Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
Ik heb een vreemd probleem met mijn iPhone (4) en iMac. Als ik de telefoon aansluit, dan ziet iTunes keurig dat er een telefoon is aangesloten en begint te synchroniseren. So far so good; echter iPhoto ziet helemaal GEEN telefoon / camera. Ook de app "Image Capture" ziet geen telefoon. Het schijnt een bekend probleem te zijn, aldus mijn zoekacties op internet. Zie bijvoorbeeld dit topic. Hierin staan een aantal oplossingen, welke ik uiteraard allemaal heb geprobeerd. Echter dit helpt niet! iPhoto blijft volhouden dat er geen camera/telefoon is aangesloten, terwijl iTunes prima werkt!

Hebben meer mensen hier last van? Voor mijn gevoel zijn de problemen begonnen met Lion, maar ik weet dit niet zeker. Wat kan ik verder nog proberen? Een volledige reset van de telefoon vind ik een beetje ver gaan... een back-up terugzetten zal wel niet helpen ben ik bang.

"Cached" iPhoto op de één of andere manier de inhoud van een telefoon? Zo ja, waar staat deze cache dan? Dan verwijder ik gewoon de volledige directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Heb je je iPhone en iPhoto al geüpdate to de nieuwste versie?
De Library wordt wel gerebuild tussen verschillende versies.

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ja, alles is uptodate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Inmiddels een workaround gevonden door -als deze is aangesloten en dus alleen zichtbaar in itunes- de telefoon uit te zetten en weer aan. Pas dan ziet iPhoto de telefoon.... niet heel relaxt, maar prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ben ik de enige met dit probleem na de IOS5 update?