Toon posts:

Audio apparaten op jack plug werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb weer een probleem met het geluid van mijn pc.
Mijn probleem: Speakers, en koptelefoons werken niet, maar de koptelefoon via usb werkt wel gewoon.
Dit probleem is gewoon gekomen toen ik mijn pc opstarte ,daarna deed het geluid het niet meer.
Ik heb dit probleem al eens eerder gehad maar toen na 2 keer systeem herstel gedaan te hebben deed alles gewoon het weer.
Nu heb ik dit probleem al 2 a 3 weken.
Wat ik al gedaan heb:
-Volume mixer gecontroleerd (die stond niet gemuted o.i.d)
-Audio apparaten op andere pc getest
-Audio apparaten op de voorkant en achterkant van de pc aangesloten
-Systeem herstel gedaan, 4 keer
-Drivers via cd van moederbord geïnstalleerd
-De drivers van de site van Realtek gedownload
-Gecheckt op gele uitroeptekens in apparaat beheer, die waren er niet maar daarna alles verwijderd bij audio en opnieuw opgestart.

Is mijn geluidskaart op mijn moederbord defect, of is dit gewoon een software probleem.

Alvast bedankt

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:15

Dennis1812

Amateur prutser

Je zou eens met een losse geluidskaart kunnen proberen. (even lenen of desnoods een ding halen van 5 euro?)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Je USB koptelefoon doet helemaal niets met je geluidskaart. ;) Een usb koptelefoon heeft namelijk in het USB gedeelte zijn eigen "geluidskaart" zitten en kun je dus op iedere pc (ook zonder eigen geluidskaart) gebruiken.

Aangezien jij op je PC nu twee audio devices hebt (je geluidskaart en je USB koptelefoon) moet je in je control panel/configuratie scherm onder Sound/geluid een default device/standaard apparaat kiezen. Waarschijnlijk staat die nu op je USB ding, omdat je die als laatste erbij geprikt hebt. :)

FF omswitchen dus waarschijnlijk. :)

Aannames zijn fataal.