uit, ik wil wel veel verkopen, maar niet meer dan ik aankan, dan geef ik gewoon aan op mijn site dat er een wachtrij is.

Edit 2: En zouden jullie bijvoorbeeld hier iets kopen: playus.nl die site is namelijk ook gemaakt met novosite

[ Voor 22% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 19:22 ]

Grillmeister

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:01
In dat geval zal het nooit levensvatbaar worden. Je kan jezelf niet veroorloven dat je klanten met een wachtrij presenteert. Ik zou als ik jou was kijken of er niet ergens een niche markt is waar je kan instappen want met de huidige concurrentie zal je denk ik niet veel verkopen.

edit: bij een site als playus zou ik nooit iets kopen. Ziet er erg onprofessioneel uit en tevens spreken de producten niet aan. Tip: zorg voor een thuiswinkel waarborg oid dit geeft namelijk wel vertrouwen.

[ Voor 27% gewijzigd door Groentenman op 22-10-2011 19:25 . Reden: Edit over playus ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Maar dat wil ik dus ook niet, het liefst maar één verkoop per week, max 2 en wanneer er een wachtrij is, dan is dat wel niet leuk voor de klanten, maar dat betekent wel dat ik goed verkoop voor wat ik wil verkopen en dat is niet erg.

Grillmeister

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De marges op hardware in webshops zijn dusdanig laag dat op de hardware in elk geval niets te verdienen is met dusdanig kleine aantallen. En het compleet zelf samenstellen en laten assembleren van een systeem kan ook al bij vrijwel alle grote webshops voor onder de 50 euro. Ik zie dus absoluut niet in hoe je hier wat mee kan verdienen, zeker niet als je rekening gaat houden met dingen als garantie en wet koop op afstand.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 22-10-2011 19:29 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Nou, bijvoorbeeld scholieren die voor 500€ een pc willen hebben met een redelijke cpu en grote harde schijf en voor de rest er helemaal geen verstand van hebben die vinden zoiets heel erg fijn is mijn ervaring

Grillmeister

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja maar die kunnen dat ook bij een grote webshop in elkaar laten zetten of kant en klaar kopen. Dus je moet jezelf de vraag stellen of jij dat goedkoper of beter kan doen op een manier dat je er zelf ook nog wat aan verdient. En ik denk dus dat het antwoord op die vraag 'nee' is ;)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:45

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:30:
Nou, bijvoorbeeld scholieren die voor 500€ een pc willen hebben met een redelijke cpu en grote harde schijf en voor de rest er helemaal geen verstand van hebben die vinden zoiets heel erg fijn is mijn ervaring
vragen ze het dan niet aan vriendje jan die alles weet?
ik snap het wel, je wil niet echt populair worden, maar een klein bedrijfje met wat vaste klanten, wat populair is in een groepje 'ja, moet je even op webshop.nl kijken, erg goed daar', enz

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23
kijk is bij de kamer van koophandel, daar veel tips, maak ook een ondernemersplan. Dan pas is een topic naar mijn idee een waardevol iets. No offence maar zoals het er nu uitziet is het niet meer dan een ideetje en niet een uitgewerkt plan wat zeker in de ict nodig is!

How are you doing?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
ja, maar blijkbaar kent bij ons in de omgeving niemand een jan die alles weet en daarom bied ik mijzelf aan voor de hele omgeving (internet)

Grillmeister

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
en het business plan komt er natuurlijk wel eerst, maar nu ben ik nog in de onderzoek-fase
en ik krijg in de loop van de week de xperia play, dus dan ben ik pas een echte zakenman

En ik heb M&O en dus zou het ook een goede oefening zijn, dus het is juist zonde om het niet te doen al komt er uiteindelijk geen echte webshop

[ Voor 61% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 19:43 ]

Grillmeister

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:30:
En dan bestel jij hem, stuur je hem op, proberen zij hem en... mwah nee vind ik toch niks, hier heb je 'm terug. En dan?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
no taking backsieh's! nee, dan zorg ik ervoor dat dit alleen mag wanneer het product kapot is door een fabrieksfout en niet door een slag met een hamer van de klant om het zo maar even te zeggen

Mensen accepteren algemene voorwaarden tegenwoordig zonder ook maar te lezen dat het voorwaarden zijn

Even offtopic: HP Proliant servers zijn drie keer niks, ze zijn dik (1), lawaaierig (2) en ze lopen vaak vast (3)

[ Voor 37% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 19:50 ]

Grillmeister

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:40:
ja, maar blijkbaar kent bij ons in de omgeving niemand een jan die alles weet en daarom bied ik mijzelf aan voor de hele omgeving (internet)
dan kun je beter in je directe omgeving naamsbekendheid krijgen. foldertjes in de bus gooien oid?

Dan zou ik ook niet een webshop starten met inschrijving kvk. Daar is weinig mee te verdienen en risico's zijn te groot, maar bijv tegen een vaste fee bij de bekende webshops pc's samenstellen na overleg met je klant en support bieden bij je klanten tegen een uurtarief? Dat zou dan een beter 'gat in de markt' zijn.

Verwijderd

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:46:
no taking backsieh's! nee, dan zorg ik ervoor dat dit alleen mag wanneer het product kapot is door een fabrieksfout en niet door een slag met een hamer van de klant om het zo maar even te zeggen

Mensen accepteren algemene voorwaarden tegenwoordig zonder ook maar te lezen dat het voorwaarden zijn
Je weet dat je te maken hebt met de wet koop op afstand? Je kunt niet zomaar algemene voorwaarden verzinnen.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Kun jij wel voor willen zorgen, maar dan ben je niet volgens de wet bezig. De wet "Koop op afstand" zegt namelijk dat een klant een op afstand (zoals via een webshop) gekocht artikel binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden mag terugsturen en dan z'n geld terug krijgt.

