Probleem met instellen 2e router

Pagina: 1
Acties:

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
Hallo Tweakers,

Ik zit met een probleem, ik heb weinig verstand van routers en netwerken e.d. nu heb ik laatst een router bijgekocht omdat mijn huidige draadloze netwerk niet tot de tweede verdieping komt. Nu dacht ik dus een extra router aan te sluiten zodat ik boven wel bereik heb. Echter krijg ik het niet voor elkaar om daadwerkelijk internet te kunnen gebruiken via de router. De laptop vertelt me steeds dat hij geen verbinding met het netwerk kan maken. De situatie is als volgt:

Modem -> router 1 (linksys wrt54g) -> router 2 (Sitecom 300n)

Graag zou ik horen hoe ik de router goed in moet stellen zodat hij wel werkt.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-12 03:09
Hoe heb je de tweede router geconfigureerd?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

1) Sluit Router 1 aan op een LAN port (niet de WAN !) van Router 2
2) Schakel de DHCP functionaliteit uit op Router 2
3) Stel het WiFi in op Router 2, met hetzelfde wachtwoord en versleuteling (WPA(2)/ (PSK/AES)) als Router 1.

Eventueel stap 4:
4) Afhankelijk van de drukte op de WiFi frequenties in jouw buurt is het het beste om gebruik te maken van 2 kanalen uit de reeks van kanaal 1, 6 of 11. Dus bijvoorbeeld Router 1 instellen op kanaal 1, Router 2 op kanaal 6.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:59
Het elegantst zou zijn om het modem op bridge mode te zetten, de 300n de router te laten zijn en de linksys als extra wireless acces point te gebruiken.

Zoals je het nu hebt is het waarschijnlijk een modem die router is, de linksys die ook router is en de 300n die nog een keer router is. Misschien komt ie ook wel in de knoop met ip adressen aangezien routers meestal of 10. of 192. gebruiken.

Als je modem niet op bridge mode kan (en dus router is) zou ik proberen de linksys en de 300n allebei als accespoint (dus niet router) aan te sluiten. In dat geval idd gewoon de lan poorten gebruiken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• This-is-life
haarbal schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:09:
Het elegantst zou zijn om het modem op bridge mode te zetten, de 300n de router te laten zijn en de linksys als extra wireless acces point te gebruiken.

Zoals je het nu hebt is het waarschijnlijk een modem die router is, de linksys die ook router is en de 300n die nog een keer router is. Misschien komt ie ook wel in de knoop met ip adressen aangezien routers meestal of 10. of 192. gebruiken.

Als je modem niet op bridge mode kan (en dus router is) zou ik proberen de linksys en de 300n allebei als accespoint (dus niet router) aan te sluiten. In dat geval idd gewoon de lan poorten gebruiken.
Ik kan in mijn modem niets vinden over een bridge mode of iets dergelijks, wel heb ik mijn beide routers nu op acces point gezet en via LAN aangesloten, echter werkt nu de sitecom wel en krijg ik met de linksys geen internettoegang meer.... Iemand die weet hoe dat komt?

iig bedankt voor de tips!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-12 03:09
Reset beide eens naar de default en doet het volgende:

- Sitecom sluit je aan met de WAN-poort op de modem.
- Stel de Sitecom in, met de juiste netwerknaam/wachtwoord.
- Sluit de Linksys rechtstreeks aan op je computer
- Stel de Linksys in als Access Point.
- Verbind één van de LAN-poorten van de Linksys met één van de LAN-poorten van de Sitecom.

Als je beide een andere netwerknaam kan je gemakkelijker het verschil bekijken in signaalsterkte en snelheid tussen de Sitecom en de Linksys. Als je dezelfde netwerknaam en beveiligingsinstellingen gebruikt op beide routers, wordt er automatisch overgegaan naar de sterkste verbinding (al kan dit ook fout gaan).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• This-is-life
Heb het eindelijk voor elkaar! Hartelijk dank voor de tips ze hebben me goed geholpen!

• This-is-life
Heb laatst stroomuitval gehad en nu faalt mijn netwerk weer... Hij doet het steeds even en dan valt hij weer uit in de zin dat het internet niet meer werkt. Terwijl mijn ps3 wel gewoon constant internet heeft valt hij op mijn laptop steeds uit. Iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Pagina: 1