PS3 en Xbox360: gestolen, ID en serienummers beschikbaar....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
:( Hoi

Zowel mijn xbox360 slim alsook mijn PS3 slim zijn gisteren gestolen, zaten spellen in etc. maar het ergste blijven toch mijn gamerstag en de savegames. :(

Wat kan ik nu doen?

Ik heb alle serienummers, en gamerstag: Kan ik ze blokken of iets dergelijks? EN de savegames; kan ik die nog terughalen (denk het niet). Politie is al langsgeweest, verzekeringsmaatschappij komt maandag.

Traceren etc? Of misshcien kan ik de gegevens doorgeven aan Ziggo (internetaanbieder).
Moet ik nu de accounts blokkeren via de websites van PSN en XBL?

:| Als ik ze pak...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 12:31

yzx

Savesgames staan op je HDD, aldus voor de PS3 en XBOX

Natuurlijk als je PSN+ hebt kon je ze op een cloud houden en kan je er overal aan, weet niet hoe dat voor XBOX360 is

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou contact opnemen met Sony en MS om je accounts tenminste tijdelijk te laten blokkeren en ik zou vragen wat de mogelijkheden zijn en wat ze voor je kunnen doen.

Zowel MS als Sony kunnen een console bannen op het serial nummer en misschien kunnen ze ook achterhalen maar de consoles zijn. Ik denk alleen dat ze dit niet mogen van de Nederlandse wetgeving.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-10 17:26
als je xbox live had, kun je je account ieder moment recoveren vanaf een nieuwe console. alleen hoe zijn ze gestolen dan, inbraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Yep, ingebroken en er is wel wat meer weggehaald. Maar het gaat me eigenlijk om da accounts zelf; die wil ik veiligstellen. Morgen maar eens gaan bellen.

Deze Xbox was maar 7 maanden oud o.i.d; de licenties kun je toch maar 1x in het jaar herstellen? Ik heb ongeveer 140 dingen gedownload; die staan in mijn downloadlijst op xboxlive.com. :(

Kan ik de serials niet aan de politie geven? Die flikkers MOETEN worden gepakt. :7

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn CC ontkoppelen van mijn Xbox live account (voor PS3 weet ik niet). Je logt immers automatisch in op je laatst gebruikte account als je de Xbox opstart. Ook je wachtwoord wijzigen lijkt me geen kwaad kunnen.

Wat je ook kan doen is je account nu recoveren bij een vriend of laten recoveren bij een vriend. Kunnen de dieven iig niet vreemde dingen doen online met jouw account.

Geef de politie je serienummers bij je aangifte. Of ze er iets mee doen is maar de vraag natuurlijk.

Als je account bij jou blijft hoef je je geen zorgen te maken over gamecontent. Dat is gekoppeld aan je account niet aan je Xbox (je mag het wel maar op 1 xbox spelen maar je kan het gewoon opnieuw downloaden voor je binnenkort te bestellen zwarte doos). https://live.xbox.com/nl-NL/ConsoleLicenseTransfer/Begin

Wel mooi kut voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm,
ik heb gister contact opgenomen met zowel Sony alsook Microsoft:

SONY:
Ze hebben de PS3 eignelijk geband. Ging vrij snel, mijn account is ook opgeheven; als ik straks een andere PS3 heb, dan moet ik weer bellen om mijn account te unblocken. Ik ben alleen vergeten te vragen hoe het zit met de games die ik erop had. 8)7 Gaat om ongeveer 12 games via PSN... Ik had 3 accounts op de PS3. Met de actie van sony waarbij ieder account 2 games kon downloaden... :?

MICROSOFT:
-De Xbox kunnen ze zelf niet bannen, maar het verzoek moet via de politie binnen komen. Dus ik moet alle gegevens (serial etc) doorgeven aan de politie, waarna zij contact opnemen met Microsoft om de console te bannen, en eventueel te bannen.

Over het account: Ik moest mijn account bij iemand met een xbox gaan recoveren en opslaan op een USB stick. Dat heb ik gedaan, maar nu wil ik weten of de andere mensen nog ONLINE kunnen gaan met mijn oude xbox. Is dat zo?

En Ik denk dat ik tot slot de Licenties moet overzetten; wat gebeurt er als ik de licenties download via xbox.com...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Je kan toch je live wachtwood wijzigen?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Niet dat het helpt je xbox terug te krijgen (gare situatie trouwens). Microsoft kan gewoon consoles bannen, kunnen ze er sowieso niet meer mee online. Hoe het met het achterhalen van een IP zit weet ik niet zeker met wetgeving. Maar ik zou sowieso zeggen niet geschoten is altijd mis en nee heb je, ja kan je krijgen als je genoeg aandringt ;).

Maar daarvoor (IP traceren of iets) heb ik niet genoeg verstand van de wet en de technische kant. Maar de wet is het grootste probleem niet, meer hoe wil je het achterhalen? En als dat niet lukt dan maar een console ban denk ik.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:24:
Over het account: Ik moest mijn account bij iemand met een xbox gaan recoveren en opslaan op een USB stick. Dat heb ik gedaan, maar nu wil ik weten of de andere mensen nog ONLINE kunnen gaan met mijn oude xbox. Is dat zo?

En Ik denk dat ik tot slot de Licenties moet overzetten; wat gebeurt er als ik de licenties download via xbox.com...
Natuurlijk kunnen ze met een niet-gebannede Xbox online. Maar niet met jouw account als je die gerecoverd hebt naar een USB stick/andere console. Dan moeten ze jouw account recoveren naar je gestolen Xbox maar daar hebben ze je wachtwoord voor nodig.

Ik heb je in een eerdere reply aangegeven hoe je licenties kan overdragen naar een nieuwe console.

Grappig dat MS support je hetzelfde vertelt als dat je hier al is aangegeven. :)

ETA: Dat de politie hun moet benaderen voor de console ban is natuurlijk onzin. Ik denk dat de politie iets betere dingen te doen heeft dan MS support bellen om spelcomputers te bannen. Ik denk overigens ook dat dat de reactie is die de gemiddelde agent je geeft. >.>

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
:)

Gulfstream G650

Pagina: 1