Ook zijn er allemaal bepalingen m.b.t. garantie waar jij (en niet je leveranciers) voor verantwoordelijk bent naar je klanten toe. Daar kom je echt niet onderuit met een paar "slimme" eigen voorwaarden, waarvan je dan hoopt dat mensen ze niet lezen :? Je wilt dus eigenlijk mensen gewoon besodemieteren?

[ Voor 17% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 22-10-2011 19:52 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Notehoutelade
  • Niet online

dat mag niet zomaar geloof ik.. men heeft toch het recht binnen zoveel dagen van de koop af te zien.. :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Als jij een PC verkoopt via de webshop heb je je te houden aan de wet koop op afstand. Dat gaat voor jouw voorwaarden.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
ja, maar ik bedoel wie bestelt er nou een pc custom legt er even 500 euros voor neer laat hem thuis installeren door de buurjongen voor een tientje en zegt dan ik wil mijn geld terug na een dag, want ik wil inderdaad meer gaan werken met folders in de buurt en buitenstaanders zo ver mogelijk weg houden

Ook zou ik inderdaad beter niet bij een grote leverancier klant kunnen gaan worden, maar gewoon bij een winkel zodat ik niet te maken heb met dingen als de kvk en zodat het uiteindelijk voor kleinere partijen goedkoper is.

[ Voor 29% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 19:53 ]

Grillmeister

• Notehoutelade
  • Niet online
misschien is dat ook de reden dat men je adviseert van dit plan af te zien zoals jij het wilt opzetten, en wellicht ook de reden dat veel kleine webwinkels ermee stoppen :)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Ja, maar dat is ook een goede reden om bij een winkel klant te worden zoals mycom of zo en niet bij een leverancier.

Want als zo iemand het niet eens is met je voorwaarden nooit meer klant wil zijn bij mij, dan ben ik daar alleen maar blij om, want ik hoef geen klanten die iets bestellen en dan toch weer hun geld terug willen omdat ze er toch niet goed over hadden nagedacht.

[ Voor 53% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 19:55 ]

Grillmeister

• Notehoutelade
  • Niet online
Maar even heel eerlijk: heb je zelf nog nooit iets gekocht waar je achteraf graag je geld voor terugkreeg? vast wel :)
en dat geeft verder ook niet, zulke dingen gebeuren. Wat je je moet realiseren is dat je geen zaak kunt beginnen en zonder de wet te willen volgen.. dat werkt niet

ga je dan de eerstvolgende keer zo'n klant weigeren omdat ie zijn eerdere bestelling had geannuleerd? :)

trouwensn, een beetje verplaatsen in je klant moet je wel doen. Da's ook een deel van je idee toch? pc's naar wens van de klant bouwen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Notehoutelade op 22-10-2011 19:59 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Notehoutelade schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:58:
Maar even heel eerlijk: heb je zelf nog nooit iets gekocht waar je achteraf graag je geld voor terugkreeg? vast wel :)
en dat geeft verder ook niet, zulke dingen gebeuren. Wat je je moet realiseren is dat je geen zaak kunt beginnen en zonder de wet te willen volgen.. dat werkt niet

trouwensn, een beetje verplaatsen in je klant moet je wel doen. Da's ook een deel van je idee toch? pc's naar wens van de klant bouwen ;)
Ja precies, maar ik heb nog nooit van mijn leven ook echt iets teruggestuurd en de winkel de schuld willen geven van mijn stomme aankoop. De mensen die dit wel doen zullen echt niet zelf al krijgen ze dan hun geld terug nog ooit iets bestellen bij zo'n winkel, dus de winkel heeft er eigenlijk geen last van als deze het de klant moeilijk maakt. Natuurlijk zou ik het dan ook gewoon kunnen terugsturen naar mijn winkel.

Dan heb ik weer voordeel van die wet van koop op afstand op mijn beurt, snap je.

[ Voor 4% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 20:02 ]

Grillmeister

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Het is heel simpel; jij gaat om geen manier concurrerend worden. Je kleine klantenbestand verlies je snel als je één keer "slechte" service levert ("ik doe niet aan terugnemen, lees de AV maar door ghehehe). Je prijzen zijn veels te hoog omdat je bij goedkope groothandels niet binnenkomt met zulke kleine afnames en zelf dus ook de hoofdprijs voor onderdelen betaalt en qua marketing leg je het dik af tegen de grote jongens.

Daarnaast heb je géén idee wat je aan het doen bent; knulletjes die wel wat willen helpen voor een "fair share"? Dat gaat homelles opleveren; je krijgt in privé ruzie en ze pakken je zakelijk; GoT stikt van dergelijke topics. Je weet niets van de markt waarin je wilt opereren en laat staan dat je iets weet over de geldende wet- en regelgeving.

Bij je ouders op hun KvK? Grapjas. Wat als jij iets verkeerd assembleert, deugt niet, toko fikt af en jij (de rechtspersoon van je ouders) wordt aansprakelijk gesteld. En los daarvan; heb je al gekeken hoe het zit met de belasting als je op één KvK twee ondernemingen drijft? Mág het wel?

Vergeet je idee. Leuk idee, maar niet realistisch.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:08

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:52:
ja, maar ik bedoel wie bestelt er nou een pc custom legt er even 500 euros voor neer laat hem thuis installeren door de buurjongen voor een tientje en zegt dan ik wil mijn geld terug na een dag,
Het maakt niet uit wie dat doet, het gaat erom dat ze het recht hebben om het te doen. Elke pc die jij verkoopt kan potentieel terugkomen en dat risico moet je incalculeren (en niet afdoen met "wie doet dat nou?").

Verder is het al redelijk gezegd door de rest denk ik. Je draait te weinig volume waardoor je duurder moet leveren dan de gevestigde orde die meer volume draait. Op het gebied van service kun je je niet echt onderscheiden, want je bent niet fulltime beschikbaar om problemen op te lossen (school 5 dagen per week). En je hebt te weinig kennis van zaken (KvK, wet kopen op afstand, algemene voorwaarden) om op dit moment sowieso iets levensvatbaars te starten.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Notehoutelade
  • Niet online
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:01:
[...]

