[mp3] bitrate automatisch aanpassen aan grootte cd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-05 17:56
Sinds kort heb ik in mijn auto een mp3 cd-speler. Heel erg handig omdat er dan wat meer nummers op een schijfje kunnen.

Ik brand mijn cd's meestal gewoon als data maar af en toe heb ik meer mp3's van een bepaalde artiest dan dat er op het schijfje kunnen.

Ik ben dus op zoek naar een programma dat automatisch de bitrate kan wijzigen naarmate ik meer bestanden toevoeg.

Het grootste deel van mijn collectie is 256 kbps of meer. Wanneer ik een cd volgooi met bijv. 320 kbps-bestanden zou het handig zijn dat wanneer de cd vol is en ik er nog een paar wil toevoegen, de software automatisch de mp3's hercodeert naar een bitrate die alle nummers laat passen op een schijfje (zoals de Itunes optie om automatisch naar 128 kbps AAC te coderen wanneer je je iPod vult).

Ik heb al een aantal zoektermen richting Google gegooid, maar ik krijg vooral pagina's die gaan over mp3's hercoderen of cd's rippen.

Ik kan uiteraard zelf de mp3's gaan converteren met fre:ac maar een programma dat automatisch beslist wat de optimale bitrate is, lijkt me idaal.