Wat heb ik nodig? Switch, router, Acces Point of .....

Pagina: 1
Acties:

• jgevaert
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10-2024
De volgende situatie doet zich voor en zou graag door jullie worden geadviseerd wat voor deze situatie de beste oplossing is. Dank alvast voor de genomen moeite en jullie bijdrage!

Beneden op de begane grond staat in mijn meterkast een wifi modem/router (Ubee EVW 3200, gekregen van Ziggo). Hierop is via een kabel mijn Home Server, Standaard PC en HTPC aangesloten.
Op mijn slaapkamer op de 1e verdieping wil ik graag beschikken over een snelle draadloze internetverbinding voor het gebruik van mijn iPad (voor het gerbuik van uitzending gemist en RTL gemist e.d.). Daarnaast wil ik mijn tv graag bedraad op het Internet aansluiten.

Ik heb inmiddels een cad5 kabel doorgetrokken van de meterkast naar de slaapkamer. Deze kabel heb ik in de meterkast aangesloten op het modem/router van Ziggo.

Wat zou ik volgens jullie het beste kunnen doen om op mijn slaapkamer te beschikken over een snelle draadloze Internet aansluiting en een bedrade aansluiting voor mijn TV?

Hartelijke Groet,

Jeroen

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Aangezien hier het mede om apple apparatuur gaat lijkt me de volgende oplossing ideaal.

pricewatch: Apple Airport Express Basisstation

zie review voor meer details.

productreview: Apple Airport Express Basisstation review door Mac_Cain13

[ Voor 29% gewijzigd door Greatsword op 22-10-2011 12:24 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 23:49
Accesspoint en switch voldoet prima.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

donny007

Try the Nether!

Jimster schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:23:
Accesspoint en switch voldoet prima.
Beide los kopen lijkt me wat overkill, een routertje ingesteld als access point lijkt me een betere oplossing. Als je tevreden bent met 100mbit/s bedraad en geen gigabit wil gaan gebruiken is een TP-link TL-WR740n de beste keuze, voor 20~25 euro heb je dan een prima 802.11N-150 access point met 100mbit/s switch. Wil je wel gigabit bedraad, dan kun je een TP-Link TL-WR1043ND nemen voor 45~50 euro, ook een prima apparaat.

De eerder genoemde Apple airport extreme is geen aanrader, je hebt dan alsnog een extra switch nodig en hij is veel duurder. Hij is alleen leuk als je ook een printer wil delen of graag muziek streamt.

[ Voor 31% gewijzigd door donny007 op 22-10-2011 12:38 ]

/dev/null

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:38
donny007 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:30:
Beide los kopen lijkt me wat overkill, een routertje ingesteld als access point lijkt me een betere oplossing.
Dan moet je nog wel even een linkje plaatsen naar de handleiding voor het instellen van zo'n draadloze router... :)

Maar verder helemaal mee eens. Ik heb precies hetzelfde gedaan met een Netgear WNDR3700. Die staat nu braaf switch en accesspoint te spelen in de woonkamer, met een modem/router in de meterkast.

Edit: die Apple oplossing is inderdaad geen goede oplossing. Hij heeft slechts 1 ethernet aansluiting, dus kan hij niet als switch werken. Je kan er dus wel een draadloos accesspoint mee maken (ethernet vanaf de router naar die airport express), maar kan dus niet doorlussen naar de TV. Met een goedkope switch ertussen kan dat weer wel, maar dan is die Apple Airport express wel een erg duur accesspoint.

[ Voor 25% gewijzigd door vanaalten op 22-10-2011 13:05 ]

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 22:34
Destianto schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:22:
Aangezien hier het mede om apple apparatuur gaat lijkt me de volgende oplossing ideaal.

pricewatch: Apple Airport Express Basisstation

zie review voor meer details.

productreview: Apple Airport Express Basisstation review door Mac_Cain13
Ideaal, ja.. misschien..
Maar is ideaal echt nodig in deze situatie? Ik denk dat de TS met goedkopere apparatuur niet slechter uit is eigenlijk. Prima product, maar één Apple product en het prijskaartje van het apparaat maakt het in dit geval misschien een beetje overbodig. Valt wat mij betreft een beetje in de categorie Cisco switch aanraden voor thuisgebruikers :)

[ Voor 5% gewijzigd door Staatslot op 22-10-2011 13:06 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Ik zou eens kijken waarom je huidige wifi modem/router geen goed berijk heeft boven. Probeer eens een ander kanaal. En je cat5 in je tv stoppen. Kost niks.

^ inderdaad want op die airport kan volgens mij de tv ook niet bedraad aangesloten worden.

[ Voor 26% gewijzigd door pacificocean op 22-10-2011 13:10 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als dat ding van Ziggo Gigabit is zou ik het evt. met het oog op de toekomst bij Gb houden en geen zwakkere schakel introduceren.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 22:46

blitzkrieg

Whoop Whoop!

pacificocean schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:07:
Ik zou eens kijken waarom je huidige wifi modem/router geen goed berijk heeft boven. Probeer eens een ander kanaal. En je cat5 in je tv stoppen. Kost niks.

^ inderdaad want op die airport kan volgens mij de tv ook niet bedraad aangesloten worden.
De Ubee van Ziggo heeft gewoon een kloten draadloos bereik, ik heb hem ook, ik heb ook een TP-Link TL-WR1043ND boven staan als switch/ap. Wanneer ik op de bank zit, ongeveer 1,5m van de Ubee af, komt de TP-link die boven staat net zo hard door. Terwijl die ongeveer 10m. hemelsbreed verderop staat, en door een betonnen vloer met wapening heen moet.

Ik zou gewoon een TP-Link TL-WR1043ND kopen en als AP instellen, das ongeveer 5 minuten werk.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• jgevaert
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10-2024
Een ieder bedankt voor jullie bijdrage!

De aangedragen oplossing om een router in te stellen als acces point ga ik proberen. Het mooie is dat ik zo'n ding (D-Link Gigabit router ) nog heb liggen. Ik gebruikte deze icm een modem voordat ik dat Ziggo apparaat kreeg.

Dankzij de link naar de howto die #vanaalte poste, moet het instellen ook een koud kunstje zijn.
Pagina: 1