Ja precies, maar ik heb nog nooit van mijn leven ook echt iets teruggestuurd en de winkel de schuld willen geven van mijn stomme aankoop. De mensen die dit wel doen zullen echt niet zelf al krijgen ze dan hun geld terug nog ooit iets bestellen bij zo'n winkel, dus de winkel heeft er eigenlijk geen last van als deze het de klant moeilijk maakt. Natuurlijk zou ik het dan ook gewoon kunnen terugsturen naar mijn winkel.
je bent een beetje onrealistisch. Niemand praat over de winkel de schuld geven. Het is niemands schuld.

als een toekomstige klant van jou zijn pc komt terugbrengen, wil dat niet zeggen dat hij jou de schuld geeft, er kunnen 100 andere redenen aan zitten. En als jij het geld teruggeeft, of elke andere willekeurige winkel dat bij zijn klanten doet, betekent niet automatisch dat die klanten niet alsnog terugkomen. Eerder het tegenovergestelde, want door een soepele manier met dit soort dingen omgaan, behoudt je misschien juist je klanten :)

Verwijderd

Je lijkt niet heel serieus over je webshop maar goed, als je al iets gaat beginnen (ik raad het niet aan, veeeels te veel concurrentie) focus je webshop dan op je eigen regio. Computershop-*stad/dorp* oid. Maar persoonlijk zou ik er niet eens aan beginnen want je gaat sowieso heel veel tijd en veel geld/moeite verliezen.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je bent allerlei manieren aan het bedenken om maar zo weinig mogelijk klanten te krijgen. Meestal werkt een bedrijf toch anders...

Zoals gezegd: vergeet het maar, dit gaat jou nooit lukken. Je wilt alleen maar makkelijke klanten die nooit garantie claimen. Die bestaan niet.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Nee, maar als je zelf bij een winkel klant bent, dan kun je zelf ook gebruik maken van al die wetten, dan ben je slechts de tussenpersoon die in jouw dorp voor de goede service buiten de 9-5u werkt, zodat je klanten ook thuis kunnen zijn en niet speciaal vrij moeten nemen.

Grillmeister

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:18

Bolletje

Moderator Harde Waren
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:06:
Nee, maar als je zelf bij een winkel klant bent, dan kun je zelf ook gebruik maken van al die wetten, dan ben je slechts de tussenpersoon die in jouw dorp voor de goede service buiten de 9-5u werkt, zodat je klanten ook thuis kunnen zijn en niet speciaal vrij moeten nemen.
Nee, want jij bent geen consument.

Derhalve dit:
Obiter dictum schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:01:
Vergeet je idee. Leuk idee, maar niet realistisch.

[ Voor 18% gewijzigd door Bolletje op 22-10-2011 20:07 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Ook help ik liever twintig mensen in mijn omgeving aan een goede computer die aan hun wensen voldoet en er niks op verdien (natuurlijk ook geen verlies), dan dat ik twee miljoen verdien en niemand merkbaar help

Grillmeister

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:30
Zoals hier al vaker is aangehaald, als je wilt concurreren met de huidige webshops (honderden tweakers.net reviews, allerhande keurmerken, bakken ervaring), met een marge van 0 tot 5%. Je kan het simpelweg al zien aan de pricewatch, er zit soms maar €0,02 tussen de 1e en 2e.

Zonder meerwaarde of zeer sterke focus kan ik je aanraden dit uit je hoofd te zetten.

Verwijderd

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:07:
Ook help ik liever twintig mensen in mijn omgeving aan een goede computer die aan hun wensen voldoet en er niks op verdien (natuurlijk ook geen verlies), dan dat ik twee miljoen verdien en niemand merkbaar help
Dan moet je geen webshop beginnen maar gewoon een kaartje bij de Albert Heijn ophangen

• Cybje
  • Laatst online: 09:11

Cybje

First Post!

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:40:
en ik krijg in de loop van de week de xperia play, dus dan ben ik pas een echte zakenman
Even offtopic: HP Proliant servers zijn drie keer niks, ze zijn dik (1), lawaaierig (2) en ze lopen vaak vast (3)
Ik vind dit niet echt bar intelligente uitspraken, voor een 'zakenman'.

Daarnaast, zo ongeveer iedereen in dit topic heeft gelijk. Alleen jij steekt je kop in het zand en bent jezelf constant aan het verdedigen, in plaats van echt wat met de opmerkingen te doen. Het is echt zeer onverantwoord als je met zo'n onrealistische kijk op de wereld een eigen zaak gaat starten.

Wat ruist er door het struikgewas

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Niemand kijkt naar kaartjes in de albert heijn

Grillmeister

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Ja, ik ga waarschijnlijk wel gewoon solliciteren bij een bestaande webwinkel, verdien ik tenminste wat met het bouwen van pc's en hoef ik niet giga veel moeite te doen.

Edit: Toevallig zoekt Zercom iemand voor assembly.

[ Voor 13% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 20:10 ]

Grillmeister

• jens17
  • Laatst online: 20:30
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:07:
20 mensen helpen x€5 winst. Tegen enige kosten (qua tijd). Mocht er iets stuk gaan, dan gaat men er al snel van uit dat jij wel garant staat. Ik vind het echt geen goed idee van je, sorry.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
jens17 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:10:
[...]

20 mensen helpen x€5 winst. Tegen enige kosten (qua tijd). Mocht er iets stuk gaan, dan gaat men er al snel van uit dat jij wel garant staat. Ik vind het echt geen goed idee van je, sorry.
Je bent niet de enige.

Grillmeister

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Zercom heeft een nieuwe look, veel beter dan de vorige die was über lelijk.

