Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 14:11
Hoi,

Ik heb zojuist een HDMI kabel aangeschaft om mijn dell xps 17 aan te sluiten op mijn panasonic 42 inch plasma. Nou krijg ik dit beeld, met rare lijnen en witte stipjes. Neem ter referentie maar de mac osx achtergrond bij de desktop foto en je ziet dat er allemaal witte stippen op zitten http://i55.tinypic.com/v5lor6.jpg. hier nog een voorbeeld http://i56.tinypic.com/21ajbd.jpg

Waar het aan ligt is me onduidelijk, ik denk op dit moment het meeste aan de kabel. ik heb namelijk de xps 17 ook al dvi naar hdmi (andere kabel) aangesloten op een 2de beeldscherm zonder problemen. en mijn pc met dezelfde dvi naar hdmi op mijn panasonic werkt ook goed.

Het is wel een goedkope hdmi kabel (7 euro voor 5 meter), kan dat het probleem zijn?

Alvast bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 00:09

M2M

medicijnman

Lijkt wel op een gare videochip... Als een HDMI kabel defect is, geeft het normaliter helemaal geen beeld ipv beeld met artefacts.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Zorg dat de kabel vrij ligt van andere storingsbronnen. Goedkope kabels willen nog wel eens heel snel last hebben van storing van andere electrische bronnen. Dit omdat er meestal bespaard is op de afscherming van de kabel. Dus zorg dat je hem helemaal vrij hebt liggen. Daarnaast ook niet proberen op te rollen (stroing van zichzelf). Als ik zo je verhaal lees zou ik het inderdaad ook in de kabel zoeken....

[ Voor 0% gewijzigd door muppet99 op 22-10-2011 17:21 . Reden: kater, dus typo's ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Wat moet ik als een storingsbron zien= ik heb in de directe omgeving van mijn HDTV een draaitafel, versterker, xbox en nog een hele zooi consoles, maar bijv ook een digitenne kastje. zijn dit mogelijke storingsbronnen?
muppet99 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:21:
Zorg dat de kabel vrij ligt van andere storingsbronnen. Goedkope kabels willen nog wel eens heel snel last hebben van storing van andere electrische bronnen. Dit omdat er meestal bespaard is op de afscherming van de kabel. Dus zorg dat je hem helemaal vrij hebt liggen. Daarnaast ook niet proberen op te rollen (stroing van zichzelf). Als ik zo je verhaal lees zou ik het inderdaad ook in de kabel zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Jap
Heb je niet een andere kabel om te testen? Haal anders voor € 3 een HDMI kabeltje van 1M voor testen. Kan je anders niet je xps 17 aansluiten op een ander scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 11:50
HDMI kabel defect.
Heb dit zelf ook wel eens eerder gehad, dat door een slechte HDMI kabel (met z'n 90 graden koppelstuk) m'n resolutie niet hoger kwam dan 1024 x 786.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
@wilson,
denk dat je gelijk hebt, heb hier een xps 15 tevoorschijn getoverd en die geeft gelijk/nog ergere troep in het beeld.
gooi er maar een slotje op dus! ik ga inruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 00:09

M2M

medicijnman

Laat nog even weten of een nieuwe kabel het euvel verhelpt :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Fuku-San schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:32:
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Wat moet ik als een storingsbron zien= ik heb in de directe omgeving van mijn HDTV een draaitafel, versterker, xbox en nog een hele zooi consoles, maar bijv ook een digitenne kastje. zijn dit mogelijke storingsbronnen?

[...]
Je digitennekastje is een ideale storingsbron vanwege hoogfrequent en je versterker zit een flinke trafo in normaal gesproken dus ook al een ideale storingsbron. Maar het ligt er in elk geval wel dik bovenop dat het de kabel is en je net pech hebt een minder exemplaar gekocht te hebben. Veelal is het ook zo dat tot 3 meter niet zoveel uit maakt maar daar boven word het al wat kritischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
Roel1966 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:56:
[...]

Je digitennekastje is een ideale storingsbron vanwege hoogfrequent en je versterker zit een flinke trafo in normaal gesproken dus ook al een ideale storingsbron. Maar het ligt er in elk geval wel dik bovenop dat het de kabel is en je net pech hebt een minder exemplaar gekocht te hebben. Veelal is het ook zo dat tot 3 meter niet zoveel uit maakt maar daar boven word het al wat kritischer.
in dit geval is het toch vreemd dat mijn 8 meter lange dvi naar hdmi (komt in principe bovenlangs de digitenne) geen storing geeft! ik zal maandag eens met de verkoper gaan praten. het ironische nog is dat deze man mij nog liet zien dat het verschil tussen goedkope en dure kabels vrijwel nihil is. Pech voor deze aardige meneer dus, ik heb een boguskabeltje er tussenuit getrokken :)

en @M2M, ik laat het uiteraard nog even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hoogstwaarschijnlijk dat die 8 meter lange kabel beter afgeschermd is maar dat heb je bij goedkopere kabel wel vaker dat de ene keer de afscherming prima is en de andere keer waardeloos. Zelf ga ik meestal een beetje in het midden zitten en pak de 1 na goedkoopste kabel, tenzij het om grote lengtes gaat.
Pagina: 1