Grillmeister

• Notehoutelade
  • Niet online
heb gewoon spijt dat ik hier gereageerd hebt :P volgens mij is het topic gewoon een geintje van Apekont :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:10:
Ja, ik ga waarschijnlijk wel gewoon solliciteren bij een bestaande webwinkel, verdien ik tenminste wat met het bouwen van pc's en hoef ik niet giga veel moeite te doen.

Edit: Toevallig zoekt Zercom iemand voor assembly.
Maar je wilde juist mensen helpen met advies? Bij assembly sta je alleen maar in een kamer te schroeven en heb je 0,0 contact met klanten.

Is het niet leuker/handiger als je gewoon mensen zelf gaat adviseren/helpen. Even er vanuit gaande dat je enig verstand van zaken hebt. Bijvoorbeeld mensen helpen om de juiste pc uit te kiezen bij Dell, daarna te helpen met het installeren van hun e-mailsoftware etc. Dan help je mensen direct, je kunt er nog een leuke zakcent aan overhouden en je kunt het een beetje inplannen rond je school (bijvoorbeeld mensen in het weekend helpen).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Nee, maar ik wou gewoon kijken wat mijn mogelijkheden zijn, hier hebben ook heel veel anderen wat aan.

Grillmeister

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Gizz schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:15:
[...]

Maar je wilde juist mensen helpen met advies? Bij assembly sta je alleen maar in een kamer te schroeven en heb je 0,0 contact met klanten.

Is het niet leuker/handiger als je gewoon mensen zelf gaat adviseren/helpen. Even er vanuit gaande dat je enig verstand van zaken hebt. Bijvoorbeeld mensen helpen om de juiste pc uit te kiezen bij Dell, daarna te helpen met het installeren van hun e-mailsoftware etc. Dan help je mensen direct, je kunt er nog een leuke zakcent aan overhouden en je kunt het een beetje inplannen rond je school (bijvoorbeeld mensen in het weekend helpen).
Ja, klopt maar meestal bereik je mensen pas echt als je een webshop hebt die er professioneel uitziet en niet als jan de buurman langskomt met een zelf ingekleurde folder die zegt: ik help u met computerdingen

Grillmeister

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Misschien is het verstandig voor mij een webshop te beginnen die aangeeft alleen voor mensen uit mijn omgeving te zijn en die gebaseerd is niet op het verkopen van producten, maar van service. Dan kunnen mensen ook hun geld niet zomaar terugeisen. En dan natuurlijk ook veel reclame te maken in mijn omgeving d.m.v. folders en e-mails en mond-tot-mond reclame, etc.

En dan wanneer een paar mensen uit andere omgevingen hetzelfde idee hebben dat die dan hun 'filiaal' kunnen hebben, zodat het gebied van opereren steeds groter wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 20:20 ]

Grillmeister

• Cybje

Cybje

First Post!

Waar haal je al die zogenaamde feiten eigenlijk vandaan?

Ik denk serieus dat je nog beter als een 'jan de buurman' (?) kunt langskomen, dan dat je de zoveelste onpersoonlijke webshop gaat opstarten. Je komt er tegenwoordig niet makkelijk meer tussen, dus hoe professioneel je je webshop ook maakt, veel mensen gaan liever naar een vertrouwde webshop toe.

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

[off]
Kap eens met bumben, je schrijft 3 berichten achter elkaar!
Gebruik gewoon de edit knop!
[/off]

^ Post is hierboven!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Mijn plan is juist om mensen die geen 'vertrouwde webshops' hebben te bereiken, mensen die nieuw zijn in de wereld van het kopen van een pc of mensen die er gewoon altijd één bij Dixons ofzo kopen en nooit echt tevreden zijn.

Voor het bumpen, mijn oprechte 'oeps, mijn fout'

[ Voor 10% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 20:22 ]

Grillmeister

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:17:
[...]

Ja, klopt maar meestal bereik je mensen pas echt als je een webshop hebt die er professioneel uitziet en niet als jan de buurman langskomt met een zelf ingekleurde folder die zegt: ik help u met computerdingen
Want? Ik ken zat mensen die een leuke bijbaan hebben met mensen thuis helpen met hun pc. Zelf ook jaren gedaan. Levensvatbare webshops met het verkopen van 1 pc per week/maand? Die bestaan niet.
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:19:
Misschien is het verstandig voor mij een webshop te beginnen die aangeeft alleen voor mensen uit mijn omgeving te zijn en die gebaseerd is niet op het verkopen van producten, maar van service. Dan kunnen mensen ook hun geld niet zomaar terugeisen.
Je begint een winkel die om service draait en dan hoef je niet de wet na te leven? Right..

[ Voor 30% gewijzigd door Gizz op 22-10-2011 20:23 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:17
Veel succes met je webshop. Zo te lezen heb je alles goed doordacht!
Geef even een seintje als hij er is! :)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Gizz schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:21:
[...]

Want? Ik ken zat mensen die een leuke bijbaan hebben met mensen thuis helpen met hun pc. Zelf ook jaren gedaan. Levensvatbare webshops met het verkopen van 1 pc per week/maand? Die bestaan niet.
Ja, maar ik ken niet echt ook maar één iemand die dat doet.

Die iemand wil ik worden en wat is nou 10€ p/m voor een webshop?

[ Voor 8% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 20:23 ]

Grillmeister

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En wel veel succesvolle mensen met een webshop? Want als het jouw kennissenkring is die bepaalt of een project levensvatbaar is, dan ben ik wel benieuwd naar voorbeelden van goede webshops die nauwelijks iets verkopen :P
Die iemand wil ik worden en wat is nou 10€ p/m voor een webshop?
En een onderneming heeft als kosten alleen een website? Met een pc van €500 zitten die is teruggebracht en waar je geen andere klant voor kunt vinden kost geen geld? KvK is gratis? Alle tijd die erin gaat zitten is gratis? Boekhouding (twijfel of je dat zelf kunt) is gratis? Onderdelen voorschieten die kapot zijn en waarvan je niet weet of de garantie bij jouw leverancier goedgekeurd gaat worden is gratis?

Naja, ik stop maar met reageren want het is eigenlijk zonde dat ik er zo over nadenk terwijl je dat zelf ook niet doet :P

[ Voor 58% gewijzigd door Gizz op 22-10-2011 20:27 ]

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Not sure if troll

or seriously this dumb...

Het is gewoon niet te doen zoals jij het wilt. Begin al helemaal niet aan een webshop. Wat je kan doen is een online visitekaartje (site met contact gegevens + wat je levert) maken en voor de rest klein beginnen met wat reparaties en dergelijke.

Jij vergist je zwaar in hoe het allemaal werkt.

Macbook Pro 15" 

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Gizz schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:24:
En wel veel succesvolle mensen met een webshop? Want als het jouw kennissenkring is die bepaalt of een project levensvatbaar is, dan ben ik wel benieuwd naar voorbeelden van goede webshops die nauwelijks iets verkopen :P
Nou ja kennissenkring, eerder gewoon iedereen in mijn omgeving is mijn doelgroep.

En ja, ik was inderdaad meer van plan een soort van visite kaartje op internet te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 20:25 ]

Grillmeister

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:21:
Mijn plan is juist om mensen die geen 'vertrouwde webshops' hebben te bereiken, mensen die nieuw zijn in de wereld van het kopen van een pc of mensen die er gewoon altijd één bij Dixons ofzo kopen en nooit echt tevreden zijn.

Voor het bumpen, mijn oprechte 'oeps, mijn fout'
Mensen zijn gewoon nooit tevreden.
Als een computer traag wordt is het de schuld van Packard Bell en niet van de persoon die er achter zit.
Als dixons vervolgens een vergoeding vraagt om die pc te fixen is het:
"Belachelijk ik heb toch garantie?"

Nog een punt;
Heb je wel eens gekeken naar belastingen?
Inkomstenbelastingen
Omzetbelastingen

Daarbij komt dat jij niet zomaar je bedrijf juridisch bij je ouders kan onderbrengen imv faillisement.

[ Voor 13% gewijzigd door Strunkie op 22-10-2011 20:27 ]

^ Post is hierboven!

• Cybje

Cybje

First Post!

Waarom zouden mensen die totaal geen ervaring hebben met webshops, ineens bij jouw webshop gaan bestellen? De meeste van dat soort mensen vragen of iemand uit de kennissenkring wat een goede webshop is, of zullen zelf op onderzoek uitgaan en komen bijvoorbeeld op de shop survey uit van t.net of sites als kieskeurig.

Mensen gaan echt niet even bijvoorbeeld 500 euro of 1000 euro uitgeven in een willekeurige webshop, zelfs niet als het er professioneel uitziet. Daar moet je tegenwoordig echt veel meer moeite voor doen, want iedereen weet wel dat je niet zomaar elke site kunt vertrouwen.

Verwijderd

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:25:
[...]

Nou ja kennissenkring, eerder gewoon iedereen in mijn omgeving is mijn doelgroep.
Dan heb je niet heel veel aan een webshop, wie gaat er nou bij iemand uit zijn omgeving een computer online bestellen. Dan kan je beter wat foldertjes laten drukken (vistaprint = goedkoop) en bijvoorbeeld bij senioren cursussen / supermarkten etc neerleggen.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
kiwie2 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:25:
[...]

Mensen zijn gewoon nooit tevreden.
Als een computer traag wordt is het de schuld van Packard Bell en niet van de persoon die er achter zit.
Als dixons vervolgens een vergoeding vraagt om die pc te fixen is het:
"Belachelijk ik heb toch garantie?"
Dat zeg jij wel, maar let maar eens op hoeveel mensen niet letten op specs, maar gewoon verwachten dat een duurdere pc beter is dan een goedkopere, hoewel dit over het algemeen waar is zijn verkopers zo slim dat ze bijna alle klanten 'tricken'.

Grillmeister

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:36
lichte toevoeging wat ik hier ook nog niet heb gelezen ....
Ik persoonlijk zou zorgen dat ik wat professioneler oog, en dus ook niet te vinden ben op forums onder de naam "ape(N?!)kont..
Zeker als min of meer als je "alleen" zoiets start mensen zijn dan JUIST nieuwsgierig naar de mensen achter zo'n nieuwe shop.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Ik vind dat het forum nu al meer dan lang genoeg open is geweest, iedereen met mij eens?

Sorry voor de naam, maar ik wil overal dezelfde naam en apenkont was al bezet op psn of waar dan ook die naam ontstaan is.

[ Voor 42% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 20:30 ]

Grillmeister

• DexterDee
  • Laatst online: 18:56

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:28:
Ik vind dat het forum nu al meer dan lang genoeg open is geweest, iedereen met mij eens?
Nee, het shopping forum mag wat mij betreft nog wel even open blijven :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
DexterDee schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:30:
[...]

Nee, het shopping forum mag wat mij betreft nog wel even open blijven :)
Ik bedoelde natuurlijk dit topic.

Grillmeister

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
--- nvm

[ Voor 143% gewijzigd door Clementine op 22-10-2011 20:33 . Reden: moet ik niet in het openbaar doen ]

Macbook Pro 15" 

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:27:
[...]

Dat zeg jij wel, maar let maar eens op hoeveel mensen niet letten op specs, maar gewoon verwachten dat een duurdere pc beter is dan een goedkopere, hoewel dit over het algemeen waar is zijn verkopers zo slim dat ze bijna alle klanten 'tricken'.
Ik ken een paar oudere mensen die gewoon willen dat een computer werkt. Maak het uit dat een browser een uur bezig is om op te starten? In mijn ogen is dit project kansloos zet eens alles goed op papier en ga naar mensen toe die verstand hebben van ondernemen. Maak een winst/verlies schattingen. Ga eens kijken of er uberhaupt vraag is binnen jouw doelgroep. Kijk eens of er geen overselling is binnen jouw regio of dat jouw doelgroep al bedient wordt door een plaatselijke computerwinkel.

^ Post is hierboven!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:54:
Want als zo iemand het niet eens is met je voorwaarden nooit meer klant wil zijn bij mij, dan ben ik daar alleen maar blij om, want ik hoef geen klanten die iets bestellen en dan toch weer hun geld terug willen omdat ze er toch niet goed over hadden nagedacht.
Het leuke van de wet is dat ik, of ik het eens ben met je voorwaarden of niet, je voorwaarden kan accepteren zonder ze gelezen te hebben en me niks hoef aan te trekken van eventuele bepalingen die tegen de wet ingaan, zoals het zonder reden binnen 7 dagen ontbinden van de aankoop met volledige restitutie. Dat ga je altijd verliezen. Als je vasthoudt aan je voorwaarden krijg je ongetwijfeld een zaak aan je broek en die verlies je ook gewoon, met daarbovenop nog kosten voor je advocaat en de proceskosten van je klant. In kleine-startup-webshop-land: faillissement, zowel financieel als je reputatie. Als ZZP/eenmanszaak moet je daar nog eens persoonlijk garant voor staan ook.
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:52:
ja, maar ik bedoel wie bestelt er nou een pc custom legt er even 500 euros voor neer laat hem thuis installeren door de buurjongen voor een tientje en zegt dan ik wil mijn geld terug na een dag, want ik wil inderdaad meer gaan werken met folders in de buurt en buitenstaanders zo ver mogelijk weg houden
Je zei het zelf in je vorige reactie al, de persoon die denkt van "wow, een computer die naadloos aansluit bij mij! Dat moet ik hebben!", direct bestelt en in de dagen tussen het bestellen, leveren en 7 dagen erna besluit van "eigenlijk had ik hem niet zo hard nodig" of "ik had liever X gekocht" of "ik wil een webshop klieren". De eerste twee redenen komen vaker voor dan de laatste trouwens.
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:01:
[...]Natuurlijk zou ik het dan ook gewoon kunnen terugsturen naar mijn winkel.

Dan heb ik weer voordeel van die wet van koop op afstand op mijn beurt, snap je.
...en wet koop of afstand is alleen voor consumenten, zakelijk werkt dat niet zo en blijf je zelf met die computer zitten. Ik heb zo eens een splinternieuwe UPS overgenomen van iemand voor de kwart van de prijs aangezien hij hem zakelijk per ongeluk dubbel besteld had.
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:09:
Niemand kijkt naar kaartjes in de albert heijn
Daar vergis je je ook grondig in. JIJ kijkt niet naar die kaartjes, veel mensen doen dat wel. Zou je eens moeten doen, zitten vaak interessante dingen tussen.
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:19:
Misschien is het verstandig voor mij een webshop te beginnen die aangeeft alleen voor mensen uit mijn omgeving te zijn en die gebaseerd is niet op het verkopen van producten, maar van service. Dan kunnen mensen ook hun geld niet zomaar terugeisen. En dan natuurlijk ook veel reclame te maken in mijn omgeving d.m.v. folders en e-mails en mond-tot-mond reclame, etc.

En dan wanneer een paar mensen uit andere omgevingen hetzelfde idee hebben dat die dan hun 'filiaal' kunnen hebben, zodat het gebied van opereren steeds groter wordt.
Diensten vallen ook onder wet koop op afstand en eventueel (wet op de) colportage, afhankelijk van hoe je ze aanbiedt. Op het moment dat een dienst geleverd is zijn die wetten niet (zomaar) meer bruikbaar maar als je dienst alsnog uit een computer bestaat gaat die vlieger lekker niet op. Ik weet niet precies wat je van plan bent maar let dus op.
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:21:
Ik denk dat dat vooral komt doordat men het liefst voor nul euro de beste computer heeft en/of doordat ze "liever die ene duurdere" hadden maar daar geen geld voor hadden. Hoe nobel je idee ook is, daar ga je geen verandering in brengen.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
kiwie2 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:31:
[...]

Ik ken een paar oudere mensen die gewoon willen dat een computer werkt. Maak het uit dat een browser een uur bezig is om op te starten? In mijn ogen is dit project kansloos zet eens alles goed op papier en ga naar mensen toe die verstand hebben van ondernemen. Maak een winst/verlies schattingen. Ga eens kijken of er uberhaupt vraag is binnen jouw doelgroep. Kijk eens of er geen overselling is binnen jouw regio of dat jouw doelgroep al bedient wordt door een plaatselijke computerwinkel.
Nee, er zijn juist helemaal geen computerwinkels in de omgeving die losse onderdelen/custom pc's verkopen.

Grillmeister

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:20
;(

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Oh, ik weet trouwens niet hoe oud je bent maar je zou ook even moeten nagaan of je handelingsbekwaam bent (volgens de wet) anders als je minderjarig bent heb je handlichting nodig. zo, even een paar zoektermen rondgestrooid :)

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 22-10-2011 20:37 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
DataGhost schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:32:
[...]

[...]

Het leuke van de wet is dat ik, of ik het eens ben met je voorwaarden of niet, je voorwaarden kan accepteren zonder ze gelezen te hebben en me niks hoef aan te trekken van eventuele bepalingen die tegen de wet ingaan, zoals het zonder reden binnen 7 dagen ontbinden van de aankoop met volledige restitutie. Dat ga je altijd verliezen. Als je vasthoudt aan je voorwaarden krijg je ongetwijfeld een zaak aan je broek en die verlies je ook gewoon, met daarbovenop nog kosten voor je advocaat en de proceskosten van je klant. In kleine-startup-webshop-land: faillissement, zowel financieel als je reputatie. Als ZZP/eenmanszaak moet je daar nog eens persoonlijk garant voor staan ook.

[...]

Je zei het zelf in je vorige reactie al, de persoon die denkt van "wow, een computer die naadloos aansluit bij mij! Dat moet ik hebben!", direct bestelt en in de dagen tussen het bestellen, leveren en 7 dagen erna besluit van "eigenlijk had ik hem niet zo hard nodig" of "ik had liever X gekocht" of "ik wil een webshop klieren". De eerste twee redenen komen vaker voor dan de laatste trouwens.

[...]

...en wet koop of afstand is alleen voor consumenten, zakelijk werkt dat niet zo en blijf je zelf met die computer zitten. Ik heb zo eens een splinternieuwe UPS overgenomen van iemand voor de kwart van de prijs aangezien hij hem zakelijk per ongeluk dubbel besteld had.

[...]

Daar vergis je je ook grondig in. JIJ kijkt niet naar die kaartjes, veel mensen doen dat wel. Zou je eens moeten doen, zitten vaak interessante dingen tussen.

[...]

Diensten vallen ook onder wet koop op afstand en eventueel (wet op de) colportage, afhankelijk van hoe je ze aanbiedt. Op het moment dat een dienst geleverd is zijn die wetten niet (zomaar) meer bruikbaar maar als je dienst alsnog uit een computer bestaat gaat die vlieger lekker niet op. Ik weet niet precies wat je van plan bent maar let dus op.

[...]

Ik denk dat dat vooral komt doordat men het liefst voor nul euro de beste computer heeft en/of doordat ze "liever die ene duurdere" hadden maar daar geen geld voor hadden. Hoe nobel je idee ook is, daar ga je geen verandering in brengen.
Even serieus: Lees jij de kaartjes bij de Albert Heijn iedere week? (ik probeer je niet te trollen ofzo, dit wil ik serieus weten)

Ik verdien BTW geld met het maken van YouTube video's zou ik er wat aan hebben om een kaartje met de link van mijn kanaal met de albert heijn neer te hangen of bereik ik dan absoluut niet het goede publiek?

[ Voor 4% gewijzigd door RoofTurkey op 22-10-2011 20:38 ]

Grillmeister

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:35:
[...]

Even serieus: Lees jij de kaartjes bij de Albert Heijn iedere week? (ik probeer je niet te trollen ofzo, dit wil ik serieus weten)
Niet iedere week maar soms. Weet je hoeveel mensen er bij de Albert Heijn komen? Als 10% daarvan soms kaartjes leest en 1% vaak zijn dat nog steeds heel veel mensen. Vergeet de wet van de grote getallen niet!
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:35:
[...]
Ik verdien BTW geld met het maken van YouTube video's zou ik er wat aan hebben om een kaartje met de link van mijn kanaal met de albert heijn neer te hangen of bereik ik dan absoluut niet het goede publiek?
Maar één manier om achter te komen, toch? Ik heb er zelf nooit een opgehangen maar volgens mij zijn ze of gratis of goedkoop genoeg om er geen buil aan te vallen (anders hing bijna niemand kaartjes op en zou er bij gebrek aan aanbod niemand kijken)

[ Voor 42% gewijzigd door DataGhost op 22-10-2011 20:41 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
DataGhost schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:38:
[...]

Niet iedere week maar soms. Weet je hoeveel mensen er bij de Albert Heijn komen? Als 10% daarvan soms kaartjes leest en 1% vaak zijn dat nog steeds heel veel mensen. Vergeet de wet van de grote getallen niet!
Even gegoogled en er is wel een wet, maar die zegt helemaal niets volgens mij over dit soort dingen, eerder over kansberekening.

Grillmeister

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Maar niemand lijkt mij serieus te nemen, dus ik ga maar gewoon niets meer zeggen voordat ik gebanned wordt omdat ik 'domme' vragen stel.

Grillmeister

Verwijderd

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:40:
[...]

Even gegoogled en er is wel een wet, maar die zegt helemaal niets volgens mij over dit soort dingen, eerder over kansberekening.
:{

• Notehoutelade
  • Niet online
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:40:
[...]

tja.. wat moet je daar nu op zeggen.. die 'wet' moet je dan ook niet te letterlijk opvatten... ;)
het gaat er niet per se om dat je domme vragen stelt. Je lijkt echter weinig te doen met de reacties die je krijgt en reageert er niet echt serieus op. Wat verwacht je dan van je mede tweakers.

[ Voor 21% gewijzigd door Notehoutelade op 22-10-2011 20:44 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
de perfecte afsluiter van mijn giga faal (zo lijkt iedereen er tenminste over te denken): YouTube: Linkin Park - In The End (Video) luister en kijk en accepteer het

Grillmeister

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:45:
de perfecte afsluiter van mijn giga faal (zo lijkt iedereen er tenminste over te denken): YouTube: Linkin Park - In The End (Video) luister en kijk en accepteer het
Je neemt je eigen niet serieus in je eigen topic.
Vervolgens moeten wij jouw serieus nemen ? 8)7

^ Post is hierboven!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Nou nee, het is geen gigafaal, het is een onbezonnen idee van een ambitieus broekie die zin heeft in ondernemen. Hou dat vast zou ik zo zeggen, die hebben we altijd nodig.

Je hebt alleen nog de leeftijd waarop je bepaalde gevolgen nog niet overziet. Dat is geen probleem, het feit dat je erover nadenkt geeft aan dat je wat dat betreft qua ontwikkeling verder bent dan leeftijdsgenoten. De tijd is er alleen nog niet rijp voor.

Begin klein. Help her en der eens. Vergeet alleen het idee van een webshop, het is gewoon onrealistisch op deze manier. Dat doet niets af aan dat ik je mentaliteit op prijs stel, en wellicht schop je het nog eens ver op deze manier!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• LED-Maniak
  • Nu online
Maatwerk valt toch helemaal niet onder de wet kopen op afstand :? Hier is een speciale uitzondering voor..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• 3dfx
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:49:
Maatwerk valt toch helemaal niet onder de wet kopen op afstand :? Hier is een speciale uitzondering voor..
Klopt, maar geldt voor keukens en maatpakken, niet voor pc's, omdat die onderdelen weer (in principe) los verkocht danwel in andere pc hergebruikt kunnen worden.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:18

Bolletje

Moderator Harde Waren
Custom PC's zijn geen maatwerk. Ze bestaan uit componenten die los weer verkoopbaar zijn.

// Spuit elf :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, maar een PCtje bij elkaar duwen van standaard onderdelen is nog steeds een 'standaard' product. Dus die kunnen nog steeds geretourneerd worden. Zeker als hij gewoon 3 configs aanbiedt op de site is daar echt geen maatwerk aan.

• LED-Maniak
  • Nu online
Aha oke, weer wat geleerd :)

Ik las: "zaken die zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper". TS zal dus aannemelijk moeten maken dat de producten die hij maakt 'custom' zijn waardoor hij hier 'onderuit' kan komen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:04
als je nou daar in tegen zelf bv computer kasten zou produceren op bestelling dan is het wel maatwerk ;)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12-2025
Apekont1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:32:
[...]

Nee, er zijn juist helemaal geen computerwinkels in de omgeving die losse onderdelen/custom pc's verkopen.
Je hebt het eventueel over werken bij zercom. Dus ik neem aan dat je regio eindhoven bedoelt. Dan is deze reply natuurlijk wel een grote fail.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 22:06
Bolletje92 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:51:
[...]

Custom PC's zijn geen maatwerk. Ze bestaan uit componenten die los weer verkoopbaar zijn.

// Spuit elf :P
Is laatst in een ander topic ook al ter sprake gekomen. De webshop wilde daarin niet afwijken van hun voorwaarden, dat het een custom product was. Uiteindelijk heeft de koper dat geaccepteerd en de voorwaarden 'afgekocht'. Ik kan het zo niet terugvinden, maar misschien even bekijken?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:09

Wildfire

Joy to the world!

pacificocean schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:18:
[...]

Je hebt het eventueel over werken bij zercom. Dus ik neem aan dat je regio eindhoven bedoelt. Dan is deze reply natuurlijk wel een grote fail.
Inderdaad. De regio Eindhoven heeft meer dan genoeg shops (zowel fysiek als on-line) waar PC's uit onderdelen samengesteld kunnen worden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:49:
[...]

Kun jij wel voor willen zorgen, maar dan ben je niet volgens de wet bezig. De wet "Koop op afstand" zegt namelijk dat een klant een op afstand (zoals via een webshop) gekocht artikel binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden mag terugsturen en dan z'n geld terug krijgt.
Is veranderd naar 14 dagen geloof ik.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12-2025
Alexxxxxxxxxx schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:47:
[...]

Is veranderd naar 14 dagen geloof ik.
Geloven doe je in de kerk. >:) Heeft ook niemand wat aan dat jij je geloof hier ventileerd. Gewoon ff checken. http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html 7 dagen dus.

[ Voor 13% gewijzigd door pacificocean op 23-10-2011 00:08 ]

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Wat een ongelofelijke tijdsverspilling van menigeen hier. Deze jongeman heeft een onrealistisch idee en heeft dat ondertussen gehoord. Helaas heeft hij een plan en wil hij er eigenlijk niet vanaf zien.

Eerlijk? Wat voor reacties had je verwacht?

See you in another life, brother.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

pacificocean schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:03:
[...]

Geloven doe je in de kerk. >:) Heeft ook niemand wat aan dat jij je geloof hier ventileerd. Gewoon ff checken. http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html 7 dagen dus.
Als je het dan ook gelijk goed checkt.. Het zijn 7 werkdagen, dat is een minimaal verschil van 2 dagen, kan zelfs ook maar zijn als bijvoorbeeld kerst na het weekend valt. Dat zijn namelijk geen werkdagen ;)

Maargoed, Europa heeft besloten dat de 7 werkdagen 14 dagen gaat worden.

Zie ook: nieuws: Europese internetconsument krijgt veertien dagen bedenktijd

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Goed... Ik zal deze dan maar op slot zetten, gezien het niet echt meer gaat over waar het over begon, en er weinig kan is dat dat wel weer op serieuze wijze gaat gebeuren.

TS, dat mensen je vertellen dat het een slecht idee is, en wijzen op zaken als wetgeving is misschien hard, maar welzeker om te proberen te voorkomen dat je jezelf in de nesten werkt. Je kan niet 'even' beginnen met zoiets. Laat staan in dit segment. (Voor wat info over rechten en plichten voor webwinkels, zie ook hier: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie)

Voor de rest snap ik wel wat je bedoelt. En ik denk dat velen hier vergeten zijn hoe het was toen je nog op school zat en enthousiast over iets werd omdat je doorkreeg dat je iets kon wat niet iedereen kon, en doorkreeg dat het handig was een zakcentje te verdienen.

Het enthousiasme is zeker toe te juichen. Dát het idee en veel follow-up is afgeschoten is terecht, de wijze waarop had hier en daar misschien anders gekund. Wel denk ik dat je in dat enthousiasme misschien toch wat weinig nauwkeurig eerdere topics hebt doorgenomen. Er zijn namelijk heel erg veel details te vinden die een aantal ideeën al zouden hebben weggenomen :)

Maar goed, je had een idee, probeerde creatief oplossingen te vinden om langs opgeworpen barrières te komen. Houd dat vast, en wie weet komt er een keer een idee langs waar je je wel vol op kan storten met succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 00:34 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.